Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

na lang twijfelen heb ik eindelijk de stap eens genomen om mijn PC te upgraden.

Mijn specs voorheen waren:
Gigabyte EP35-DS3R
Intel Core 2 DUO E8400
Patriot Xtreme 4GB DDR2 Geheugen
ATi Radeon HD4870

Dit heb ik geupgrade naar:
Asus P8P67
Intel Core i5 2500K
Corsair Vengeance 8GB DDR3

Videokaart is nog hetzelfde gebleven.

Nu heb ik dit allemaal geinstalleerd, echter loop ik tegen een probleem aan.
Bij het opstarten van Windows krijg ik direct bij het zien van het Windows Logo een BSOD.
Dit gebeurt elke keer als ik de computer opnieuw opstart en verder kom ik niet.

Ik dacht eerst dat het eventueel aan de temperatuur lag van mijn onderdelen (Kennis is niet optimaal op dit gebied)
Echter zie ik in de BIOS dat mijn CPU 35 graden is en de rest is ook allemaal naar behoren, geen gekke dingen dus.

Alle onderdelen zijn ook gewoon te zien in de bios en lijken naar behoren te functioneren.

Keer op keer blijf ik echter die BSOD houden. Deze verdwijnt echter weer zo snel, dat ik niet kan zien wat er exact in het scherm staat.

Ik zit nu een beetje met m'n handen in m'n haar omdat ik geen idee heb waarom het systeem niet gewoon op wil starten.

Een reinstall van Windows heb ik nog niet gedaan (Weet niet of dit het uberhaupt op zou kunnen lossen) aangezien ik op dit moment de DVD even niet tot mijn beschikking heb.

Hebben jullie enig idee waar het probleem ligt en waarom ik die BSOD blijf krijgen? (Veilige modus werkt overigens ook niet.)

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Marcel Sinteur

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-02 23:23
Als je een nieuw moederbord installeert moet je bijna altijd een herinstallatie van windows doen, want meestal krijg je zoals in jouw geval bsod's

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:04:
Als je een nieuw moederbord installeert moet je bijna altijd een herinstallatie van windows doen, want meestal krijg je zoals in jouw geval bsod's
Dan ga ik even op en neer rijden om Windows 7 DVD te halen.
Daarna reinstall proberen en kijken of dat werkt.
Als het opgelost is, laat ik het hier weten.

Verwijderd

skelleniels schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:04:
Bij windows 7 is dat niet altijd nodig. Enigste probleem is dan een verkeerde chipset driver . Maar dat is ong 10% van alle gevallen.

Heb je toevallig nog de STOP code kunnen opschrijven die kan je meestal goed gebruiken ?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 18:39 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 18:17
Nieuw moederboard + processor = verse installatie. Simpel.
Hoogstwaarschijnlijk draait je pc daarna als een zonnetje.

Zeker in jouw geval. Mobo heeft andere chipset, processor heeft meer kernen.
Dit levert geheid driver issue's op waardoor windows over zijn nek gaat.

[ Voor 39% gewijzigd door Lumics op 03-11-2011 18:42 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Helemaal eens met mcsluis want hij heeft nu een totaal ander platform in de pc en dat gaat nooit van zijn leve goed werken met een oude Windows installatie.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Roel1966 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:48:
Helemaal eens met mcsluis want hij heeft nu een totaal ander platform in de pc en dat gaat nooit van zijn leve goed werken met een oude Windows installatie.
Onzin, Win7 heeft hier vrijwel nooit last van. Alleen de chipset drivers bokken soms, dit is gewoon een kwestie van de juiste drivers installeren.

Ik ben het er echter WEL mee eens dat een schone installatie een stuk makkelijker is, en je zo tenminste optimaal van je nieuwe systeem kan genieten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:36:
[...]

Bij windows 7 is dat niet altijd nodig. Enigste probleem is dan een verkeerde chipset driver . Maar dat is ong 10% van alle gevallen.

Heb je toevallig nog de STOP code kunnen opschrijven die kan je meestal goed gebruiken ?
Dat heb ik geprobeerd. Echter, ging het scherm zo snel weg dat het niet te lezen was.
Nu overigens installatie bezig en dat lijkt vooralsnog allemaal goed te gaan.

Zit er dik in dat een herinstallatie waarschijnlijk het gehele probleem op lost!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59
Ga er maar van uit de het een IDE of AHCI verhaal is.... Zet de SATA mode even om.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Verwijderd

Topicstarter
winwiz schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:22:
Ga er maar van uit de het een IDE of AHCI verhaal is.... Zet de SATA mode even om.
Had ik al omgezet in de bios. Standaard stond het ingesteld op AHCI. Omgezet naar IDE en hetzelfde probleem blijft. Daar lag het dus niet aan.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59
En veilige mode?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Verwijderd

Topicstarter
Werkt ook niet. Zelfde BSOD.
Komt (zoals anderen al zeiden) waarschijnlijk inderdaad door compleet andere chipset + cpu.
Aangezien de installatie top draait.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:51:
Onzin, Win7 heeft hier vrijwel nooit last van. Alleen de chipset drivers bokken soms, dit is gewoon een kwestie van de juiste drivers installeren.

Ik ben het er echter WEL mee eens dat een schone installatie een stuk makkelijker is, en je zo tenminste optimaal van je nieuwe systeem kan genieten.
Tja, jij vind het onzin, ik niet want de ervaring leert anders en bij heel wat systemen heb ik dit al de mist in zien gaan. Denk maar eens eraan dat er altijd restjes achter kunnen blijven van de drivers van je vorige chipset etc..Maar ja, is verder allemaal offtopic en ook geen zin erin om hier verder op in te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Even ter informatie:
Reinstall heeft gewerkt, draait als een zonnetje.
Thanks allemaal voor de snelle reacties en voor de hulp!

Topic kan gesloten worden
Pagina: 1