Toon posts:

3comswitch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met een win2000 server en win 98 en win 2000 prof clients. Als Internet sharing prog heb ik Wingate 4.1.1 pro. Zet ik een gewone hub op het netwerk dan kan ik gewoon internetten en mailen. Zet ik dan de 3com switch (officeconnect 4 poorts)erop krijg ik een dns error. De leds van de switch geven geen problemen aan en hij staat niet op uplink. Ik heb 3com NIC's 10/100.
Ligt dit aan Wingate?? Instelling.
Ik kan wel aanloggen op mijn domein met de 3com switch. Wat zie ik over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
neem volgende keer een iets meerzeggend topic pls :)
dit is de enige bump die je krijgt van mij
(het antwoord weet'k niet btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabel en schakelaartje wel goed op de switch? Uplink dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk over die topic. Stom.

Hij staat niet op 'uplink'. kabels zjn goed dat geven de leds ook aan en zou het anders wel goed gaan met de hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand die een tip heeft?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die een tip heeft?????
Nee want dit moet gewoon werken of je kabels zijn defect! dus dat de hub het wel pakt maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk of de switch moet je een keer nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erhm, wat voor een 3com ding isset? Kun je 'm configureren via telnet of een seriele kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De hub pakt het wel want ik kan nu op het internet en mailen en sluit ik switch aan dan niet. Dus dan lijken de kabels mij goed.
Of gaat de switch anders om met de packets??

Het is een officeconnect dual switch 4

Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Dat type switch ken ik niet maar een switch werkt als alle andere switches. (lijkt mij)
Wat voor een kabels heb je gebruikt?
Probeer eens een crosscable. Als je van switch naar switch gaat moet je perse een crosscalbe gebruiken. anders werkt niet. Misschien werkt het ook zo met jou wingate.
Anders eh ja staan je instelling verkeert. Maar goed dan zou die ook niet op je hub werken. Succes.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 12:23
Het zou ook nog kunnen datje kaarten in de knoop liggen omdat je switch full duplex ipv half duplex(hub) is
gooi al je pc`s is uit en dan weer an?
dan wete je zeker dat dat goed gaat, ook ken je nog ff bij de instellingen van je netwerkkaarten kijken of ze wel op ful duplx staan en niet hard op half duplex
heel mischien zit daar het probleem
Pagina: 1