Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe pc wil niet booten, help?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe pc wil niet booten, help?

Beste tweakers,

Ik heb vandaag mijn pc geupgrade met een nieuw moederbord (Asus M5A78L-M LE), processor (AMD Phenom II X6 1055T) en intern geheugen (Corsair, DD3 2x4GB). Omdat ik al een aantal keer mijn pc zelf gebouwd heb, ging ik ook nu vol goede moed aan de slag. Nadat ik alles had gebouwd zette ik pc aan, de fans etc gaan aan, maar voor de rest geen activiteit op mijn monitor ( BenQ G2410HD). Ik dacht dat het in eerste instantie aan mijn monitor lag, maar toen ik getest heb op monitor van vriendin kreeg ik hetzelfde resultaat. Daarna dacht ik dat het wellicht aan mijn videocard (Geforce GT560t) lag, maar ook mijn oude (GF 9600 GT) pakte ie niet. Ik heb alles wel 100x gechecked en ook alles weer opnieuw eruit gehaald en teruggestopt, maar steeds geen activiteit. Het lijkt alsof mijn harde schijf (sata maxtor 320gb) niet bereikt wordt. Ik wilde dus ook gelijk mijn harde schijf formatteren en een verse windows installeren. Wellicht start ie niet, omdat het al een gebruikte schijf was ofzo. Ik heb geen idee.
Iemand wel een idee?

Lars

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
Krijg je wel POST piepjes?

je mobo heeft als ik het goed heb ook onboard vga, krijg je daar wel beeld?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:57
Je huidige Windows install gaat 't niet meer doen met een nieuw moederbord.
Dus een verse installatie is wel nodig, maar je kunt dus ook niet van CD/USB booten?

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:38
RudolfR schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:03:
Je huidige Windows install gaat 't niet meer doen met een nieuw moederbord.
Dus een verse installatie is wel nodig, maar je kunt dus ook niet van CD/USB booten?
Zonder beeld gaat het lastig. Heb je wel de voedings kabels beide aangesloten op je moederbord? 24pins + 4 of 8 pins?

Wat voor voeding heb je er in zitten. Wellicht is deze niet sterk genoeg voor de nieuwe config?

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Alles uit je kast halen en op een niet geleidende ondergrond je moederbord voorzien van CPU, geheugen en grafische kaart.
Zo minimaal mogelijk proberen te booten. (ook niet al je geheugen er in)
Zo beetje bij beetje opbouwen tot je je probleem vindt.

Als je pc helemaal niet boot zou het je moederbord kunnen zijn, maar eerst wat testen voor je conclusies kan trekken.

En met FreestylFrl 9hierboven) wel al je voedingsstekkers aangesloten? Ook op je moederbord / grafische kaart en HD's

[ Voor 13% gewijzigd door TheMe op 03-11-2011 19:11 ]

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik heb net een nieuwe voeding gekocht 500W, dus dat moet het probleem niet zijn. Ook heb ik alle voedingstekkers erin gedaan (24 pins en 4 pins). Ook de grafische kaart voorzien met 2 voedingsstekkers. Grafische kaart werkte vanochtend nog prima met zelfde voeding in de oude setup.
@Rudolfr: Ik heb geprobeerd onboard vga aan te sluiten. Pakt ie ook niet. Ik hoor daarnaast geen
post piepjes helaas.
Ik had mijn windows cd er al in gedaan in de hoop dat ie m zou pakken voor nieuwe install, maar helaas, zelfde probleem.

Moederbord vandaag gekocht, lijkt me toch niet dat het daaraan ligt. Ik heb alles supervoorzichtig aangesloten

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 02:59

auto660

1991 240 GL Brick

Wat voor voeding? Als het q-tec, sweex, trust of dolphix is dan is je voeding waardeloos.
Is het een antec, xfx, ocz, enermax, zo heb je een hele lijst van de duurdere merken, als je er zo'n een hebt is het wel goed.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze voeding, een van Cooler Master

http://www.paradigit.nl/P...00_PCAPA3_EU/default.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 20:02 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 02:59

auto660

1991 240 GL Brick

Dat is volgens mij wel een goede, dus dat is hem dan denk ik niet.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
zou het kunnen dat mijn onboard vga nog aanstaat waardoor ie mijn gfx kaart niet herkend en geen beeld geeft? zoja hoe dit op te lossen sinds ik niet in de bios kan?

gr

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
dat zou idd kunnen monitor daar op aansluiten en bios instelling wijzigen.
kijk ook even in het boekje van je mobo als je geen jumper om hoefd te zetten.

volt meter op voeding aansluiten is misschien ook nog een optie weet je tenminste of die goed is?

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51
Als ie je onboard video ook niet pakt begint het er erg op te lijken dat je moederbord misschien al dood was toen je deze uit de doos haalde. Je hebt dit getest terwijl je 560gt er uit was? Zo niet grafische kaart er uit halen en nogmaals proberen op de onboard (dit hoort ie automatisch te pakken),

verder zou je nog even kunnen proberen te booten met zo min mogelijk aangesloten (1 reepje geheugen, werkt dat niet dan een ander reepje proberen. Geen harde schijf, brander etc).

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost hoor. Moederbord was gaar. Ben naar winkel gegaan. Nieuw moederbord van zelfde model meegekregen en hij deed t:)

Bedankt voor alle reacties
Pagina: 1