Dit is het probleem!
Ik heb een nieuwe pc samengesteld, bestaande uit volgende onderdelen
Xgear Capsule
ASUS E35M1-I Deluxe
Corsair Vortex 3
en wat geleend geheugen, DDR3, 1333mhz niets bijzonders..
Het gaat hier dus om een mini ITX moederbordje met ingebakken CPU en GPU, de AMD fusion chip.
Ik had windows op een gewone hardeschijf geinstalleerd en daar had ik het probleem al.
Vandaag kwam mijn SSD binnen dus windows (7 64bit) opnieuw geinstalleerd, hopend dat het probleem meteen verhoplen zou zijn.
Alle drivers (met driver genius en de ASUS moederbord CD) geinstalleerd.
K-Lite Codec pack geinstalleerd
later Shark007 Codec pack geprobeerd.
alles heeft hetzelfde resultaat, namelijk niets.
pc werkt opzich redelijk goed afgezien van dat hij gewoon nog niet soepel loopt, muis hapert soms, soms is het net of hij even 5 sec. vastloopt en ik heb al een keer een bluescreen gehad, ook vast niet goed op een nieuwe pc.
Het grootste probleem is echter mijn beeldscherm, 90% van de tijd werkt hij prima maar soms flikkert hij groen (gewoon een geheel groen scherm) en daarna zijn de kleuren als in bovenstaande foto.
soms vrij kort daarna en soms heel lang daarna flikkert hij weer, maar dan blauw, en dan zijn de kleuren weer normaal.
Het helpt ook om het scherm een keer aan en uit te zetten, of om de stekker er een keer uit en terug in de doen.
Het scherm is een FullHD Philips tv, aangesloten met een goede (ook vrij nieuwe) HDMI kabel, ik heb het rechtstreeks geprobeerd maar ook via mijn receiver (hdmi naar receiver en dan hdmi naar beeldscherm)
beide zelfde probleem.
aangezien het een vrij nieuwe chip is denk ik dat het daar ergens aan ligt, die ingebouwde GPU.
dat daarvoor de ondersteuning nog niet zo goed is ofzo?
op de ASUS cd stond ATI Catalyst control center, als ik daar overheen ga met mijn muis komt er de info te staan, namelijk: Kleur 32Bpp, 1080p, Liggend.
Waar staat die Bpp voor? moet dat niet gewoon RGB ofzo zijn?
Instellingen in het controlcenter waarvan ik niet goed weet wat ze doen zijn de volgende:
Eigenschappen mijn digitale beeldscherm:
Afb.formaat aanpassen
GPU aanpassen inschakelen (met checkbox, staat uit)
ITC-verwerking inschakelen (met checkbox staat ook uit)
pixelindeling heb ik ook 4 mogelijkheden:
YCbCr 4:4:4 en 4:2:2
RGB 4:4:4 studio gedeeltelijk rgb
RGB 4:4:4 pixelindeling pc standaar volledig RGB
Graag suggesties, ik kom er niet uit.
Ik heb een nieuwe pc samengesteld, bestaande uit volgende onderdelen
Xgear Capsule
ASUS E35M1-I Deluxe
Corsair Vortex 3
en wat geleend geheugen, DDR3, 1333mhz niets bijzonders..
Het gaat hier dus om een mini ITX moederbordje met ingebakken CPU en GPU, de AMD fusion chip.
Ik had windows op een gewone hardeschijf geinstalleerd en daar had ik het probleem al.
Vandaag kwam mijn SSD binnen dus windows (7 64bit) opnieuw geinstalleerd, hopend dat het probleem meteen verhoplen zou zijn.
Alle drivers (met driver genius en de ASUS moederbord CD) geinstalleerd.
K-Lite Codec pack geinstalleerd
later Shark007 Codec pack geprobeerd.
alles heeft hetzelfde resultaat, namelijk niets.
pc werkt opzich redelijk goed afgezien van dat hij gewoon nog niet soepel loopt, muis hapert soms, soms is het net of hij even 5 sec. vastloopt en ik heb al een keer een bluescreen gehad, ook vast niet goed op een nieuwe pc.
Het grootste probleem is echter mijn beeldscherm, 90% van de tijd werkt hij prima maar soms flikkert hij groen (gewoon een geheel groen scherm) en daarna zijn de kleuren als in bovenstaande foto.
soms vrij kort daarna en soms heel lang daarna flikkert hij weer, maar dan blauw, en dan zijn de kleuren weer normaal.
Het helpt ook om het scherm een keer aan en uit te zetten, of om de stekker er een keer uit en terug in de doen.
Het scherm is een FullHD Philips tv, aangesloten met een goede (ook vrij nieuwe) HDMI kabel, ik heb het rechtstreeks geprobeerd maar ook via mijn receiver (hdmi naar receiver en dan hdmi naar beeldscherm)
beide zelfde probleem.
aangezien het een vrij nieuwe chip is denk ik dat het daar ergens aan ligt, die ingebouwde GPU.
dat daarvoor de ondersteuning nog niet zo goed is ofzo?
op de ASUS cd stond ATI Catalyst control center, als ik daar overheen ga met mijn muis komt er de info te staan, namelijk: Kleur 32Bpp, 1080p, Liggend.
Waar staat die Bpp voor? moet dat niet gewoon RGB ofzo zijn?
Instellingen in het controlcenter waarvan ik niet goed weet wat ze doen zijn de volgende:
Eigenschappen mijn digitale beeldscherm:
Afb.formaat aanpassen
GPU aanpassen inschakelen (met checkbox, staat uit)
ITC-verwerking inschakelen (met checkbox staat ook uit)
pixelindeling heb ik ook 4 mogelijkheden:
YCbCr 4:4:4 en 4:2:2
RGB 4:4:4 studio gedeeltelijk rgb
RGB 4:4:4 pixelindeling pc standaar volledig RGB
Graag suggesties, ik kom er niet uit.