Toon posts:

Blackberry OS ontbreekt in poll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste redactie,

Ik vind het jammer dat jullie in deze poll wel Bada opnemen maar niet het Blackberry OS:
poll: Mobieltje?

BlackBerry heeft een redelijk marktaandeel (13% in Nederland), een stuk groter dan het aandeel van Bada wat wel in de poll staat.

Een beetje raar eigenlijk om dan BlackBerry OS niet als optie in de poll te zetten, zeker aangezien ze in Nederland een vrij grote speler zijn.

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01 20:15
Dat klopt, maar met de optie 'Anders' dekken we de lading alsnog. Achteraf hadden we echter wel beter Bada en Blackberry met elkaar kunnen verwisselen.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het er niet mee eens dat de optie 'Anders' de lading dekt.
Er zijn nog zoveel andere OS'en die onder 'Anders' vallen zoals WebOS en Meegoo.
Naar mijn idee geeft tweakers helaas met deze poll een signaal af dat RIM en BBX geen toekomst meer hebben.
Maar dat is het gevoel dat ik bij deze poll "Welk mobiel OS kies jij in de toekomst?" krijg.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Onze poll moet opties weergeven waarvan wij vermoeden dat mensen erop willen stemmen. BlackBerry hoort daar niet bij: BlackBerry-fora zijn niet echt populair, BlackBerry's doen het niet erg goed in de PriceWatch en BlackBerry's worden nauwelijks gebruikt om T.net te bezoeken: afgelopen maand kwam 0,78 procent van de bezoeken vanaf een mobiel apparaat van een BB.

Daar komt bij dat RIM in een tussenfase zit: met de aankondiging van BBX heeft RIM BB OS al feitelijk gedag gezegd. Van BBX voor smartphones zijn geen toestellen aangekondigd of zelfs screenshots naar buiten gekomen, dus hoe kun je bepalen dat je volgende toestel een BBX-toestel is?

Die twee feiten gecombineerd verklaart de keuze waarom BB OS/BBX niet tussen de opties staat :)

Edit: @redstorm Ik heb de poll niet gemaakt, maar ik geloof inderdaad niet dat RIM een toekomst heeft. Ik vermoed dat het binnenkort zal worden opgekocht: omdat het bedrijf nu minder waard is dan de opgetelde waarde van bezittingen en cash, is dat een koopje. Wat er daarna gebeurt, zullen we moeten zien, maar de overname van Palm door HP anderhalf jaar geleden voorspelt niet veel goeds :)

[ Voor 20% gewijzigd door arnoudwokke op 04-11-2011 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat uit onderzoek blijkt dat er zeker meer dan 1 op de 10 Nederlanders een BlackBerry heeft, of deze groep net zo representatief is op tweakers.net durf ik niet te zeggen, en of tweakers.net BlackBerry als toekomstwaardig zien durf ik al helemaal niet te voorspellen.
Het lage aantal bezoekers en topics is mogelijk te wijten aan de slechte browser/scherm bij oude toestellen, en aan het feit dat aan BlackBerry minder te tweaken is met rom e.d. waardoor er ook minder over te discussiëren valt.
En of BlackBerry het nog gaat overleven met de concurrentie en de slechte marktwaarde, de tijd zal het leren.
Dat soort voorspellingen laat ik liever aan beurshandelaren of aan Maurice de Hond over.

Wat wel een beetje tegensprekend is dat je aangeeft dat uit de statistieken blijkt dat er niet veel animo is voor BlackBerry's op tweakers.net in de PW, op GoT en andere plekken en daarom BlackBerry niet als poll optie hebben toegevoegd.
Maar dat t.net wel een paar maanden geleden een poll aan BlackBerry heeft geweid, terwijl er zo weinig animo voor BlackBerry is?
En waarbij als je naar de uitkomst kijkt toch minimaal 25% van de stemmers toch als redelijk positief over BlackBerry kunt bestempelen.

Ik begrijp de reden waarom t.net BlackBerry niet als optie heeft meegenomen vanwege de statistieken van BlackBerry producten, topics e.d. op t.net, maar ben toch van mening van jullie de groep mensen die misschien voor BlackBerry willen kiezen onderschatten en ondermijnen door ze niet de keuze te geven om voor BlackBerry te kiezen in deze poll.

edit: typfoutjes

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01 20:15
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:22:
Ik begrijp de reden waarom t.net BlackBerry niet als optie heeft meegenomen vanwege de statistieken van BlackBerry producten, topics e.d. op t.net, maar ben toch van mening van jullie de groep mensen die misschien voor BlackBerry willen kiezen onderschatten en ondermijnen door ze niet de keuze te geven om voor BlackBerry te kiezen in deze poll.
Daar zullen we de volgende keer op letten.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Pagina: 1