Synology alleen met ipad

Pagina: 1
Acties:

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-01 13:26
Hoi,

Is het mogelijk om een Synology nas, bijvoorbeeld de 211j volledig en alleen met een ipad te bedienen?
Kheb momenteel geen computer maar alleen dus een ipad... Las bij reviews dat de instkallatie cd gebruikt moet worden.
Indien ja, is het dan ook mogelijk om apps zoals sabnzbd etc te installeren zonder computer?

En even voor de zekerheid, kan ik ook eerst 1 disk erin stoppen en later een 2de erbij?

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01 13:59
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om Disk Station Management te installeren op de NAS via de iPad. Je moet daarvoor Synology Assistant gebruiken en ik denk niet dat je die op de iPad kunt installeren. Applicaties zoals sabnzbd kun je wel achteraf installeren via de webinterface.

Een tweede schijf later toevoegen is ook geen enkel probleem.

• callous
Hummmm.... Dank je voor je reactie.
Dat betekent dus dat ik een computer moet kopen om een synology te kunnen gebruiken? Das wel enorm jammer... Dan moet dus toch een ander merk kiezen... :(

• TeleMax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 15:22
Laat je even weten als je wat vind? Op de initiële installatie na, kan je alles op je iPad bedienen. Console zaken (zoals packages installeren) doe ik via iSSH. De rest via de webGUI en met de Synology tools.

Ik vraag me af hoe een installatie zou werken zonder CD. Ik denk een USB-stick die bij het apparaat geleverd zou moeten worden ofzo. IP-instellingen op een klein schermpje en mini 4 toetsen-bordje invoeren zoals volgens mij bij sommige meer profi-apparaten het geval is.

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 10:16
Je kunt de webinterface via internet bedienen als je de juiste poort (443 voor https) doorstuurt in je router. Wel eerst het standaardwachtwoord veranderen. Dan heb je ter plekke geen computer nodig.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan de installatie met iedere willekeurige pc doen en daarna heb je geen pc meer nodig. Je kan hem prima gebruiken zonder pc, enkel initiële installatie werkt dan niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• callous
Maar hoe moet je iets installeren dan zonder pc? Kheb alleen een ipad

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 10:16
Wat wil je er mee doen dan? Heb je wel een internetaansluiting voor de iPad, waarop je ook de nas kunt aansluiten? Heb je een browser op de iPad?

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:11
Je kunt toch wel een laptop lenen als dat nodig is? Verder denk ik dan het via een goede browser op de ipad ook moet lukken, dus zonder app, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Eksit

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
In welke plaats woon je? :)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Precies, leen een laptopje van een van de buren, installeer het ding even snel, en ga daarna lekker met je iPad de rest instellen en configureren. :)

Even niets...

• callous
Lenen wordt hem niet en al helemaal niet van de buren >:)

De bedoeling is dat ik hem gebruik als nzb downloader, sabnzbd
En dan als nas voor films, muziek en series.

Beheren met de ipad geloof ik wel maar ik las dat je de eerste keer een firmware moet downloaden
En die vanaf pc of mac installeren op de nas. Ik denk niet dat dat gaat lukken met een browser op een ipad... Toch?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Nee dat gaat inderdaad niet werken.

Even niets...

• callous
Ok... Maar als de eerste installatie gedaan is, kunnen firmware updates en het installeren van packages e.d. Wel zonder pc/mac?

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 21:33
Ja dat kan, alleen de eerste installatie heeft een pc/mac nodig, daarna kan de NAS alles zelf doen via de web interface.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De firmware downloaden en installeren vanaf de Mac of PC? Wie heeft je dat wijsgemaakt? De firmware kun je installeren vanuit de DS211j zelf. Kwestie van op een knopje drukken in de DSM. Als de NAS klaar is met updaten dan kun je weer inloggen en ga je lekker verder.

Om je het iets makkelijker te maken: er zijn ook (web)winkels waar je de NAS en de schijven kunt bestellen en bij je bestelling aan kunt geven hoe je de schijven geconfigureerd wilt hebben. Extra software kun je installeren zónder tussenkomst van de computer. (tenminste met de nieuwste DSM)

• callous
Volgens mij staat dat in de handleidingen die ik vind : http://forum.synology.com...alling_Synology_Assistant

Ik heb zelf al een hdd dus het laten doen door de winkel is geen optie. Maar als je echt geen pc nodig hebt, dan ben ik er natturlijk wel uit...

Wat ik overigens nog niet heb kunnen ontdekken, is het verschil tussen de 211 en 211j Behalve de prijs.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

callous schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:26:
Wat ik overigens nog niet heb kunnen ontdekken, is het verschil tussen de 211 en 211j Behalve de prijs.
Dan moet je toch beter kijken en zelf ook daarvoor inzetten. Ik kan niet geloven dat je de verschillen niet kan vinden op de Synology website. Het is niet alsof de verschillen bedrijfsgeheim zijn. 211 - 211j

[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 06-11-2011 11:34 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• callous
Sja, die 211 is niet te vinden en in PW zie ik geen verschillen.
Maar op andere sites zie ik nu dat de processor anders is... Klein verschil dus.

Anyhow... Omdat de een zegt dat je wel een computer nodig hebt en een ander niet, ben ik er dus nog steeds niet uit... Ook in de handleiding van Synology zelf staat dat je de eerste installatie de cd moet gebruiken en dus een computer nodig hebt.
Kan iemand het sluitende antwoord geven, wellicht met een link ofzo wat het duidelijk maakt?
Pagina: 1