• Swoooon
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Hallo mede tweakers,

Ik heb drie maanden geleden voor het eerst me PC zelf in elkaar gezet, echter loop ik sinds deze week tegen een probleem aan. De HD Audio connector van de front panel blijft niet goed zitten op de pinnetjes van het moederbord. Probleem is dus dat ineens het geluid gedeeltelijk of geheel wegvalt, de connector zit bijzonder slecht vast vooral als ik battlefield 3 ga spelen en alles in me computer gaat blazen lijkt het snel los te komen met het gevolg dat het geluid wegvalt. Ik heb de laatste dagen al vaak geprobeerd de connector er goed op te krijgen maar ik blijf problemen ondervinden :+ Is hier wat tegen te doen zoals een nieuwe hd audio/ac97 aan te schaffen? Alvast bedankt

Producten waar het overgaat:

Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je die kabel niet gewoon goed aandrukken?
Levert Asus tegenwoordig nog van die Q-connectors mee? Kun je die evt er tussenuit laten, of juist gebruiken?

• Swoooon
  • Niet online
Als ik hem goed aandruk heb ik goed geluid, probleem is dat als ik hem dan loslaat hoe voorzichtig dan ook hij miniem verplaatst en het geluid gelijk gebrekkig wordt.

Ik heb even gekeken die Q connector is als het goed is alleen voor power/reset switches en het lampje als het goed is.

Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je kan het vrij gemakkelijk oplossen door 1 van de pennetjes op je moederboard een klein tikje naar buiten te buigen maar wel met voorzichtigheid.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:59
Het kan zijn dat de één van de koperen busjes niet vast zit in de houder, waardoor hij naar boven geduwd wordt als je hem op het mobo drukt, en er dus geen goed verbinding komt.

Aan de zijkant van de houder zie je de busjes, daar kun je ze eventueel met gepast geweld iets kneuzen waardoor ze klem komen te zitten en er wel goede verbinding komt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Swoooon
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad nu dus even zitten kloten met een pinnetje hij blijft op dit moment nog goed zitten, laat ik hopen dat het zo blijft.

Pagina: 1