Toon posts:

Overname norrod.nl naar nieuwe eigenaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds de norrod is overgenomen, blijken mijn gegevens ook "mee verhuist" te zijn naar de nieuwe eigenaar. Echter is dit op zo'n manier gebeurt dat oude klanten nu ook gewoon op hun reclame mailing staan.

Voor de duidelijkheid bij de oude norrod heb ik duidelijk aangegeven GEEN reclame te willen ontvangen.

Nu is mijn vraag, mag dit zomaar met de wetgeving voor privacy? Ook toen ik aangaf uit het systeem te willen worden gehaald moest dit volgnes de medewerker maar via een mailtje en werd ik gevraagd of ik nog meer had en werd de verbinding gelijk verbroken nadat ik had aangegeven het dan maar met een advocaat door te spreken.

Hoe sterk sta ik in mijn schoenen als ik dit mits noodzakelijk met advocaat richting de opta of rechtbank oid breng?

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:02

Toppertje

www.davideografie.nl

Die mensen bij norrod hebben het blijkbaar al lastig, stuur gewoon even een mail dat je geen reclame meer wilt ontvangen. Kost minder tijd en moeite dan een advocaat inschakelen...

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

NMe schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:50:
[modbreak]Dit is de HK niet, gedraag jullie.[/]
Omdat het moet.

Hallo RutgerM.

Het lijkt erop dat er bij de overname een foutje is gemaakt. In principe volgt de nieuwe eigenaar Norrod op in al haar rechten en plichten, en mag jij dus geen reclame ontvangen. Dat je dat toch krijgt is spijtig, maar ergens ook wel begrijpelijk; een grote onderneming wordt overgenomen door een nog grotere onderneming en daar zitten erg veel haken en ogen aan. Het goed laten gaan van wie wel, en wie geen mails krijgt staat daarbij logischerwijs laag op de agenda, en dat heb jij helaas gemerkt.

Telefonisch contact opnemen is begrijpelijk, maar in de hectische periode waarin het bedrijf zich verkeert is het voor hen praktischer om dergelijke low-prio even op te pakken als het hen wat beter uitkomt. Zeg maar, morgenochtend, of zaterdag. Er zullen bijvoorbeeld waarschijnlijk erg veel klanten zijn die bellen omdat zij zich ernstig zorgen maken over hun bestelling, die natuurlijk voorrang krijgen. Ik vermoed dat dat de reden is dat de telefoniste je heeft gevraagd even te mailen.

Dat jij gaat dreigen met een advocaat is respectabel en begrijpelijk, maar in een dergelijke situatie onverstandig. Het gaan schermen met juridische middelen wordt door de wederpartij vaak ervaren als een directe aanval, waarbij alle goede bedoelingen de deur uitgaan en de wederpartij als het ware *instant* een mentaliteit krijgt van "als het zo moet!".

Dit alles doet echter niet af aan het feit dat Norrod hier fout zit. De mail had niet verzonden mogen worden. Bij de OPTA heb je denk ik weinig te zoeken, maar wellicht dat het CPB je hier kan helpen. Een advocaat kan je precies uitleggen welke procedures je kunt starten, en hoe deze het beste te volgen zijn. Hoor- en wederhoor zal vermoedelijk plaatsvinden, waarna enkele weken of maanden het CPB uitspraak zal doen. Ik vermoed dat deze zal zijn dat de mail niet gestuurd had mogen worden.

Sneller is echter om Norrod per mail even te wijzen op hun foutje, en te verzoeken jou geen reclame meer te sturen. De mail die al gezonden, tsja, what has been seen... De kans dat het nogmaals gebeurt, is op die manier echter wel geminimaliseerd.

Veel succes!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:00:
[...]

Omdat het moet.

Hallo RutgerM.

Het lijkt erop dat er bij de overname een foutje is gemaakt. In principe volgt de nieuwe eigenaar Norrod op in al haar rechten en plichten, en mag jij dus geen reclame ontvangen. Dat je dat toch krijgt is spijtig, maar ergens ook wel begrijpelijk; een grote onderneming wordt overgenomen door een nog grotere onderneming en daar zitten erg veel haken en ogen aan. Het goed laten gaan van wie wel, en wie geen mails krijgt staat daarbij logischerwijs laag op de agenda, en dat heb jij helaas gemerkt.

Telefonisch contact opnemen is begrijpelijk, maar in de hectische periode waarin het bedrijf zich verkeert is het voor hen praktischer om dergelijke low-prio even op te pakken als het hen wat beter uitkomt. Zeg maar, morgenochtend, of zaterdag. Er zullen bijvoorbeeld waarschijnlijk erg veel klanten zijn die bellen omdat zij zich ernstig zorgen maken over hun bestelling, die natuurlijk voorrang krijgen. Ik vermoed dat dat de reden is dat de telefoniste je heeft gevraagd even te mailen.

Dat jij gaat dreigen met een advocaat is respectabel en begrijpelijk, maar in een dergelijke situatie onverstandig. Het gaan schermen met juridische middelen wordt door de wederpartij vaak ervaren als een directe aanval, waarbij alle goede bedoelingen de deur uitgaan en de wederpartij als het ware *instant* een mentaliteit krijgt van "als het zo moet!".

Dit alles doet echter niet af aan het feit dat Norrod hier fout zit. De mail had niet verzonden mogen worden. Bij de OPTA heb je denk ik weinig te zoeken, maar wellicht dat het CPB je hier kan helpen. Een advocaat kan je precies uitleggen welke procedures je kunt starten, en hoe deze het beste te volgen zijn. Hoor- en wederhoor zal vermoedelijk plaatsvinden, waarna enkele weken of maanden het CPB uitspraak zal doen. Ik vermoed dat deze zal zijn dat de mail niet gestuurd had mogen worden.

Sneller is echter om Norrod per mail even te wijzen op hun foutje, en te verzoeken jou geen reclame meer te sturen. De mail die al gezonden, tsja, what has been seen... De kans dat het nogmaals gebeurt, is op die manier echter wel geminimaliseerd.

Veel succes!
Hee... wat doe je nou ?

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik schrijf per abuis de verkeerde aan.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sta je wel op de mailinglijst van Computerland?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Obiter dictum schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:05:
Ik schrijf per abuis de verkeerde aan.
De rest handel je maar af met mijn Jurist/Advocaat/Moeder :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 17:14 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even vooropgesteld: hoewel ik het niet met de topicstarter eens ben, is dat geen reden om hem belachelijk te maken.

Ik vind het uitermate overdreven om meteen met een advocaat te gaan dreigen. Dit kan gewoon een menselijke fout zijn en in zo'n geval denk ik dat coulance wel netjes zou zijn. Dat verwacht jij ook van de (web)shop als jij eens een foutje maakt, bijvoorbeeld bij de garantieafwikkeling. Wil je echt in een maatschappij wonen waar we elkaar om dit soort futiliteiten in de rechtszaal te lijf gaan?

Klik onderaan die mail die je hebt gehad gewoon even op "uitschrijven" * en stuur een mailtje dat je deze mail hebt gehad ondanks dat je bij Norrod had aangegeven dat je geen nieuwsbrieven wenst te ontvangen. Dat je dus waarschijnlijk niet de enige bent die "illegaal" een nieuwsbrief heeft gehad en dat ze wellicht even moeten onderzoeken wat er fout is gegaan. Daarmee bereik je veel meer dan meteen dreigen met een advocaat. Ik verwacht ook dat een advocaat je eerst vraagt of je wellicht koorts hebt, je wel lekker voelt en serieus bent, voor hij inhoudelijk met zo'n zaak aan de gang gaat. Welke schade heb je nml precies geleden en wat wil je met je rechtszaak bereiken? Ik heb nml nog nergens gelezen dat Norrod je niet wil verwijderen van hun nieuwsbrief :)

* Als die link er staat, anders heb je nog iets om over te klagen.

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 03-11-2011 18:08 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, kinderachtige opmerkingen gelijk.

Ik dreig niet gelijk met een advocaat, dat doe ik alleen als ik met een medewerker spreekt die het de normaalste zaak van de wereld vind dat als een bedrijf word overgenomen dat er dan automatisch het recht word verleend om mensen lastig te gaan vallen.

Welke schade ik heb geleden grrrrene? 3 mailtjes totaal 20kb, 2 minuten van mn tijd & een trauma voor het leven om nog maar ergens online mn mailadres achter te laten. (zelfs als er een vinkje bij staat dat je geen nieuwsbrieven wil ontvangen)

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:44
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:27:

Ik dreig niet gelijk met een advocaat, dat doe ik alleen als ik met een medewerker spreekt die het de normaalste zaak van de wereld vind dat als een bedrijf word overgenomen dat er dan automatisch het recht word verleend om mensen lastig te gaan vallen.
Zelfs dan is dreigen met een advocaat niet de juiste oplossing.
Welke schade ik heb geleden grrrrene? 3 mailtjes totaal 20kb, 2 minuten van mn tijd & een trauma voor het leven om nog maar ergens online mn mailadres achter te laten. (zelfs als er een vinkje bij staat dat je geen nieuwsbrieven wil ontvangen)
Gelukkig kan je zelf ook de lol inzien van je topic. ;)

Verwijderd

Lumics schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:50:
[...]

Zelfs dan is dreigen met een advocaat niet de juiste oplossing.

[...]

Gelukkig kan je zelf ook de lol inzien van je topic. ;)
En is hij er van bewust dat hij volgende keer toch echt professionele hulp moet gaan zoeken in een andere hoek!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar vind je niet dat je dat een beetje op je afroept als je n.a.v. blijkbaar 3 mailtjes overweegt een advocaat in te schakelen?
Ik ga er even vanuit dat je dit sarcastisch bedoelt en tussen de flauwe reacties door heb je natuurlijk al antwoord gehad op je vraag: nee, dat is geen vrijbrief om spam te gaan versturen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:17
Als je toch wat wil doen kan je het altijd melden bij de opta. Ik denk niet dat een advocaat hier werk van gaat maken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bal kaatsen, koekje deeg.
Als het klantenbestand wordt overgenomen geldt die afspraak gewoon niet meer van dat vinkje. Een mailtje sturen met dat je afgemeld wil worden had voldoende geweest moeten zijn.
Ik zou dan maar gewoon je internet opzeggen als je er niet tegen kan.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Maar gezien je trauma, bel anders korrelatie, of slachtofferhulp. Altrecht heeft ook een traject voor trauma-patienten. Echt hoor, ik dol je niet.

Ik zou overigens gelijk maar een rekening naar de nieuwe mensen achter Norrod sturen, en breng per kb een bedrag in rekening...

Heb je een ligbad toevallig? Doneer ik wel een doosjes spijkers, kan je die gaan zoeken op laag water :P

Ey!! Macarena \o/

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-01 13:32
Je kunt een klacht indienen bij de Opta via https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/. Eén klacht zet geen zoden aan de dijk, maar het lucht wel op. :)

Verwijderd

Topicstarter
Raz (& de rest).... vertel mij eens hoe ik deze reacties nog serieus moet gaan nemen? Zoals grrrrene dus schijnbaar als enige had gezien was het sarcasme in mijn laatste post wat schijnbaar niet voor elke autistische tweaker opgemerkt word.

Zal ze morgen bij de "Opening" eens verblijden met een bezoek omdat mn oude printer kaduk is en ze leuke nieuwe hebben staan bij de openingsaanbiedingen.

Kosten en dergelijke voor een advocaat heb ik niet, eigen risico is toch al betaald dit jaar ;) Opta heb ik het iig gemeld.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De sarcasme heb je anders ook niet in mijn post gezien ;)

De vraag wie er dan allemaal onder 'elke autische tweaker' valt, hou ik me dan maar even afzijdig van :P

Maar ik vind wel dat je misschien met een iets wat te gestrekt been je verhaal hier neergezet hebt. En dan haal je dat natuurlijk wel zelf op je nek. Je actie, geeft reden tot reactie. Niet alleen bij jou hoor, met mijn reactie van net ook :P

Ik hoop voor je dat je die oude kapotte printer kan ruilen tegen een gratis nieuwe.. Succes

Ey!! Macarena \o/

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Norrod is over de kop gegaan en over genomen door Paradigit, er is dus helemaal niets mis mee dat de nieuwe eigenaar oude Norrod klanten laat weten dat Norrod oude stijl niet meer bestaat. Daarbij, jij hebt in het verleden aangegeven dat je geen mails wil ontvangen. Nu kan een overname zoals bij Norrod is gebeurd juist een moment zijn om rust te kweken door midden van een email. De vraag is dus wat de inhoud van de mail is, spamen ze je met aanbiedingen of maken ze je alleen kenbaar dat er duidelijk is gekomen betreffende het bedrijf Norrod.

Ik zou dus gewoon een vervolg mail van het nieuwe Norrod afwachten, misschien blijft het wel bij deze laatste kennisgeving. Indien dit het geval is dan blaast de TS in mijn ogen behoorlijk hoog van de toren met zijn vervolg stappen.....

Een beetje inbeeldingsvermogen is soms wel op z'n plaats....

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Topicstarter
Bullet NL schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:14:
Norrod is over de kop gegaan en over genomen door Paradigit, er is dus helemaal niets mis mee dat de nieuwe eigenaar oude Norrod klanten laat weten dat Norrod oude stijl niet meer bestaat. Daarbij, jij hebt in het verleden aangegeven dat je geen mails wil ontvangen. Nu kan een overname zoals bij Norrod is gebeurd juist een moment zijn om rust te kweken door midden van een email. De vraag is dus wat de inhoud van de mail is, spamen ze je met aanbiedingen of maken ze je alleen kenbaar dat er duidelijk is gekomen betreffende het bedrijf Norrod.

Ik zou dus gewoon een vervolg mail van het nieuwe Norrod afwachten, misschien blijft het wel bij deze laatste kennisgeving. Indien dit het geval is dan blaast de TS in mijn ogen behoorlijk hoog van de toren met zijn vervolg stappen.....

Een beetje inbeeldingsvermogen is soms wel op z'n plaats....
Het is 1 kennisgave en de rest aanbiedingen. Bij de eerste had ik zo iets van, ach leuk zo'n kennisgave mailtje, als de prijzen nou eens wat beter werden maybe word ik wel weer klant. Bij mailtje 2 en 3 had ik zo iets van ik ben onbedoeld op de maillijst van ze gekomen en heb gelijk gebelt of dit maybe een fout in het systeem was, echter behandelde de medewerker mij zo asociaal dat ik idd heb geopperd het iig naar de opta toe te sturen en indien nodig een advocaat te contacteren.
RaZ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:06:
De sarcasme heb je anders ook niet in mijn post gezien ;)

De vraag wie er dan allemaal onder 'elke autische tweaker' valt, hou ik me dan maar even afzijdig van :P

Maar ik vind wel dat je misschien met een iets wat te gestrekt been je verhaal hier neergezet hebt. En dan haal je dat natuurlijk wel zelf op je nek. Je actie, geeft reden tot reactie. Niet alleen bij jou hoor, met mijn reactie van net ook :P

Ik hoop voor je dat je die oude kapotte printer kan ruilen tegen een gratis nieuwe.. Succes
Zal ik knop vinden als me dat lukt, gezien die niet bij hun weg kwam :P (was dus als vervanging bedoeld)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Een beetje jammer dat ik die schaarse 20 minuten gratis wifi hier op Chicago O'Hare moet besteden aan het schoonvegen van dit topic...

Zoals NMe al opmerkte: het is hier de HK niet :N

Graag weer terug on-topic, en @ TS: je medetweakers voor autisten uitmaken is natuurlijk ook nergens voor nodig, hoe beroerd sommige reacties ook waren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1