Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 14:12
Hallo.

Ik had ziggo gebeld voor een probleem met het weg vallen van het internet, dat is nu opgelost, maar hun zagen dat mijn netwerk kaart op 100mbit staat en op 1000 mbit kan om het maximale uit de verbinding te halen.

Als ik deze setting verander dat is de verbinding weg.
Wie kan mij helpen met dit probleem?

Router: dlink router DIR-635
Moederboard:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P8Z68-V PRO€ 150,48€ 150,48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 11:00
Jouw router ondersteund alleen 100mbps.
Je zult dus een gigabit/1000mbps router moeten nemen als je dit wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

Duplex is iets anders dan de snelheid

Aangezien je router een 4 poort 10/100 Mb switch ingebouwd heeft en aangezien de WAN poort ook 10/100 Mb is, heb je er niet zo veel aan om je nic in de pc op gigabit in te stellen.

Wat je wel kan doen is de WAN poort van je router op 100 Mb, FD (full duplex) in te stellen waardoor je verbinding (wat valt precies weg???) stabieler wordt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Wat voor abbo heb je bij Ziggo?

Want anders ga je kosten maken voor iets wat niet nodig is.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
Wij hebben het ziggo pakket:
Alles-in-1 Extra
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra/

met hij valt weg bedoel ik: Hij heeft geen verbinding meer met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
stabiel internet, met 120 Mbit/s downloadsnelheid
Haal je dat ook echt ?
Heb je wel een stevige router voor nodig.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
als ik direct op de modem zit dan haal ik dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinboontje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-08-2015
Ligt toch echt aan je dlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Waarschijnlijk kan je D-Link het niet bijhouden, en herstart zichzelf.
Tot hoeveel je D-Link aankan weet ik niet, maar een andere router kan een oplossing zijn.

Over de TP-Link tl-wr1043nd hoor/lees ik goeie verhalen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Met een Alles in 1 extra is het jammer dat je dan maar een 100 Mbit router hebt want dan mis je net dat stukje extra snelheid. Zoals aZuL2001 al schrijft is TP-Link zeker een aanrader aangezien ik er zelf mee werk me het type 1043 en gemiddeld tegen de 120 Mbit, dus het maximale haal met download en upload max 10 Mbit.

Let er wel ook op dat wanneer je een Gigabit router ( en let ook erop dat je Gigabit switches gaat geberuik ) dat je minimaal Cat 5E ethernetkabel gaat gebruiken. Het beste is natuurlijk Cat 6 ethernetkabel maar er zit niet ontzettend veel verschil in en dan is het meer de stabiliteit op grotere afstanden waarin Cat 6 beter scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Waarbij ik dan nog wel de opmerking wil tevoegen dat ik me serieus afvraag hoe vaak je die volle 120 Mbit ook nodig hebt en daadwerkelijk haalt.

Email is binnen voordat het op snelheid komt, voor website's is het overkill.
En vergeet niet dat de andere kant, de verzendende machine, jou ook een 120 Mbit verbinding moet toestaan.

_ik_ zou niet willen dat iemand mijn verbinding volledig dichttrekt omdat die zo'n snelle verbinding wil hebben.
Ik als verzender / website eigenaar bepaal dus dat bijvoorbeeld 10 Mbit meer dan zat is voor één gebruiker, zodat mijn machine er nog 9 blij kan maken voordat de verbinding vol loopt.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:23

Onbekend

...

@TS:
Ben je nog iets bijzonders aan het doen als het internet wegvalt? Downloaden, gamen o.i.d.?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
Er is geen pijl op te trekken wanneer mijn internet uit valt.
Voornamelijk aan het gamen.

En ik hoef niet snel internet voor websites te bekijken wat dat gaat prima.
Maar als ik download zou dat wel fijn zijn =)

En uiteraard betaal ik er voor dus zou ik er ook wel gebruik van KUNNEN maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
ik ga http://www.tp-link.com/en...etails/?model=TL-WR1043ND halen.
dit zal waarschijnlijk de problemen verhelpen..

nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 13:52

Dawn

..Sworn to the Dark..

Netgear's WNDR3700
D-Link DIR-855

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Legerarmy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:07:
ik ga http://www.tp-link.com/en...etails/?model=TL-WR1043ND halen.
dit zal waarschijnlijk de problemen verhelpen..

nog meer suggesties?
Voor de prijs/kwaliteitsverhouding kan ik je hem alleen maar aanraden want gebruik dezelfde nu al bijna 1 jaar zonder problemen. Enigste waar je wel even naar moet kijken is of je ethernetkabels geschikt zijn voor een Gigabit verbinding ( Cat 5e of Cat 6 ) want anders krijg je nog niet de juiste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
Hoe zie ik of het cat 5 of cat 6 is?
Maar ik denk wel dat het cat 6 is, want zo als ik al eerder aangegeven had:
Als ik direct op de modum zit krijg ik wel 120mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
Roel1966 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:34:
[...]

Voor de prijs/kwaliteitsverhouding kan ik je hem alleen maar aanraden want gebruik dezelfde nu al bijna 1 jaar zonder problemen. Enigste waar je wel even naar moet kijken is of je ethernetkabels geschikt zijn voor een Gigabit verbinding ( Cat 5e of Cat 6 ) want anders krijg je nog niet de juiste snelheid.
en kan ik hierdoor wel mijn netwerkkaart op 1000mbit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, indien de switch 1000 mbit ondersteunt is dat prima mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
aan wat je zegt heb ik nog niets, ondersteund hij het WEL of NIET niet misschien indien mogelijk =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De DIR655 in combinatie met een dikke internetpijp is idd vragen om problemen. Zeker als je er ook P2P verkeer over wilt knallen. Mijn ouders hadden zo'n ding hangen en dat was meerdere keren per week router die zichzelf had opgehangen...

Vervangen voor TP-Link WR1043ND met OpenWRT als firmware. Maar de stock firmware werkte ook al prima.
Voor Ziggo wil je in de configuratie van dat router wel de DHCP Multicast inschakelen meen ik mij te herinneren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Legerarmy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:54:
aan wat je zegt heb ik nog niets, ondersteund hij het WEL of NIET niet misschien indien mogelijk =)
1)
In de meeste gevallen hoef je je netwerkkaart niet specifiek op 1000 mbit te zetten, "autodetect network speed" zal wel werken. De netwerkkaart gaat dan automatisch op de snelheid werken die de router/switch die je aan wilt schaffen aan kan. Hiermee voorkom je dat als je je PC of laptop eens ergens anders mee naar toe neemt en je hangt hem daar aan een switch die enkel 100 mb ondersteunt dat je dan ineens geen verbinding hebt.

2)
Je kunt gewoon de specificaties van de router die je wilt kopen vooraf bekijken op de doos, inde winkel of bij de webshopt. De routers die DawnNomoreRises vermeldde zijn inderdaad Gigabit routers/switches. En Gigabit is 1000mbit, zo moeilijk is dat toch niet te snappen of op te zoeken?

3)
Er zijn werkelijk 100-en reviews te lezen vinden op google en tweakers forum wat een goede router is voor internet abonnementen boven de 100 mbit. Kijk eens op www.smallnetbuilder.com daar wordt gewoon een leaderbord bijgehouden van de snelste home/small office router die op dat moment goed verkrijgbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door akimosan op 04-11-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Legerarmy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:44:
Hoe zie ik of het cat 5 of cat 6 is?
Maar ik denk wel dat het cat 6 is, want zo als ik al eerder aangegeven had:
Als ik direct op de modum zit krijg ik wel 120mbit/s
Dat zegt helemaal niets over de gebruikte kabel. Cat5e kan ook gewoon 1Gbps. Op de kabel staat de category aangegeven.
Legerarmy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:54:
akimosan reageert op deze link: http://www.tp-link.com/en...etails/?model=TL-WR1043ND en zegt dat als die switch 1Gbps aankan, jouw netwerkkaart automagisch op 1Gbps gaat schakelen. Nu mag je toch zelf eens kijken op die site of dat nu kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
ik heb cat5e

Interface 4 10/100/1000Mbps LAN Ports
1 10/100/1000Mbps WAN Port

Duusss dan ga ik deze maar bestellen =D
http://www.tp-link.com/en...s/?model=TL-WR1043ND#spec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 18:56
Een bekend probleem bij Ziggo met de snellere abonnementen, als je de lijn voltrekt dan klapt je router eruit... Heeft nog niet eens met het merk te maken of de beperking van 100mbit, op de een of andere manier zodra je de lijn helemaal dichttrekt met een torrent of usenet-client dan begint de router te klapperen. Heb hier ook al meerdere malen contact over opgenomen met Ziggo waar het probleem werd herkend. Ik had eerst een budget eminent-router, zou het probleem kunnen zijn dus op aanraden van Ziggo een Netgear router gehaald. Kostte een paar centen maar dat zou het probleem verhelpen... not! Toen volgens aanraden van een andere medewerker een Linksys gehaald... probleem werd alleen maar erger. Als laatste heb ik van Ziggo een vrij budget Sitecom router gekregen (was nogal ontstemd, kwamen mij dus 'gelukkig' tegemoet met een router van 6 tientjes :S), maar die router geeft tot nu toe wel de minste problemen... alhoewel nog steeds aanwezig.

Volgens een medewerker van Ziggo die ik had gesproken, welke duidelijk wat meer technische achtergrond had, zouden deze problemen verschillen per cluster. Sommige delen van het netwerk zouden veel 'ruis' oid op de lijn hebben welke door de versterker en/of modem niet goed worden afgehandeld, Waarom heb precies gebeurd kon hij ook niet uitleggen, maar blijkbaar zodra je tegen de cap van de snelheid van je abonnement aanloopt gebeurd er wat geks... Vaag verhaal, maar op aanraden van de beste man iig mijn usenetclient e.d. gecapped op 90% van maximaal en nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
het probleem komt niet echt overeen, bij mij sloeg hij gewoon zomaar af, ze hebben de modum vervangen en tot nu toe nog geen problemen gehad, de rourter hebben we ook al een tijdje dus die mag ook wel vervangen worden =)

Bedankt voor de info en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
MicGlou schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 03:23:
Een bekend probleem bij Ziggo met de snellere abonnementen, als je de lijn voltrekt dan klapt je router eruit... Heeft nog niet eens met het merk te maken of de beperking van 100mbit, op de een of andere manier zodra je de lijn helemaal dichttrekt met een torrent of usenet-client dan begint de router te klapperen.
Raar he? Als je een router gaat belasten tot boven waarvoor hij gemaakt is, dat hij er dan uitklapt.
Veel budget (en wat oudere) routers zijn te licht voor dat soort snelheden. ADSL 1 / 2 konden ze prima bijhouden, maar nog sneller geeft problemen.

Zeker als je P2P gaat doen, dan ga je erg snel boven je maximale aantal sessies uitkomen.
Volgens een medewerker van Ziggo die ik had gesproken, welke duidelijk wat meer technische achtergrond had, zouden deze problemen verschillen per cluster. Sommige delen van het netwerk zouden veel 'ruis' oid op de lijn hebben welke door de versterker en/of modem niet goed worden afgehandeld, Waarom heb precies gebeurd kon hij ook niet uitleggen, maar blijkbaar zodra je tegen de cap van de snelheid van je abonnement aanloopt gebeurd er wat geks... Vaag verhaal,
Inderdaad een vaag verhaal. Maar als de klant het slikt, heeft het gewerkt ;)
maar op aanraden van de beste man iig mijn usenetclient e.d. gecapped op 90% van maximaal en nooit meer problemen gehad.
Dat kan ik dan wel weer volgen. ;)
En voor P2P moet je erg opletten op het aantal sessies.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ultraman schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:54:
Vervangen voor TP-Link WR1043ND met OpenWRT als firmware. Maar de stock firmware werkte ook al prima.
Voor Ziggo wil je in de configuratie van dat router wel de DHCP Multicast inschakelen meen ik mij te herinneren.
Ik heb zelf de TP-Link WR1043ND maar verder niets hoeven te veranderen in de standaard instellingen en het een kwestie was/is van gewoon inprikken op het modem en hij werkt.

Wat betreft die maximale belasting bij Ziggo vind ik het vreemd dat bij een aantal mensen de router eruit klapt want ik heb hier nergens last van met de 120 Mbit verbinding. Ik gebruik eveneens usenet ( met abbo ) en haal gemiddeld tegen de 14 tot 14,5 Mbyte met 15 lijnen, dus dat is bijna de volledige lijn dan bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
Ik heb de router binnen, wat settings aangepast voor wireless en moden en router gereset.

Internet doet het, maar mn duplex speed gaat niet op 1.0 Gbps (staat op auto detection).
Als ik hem handmatig er op zet heb ik geen verbinding, wat moet ik nog meer aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Puur om het uit te sluiten zou ik toch eens een kortere netwerkkabel tussen de PC en die switch doen (in ieder geval cat5e gebruiken uiteraard)

En dan toch eens kijken of er op 1gbit geschakeld wordt. Dat zou wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou die kabel inderdaad maar eens goed controleren. Heb je toevallig de kabel gebruikt die je bij je Ziggo modem kreeg? Ik heb namelijk al eens gehad dat er gewoon een 4 aderige kabel van 20 meter bij zat en tjah ... daar heb je dus niks aan op gbit speed, daarvoor heb je toch echt alle 8 aders nodig. Gbit speeds moet je sowieso op auto-detect laten staan. Alles wat je gaat forceren op die snelheid gaat geheid mis.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
Ik heb de kabel tussen de modem en router gedaan die bij de nieuwe router zat.

Welke informatie hebben jullie nodig van de kabel die ik van de router naar mijn pc heb?
het is een cat5e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Legerarmy schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:09:
Ik heb de kabel tussen de modem en router gedaan die bij de nieuwe router zat.

Welke informatie hebben jullie nodig van de kabel die ik van de router naar mijn pc heb?
het is een cat5e...
Zoals Redfoxert al schrijft kan je bij je Cat5e kabel eens kijken of alle 8 de aders bezet zijn want Ziggo had voorheen idd standaard kabel erbij met maar 4 aders bezet. Daar kwam ik dus ook achter toen ik telkens merkte dat ik niet boven de 100 Mbit uit kwam en nadat ik de kabel vervangen had ik full speed had.

Het kan zijn dat die kabel die bij de router geleverd word een cross link kabeltje is maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen want ik gebruikte nooit die bijgeleverder kabeltjes. Ook kan je eens kijken of je wel de goede driver voor je netwerkkaart geinstalleerd hebt en heb je dat nog niet gedaan dan dat eens proberen.

Bij het board wat jij hebt moet ook een Intel netwerkkaart erin zitten en dan raad je al zeker aan de bijgeleverde drivers van de cdrom van Asus te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 05-11-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, voor netwerkzaken hebben we een subforum met de (schijnbaar onnavolgbare) titel: Netwerken. Graag daar vragen over netwerkzaken.

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
@roel

ik heb geen standaard kabels van ziggo. (nooit gehad)
Ik heb de kabels zelf ergens gehaald en zelf geknepen xD
Heb dus 8 aders bezet.

@dion_b
bedankt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
Computer reboot heeft geholpen xD!
Bedankt voor de inzet jongens!
Pagina: 1