HELP! Nieuwe ssd wordt niet herkend, hdd wel

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 09:53
Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik mijn nieuwe ssd ontvangen (crucial m4 64gb) en geïnstalleerd samen met 3 nieuwe casefans. Dus ik zet de pc aan en ga in de bios om te checken of alles goed is en staat. Niet dus: ik zie gelijk dat de nieuwe ssd niet herkend wordt, evenmin de dvd-drive, maar de hdd (spinpoint f3 1tb) wordt wel herkend. Ik heb de cmosjumper gereset, heb verschillende sata poorten geprobeerd, ik heb de molex kabel van mijn modulaire voeding afgehaald (hier zitten alle nieuwe fans op, ik dacht, misschien is de voeding overbelast; mijn ssd, hdd en drive zitten op de sata), maar niks helpt :'( En dat terwijl hiervoor alles herkend werd (alhoewel mijn videokaart ook al kuren vertoonde (zie topic: Lag in games)). Dan maar booten van de hdd. Ik krijg mijn vertrouwde desktop te zien, maar zie gelijk dat iets ontbreekt: de icoontjes rechtsonder in de taakbalk. Alleen avast, geluid en datum-tijd worden weergegeven, de rest zijn lege hokjes. Kan iemand mij uitleggen wat hier in godsnaam aan de hand is. Ik vind het nogal weggegooid geld als deze ssd niet blijkt te werken (waar ik zo naar uitkeek).

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Lijkt me dat de apparaten niet fatsoenlijk gedetecteerd worden door de HAL... Heb je de kabel van je bestaande harddisk ook al eens losgehaald?

• tobitronics
Bartjezz schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:59:
Lijkt me dat de apparaten niet fatsoenlijk gedetecteerd worden door de HAL... Heb je de kabel van je bestaande harddisk ook al eens losgehaald?
Ik merk nu ook op daat twitter.com en facebook.com niet juist weergegeven worden (in google chrome). En wat is HAL? De kabel van de hdd heb ik nog niet losgehaald, ga ik nu proberen.

• tobitronics
HDD afkoppelen hielp niet. Er werd dan gewoon niks weergegeven in bios boot volgorde. Icoontjes en twitter worden wel weer goed weergegeven in win7. Heb ook de sata stroomkabel vervangen (kreeg 2 mee bij voeding), geen effect. Het idee dat ik nu met een nieuwe ssd zit die niet herkend wordt maar wel aanstaat.... :S Is dit niet schadelijk voor de ssd, dat ie de hele tijd in idle staat? Mijn mobo is de asrock 890gx extreme 4

[ Voor 4% gewijzigd door tobitronics op 03-11-2011 21:05 ]

• tobitronics
Laat maar, oplossing al gevonden :D In alle chaos heb ik i.p.v. satakabels van dvd en ssd aan het moederbord koppelen de ssd en dvd d.m.v. satakabel aan elkaar verbonden :S

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
HAL = Hardware Abstraction Layer. Laag tussen de echte hardware en software die ervoor zorgt dat die 2 met elkaar kunnen communiceren. Maar gelukkig heb je je probleem al gevonden ;)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
tobitronics schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:42:
Laat maar, oplossing al gevonden :D In alle chaos heb ik i.p.v. satakabels van dvd en ssd aan het moederbord koppelen de ssd en dvd d.m.v. satakabel aan elkaar verbonden :S
Ah dacht ik, eindelijk eens een probleem met een M4.

Niet dus.

Verwijderd

Bartjezz schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:59:
De apparaten werden al niet door het bios herkend, dus van een HAL is nog geen sprake.
Wikipedia: Hardware abstraction

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kabelmanagement?
Pagina: 1