Toon posts:

Airport express verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Onlangs heb ik een Airport Express gekocht met de gedachte mijn muziek (voornamelijk via spotify i.c.m. airfoil)
via de Airport Express te streamen naar mijn HIFI systeem, nou werkt dit soms prima, maar andere keren verliest de airport express zijn verbinding waardoor het geluid gewoon weer door de laptop speakers komt.

Ik heb geen idee wat dit kan betekenen, ligt het aan de airport express? of schopt mijn modem/router de airport express er uit? Tevens gebeurt er precies hetzelfde als ik via Itunes stream dus vermoedelijk ligt het niet aan Airfoil.

Ook het airport express configuratieprogramma vind de airport express niet in bovenstaand geval.

Dit is wat ik gebruik:

- Airport express
- modem/router Huawei HG655d (standaard router van t-mobiel voormalig online.nl)
- spotify + airfoil

heel erg bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 09:34
Kun je kanalen instellen in je airport express? of bij je router als je die kanalen voor het wireless signaal kunt aanpassen dan zou het misschien verholpen kunnen zijn.
Dit omdat die kanalen als ze te dicht bij elkaar zitten kunnen storen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ze moeten niet op hetzelfde kanaal zitten? Volgens de apple "expert" in de winkel moest dit juist wel.

In de airport express kan je geen kanalen aanpassen, deze pakt hij automatisch over van de router.

Oja ik gebruik de airport express als uitbreiding op mijn huidige netwerk mocht dat niet duidelijk zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de reden dat je de Airport Express gebruikt als uitbreiding op je huidige netwerk? Als je de uitbreiding niet perse nodig hebt zou ik je aanraden deze gewoon deel te laten maken van je draadloze verbinding zonder uit te breiden. Naast dat je geen snelheidsverlies hebt is de Airport Express dan gewoon een apparaat in je netwerk.

Uitbreiden wordt niet door alle routeren goed ondersteund en geeft daarom soms problemen. Dan zou je het probleem moeten zoeken bij je Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
De Airport express kan wel eens gevoelig zijn voor een stabiele verbinding:

Wat kan je nog proberen.
* Zet je computer of iMac eens dicht bij de Airport en kijk of de verbinding stabieler is,
* Kies een ander wifi kanaal op de airport express,
* Zet de airport zo dat deze alleen 801.11n ondersteund,
* Schakel ipv6 uit,
* Gebruik de Airport express als AP (Brug mode / Bridge).

[ Voor 8% gewijzigd door Gymaroe op 04-11-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Het mag nooit zo zijn dat 2 apparaten die wifi verzenden / ontvangen bij routers of dergelijken op de zelfde kanalen werken.
Vandaar dus dat de airport het kanaal overneemt van de router als die hiermee verbonden staat dan is dat logisch omdat een laptop dat ook doet.
MAAR! het kan zijn dat andere apparaten in huis hierop storen daarom kun je eens het kanaal van je router opnieuw instellen en je airport eventjes opnieuw connecten.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie tot zo ver, de airport express maakt idd deel uit van het bestaande netwerk. de enige functie die de airport express heeft is het geluid verzenden naar mijn HIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Maar er is dus nog geen uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 14:20
Welk versie van OS X gebruik je? Ikzelf, en anderen als ik zoek, verliezen hun Wi-Fi verbinding met Lion.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik een windows laptop (sony) dit had ik nog niet vermeld:)

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 15:24

doc

Is de Airport bedraad of draadloos aangesloten op de Huawei?

Me Tarzan, U nix!

Verwijderd

Topicstarter
draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 22:42
Bekend probleem. Doet zich al jaren voor met de AE. Beste kans op een oplossing is wat experimenteren met kanalen. En geen wifi-tools op de achtergrond draaien: die veroorzaken juist meer drop-outs is mijn ervaring.
Het is mij altijd gelukt om het uiteindelijk op te lossen, maar dat vergde soms wel een middagje en enige frustratie.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Er is vandaag een update uitgebracht voor o.a. de Airport Express. Vanuit het Airport hulpprogramma kun je de update uitvoeren. Misschien helpt het om de verbinding stabieler te maken.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de update geïnstalleerd, nog altijd hetzelfde probleem.

WIFI kanalen kan ik alleen veranderen in de router, de AE neemt deze automatisch over.

Nog altijd geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft eerder aan dat je de Airport Express gebruikt om uit te breiden en later neemt het apparaat gewoon deel aan je netwerk. Welke van de twee is het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmhhh....TS gaat een aantal dingen door elkaar?
eerst maar een duidelijk krijgen of het een extended of bridge netwerk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:49
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:35:
Zojuist de update geïnstalleerd, nog altijd hetzelfde probleem.

WIFI kanalen kan ik alleen veranderen in de router, de AE neemt deze automatisch over.

Nog altijd geen oplossing.
Firmware van je router updaten een optie? Ik heb dezelfde problemen gehad (AE met Netgear WDR3700), een firmware update van Netgear heet het toen verholpen.

Je kan met de Airport Utility trouwens de logging van de AE bekijken, bij mij zag ik om de zoveel tijd DHCP requests voorbij komen.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Je moet je apparaten altijd verschillende kanalen geven en nooit dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Sedert de nieuwe update heb ik een probleem met de verbinding. Mijn configuratie is als volgt : de iMac is via een ethernetkabel verbonden met de modem. De TimeCapsule is draadloos verbonden met de iMac. Vanuit de TimeCapule vertrekt een ethernetkabel naar een andere kamer waar er een AirExpress aanhangt. Als ik nu met de iPad door die twee kamers loop, verlies ik telkens mijn verbinding en moet ik opnieuw mijn paswoord invullen. Nochthans zit alles op mijn eigen netwerk. Ik heb volledig signaal bij de TC, zelfs tot aan de deur van de kamer waar de AE staat. Doe ik de deur open, dan valt het sgnaal volledig weg. Bij terugaanmelden heb ik terug volledig signaal. Dit gaat vice á versa. Die overgand zou toch probleemloos moeten verlopen ? Of is er een instelling verkeerd na de update ? Hoe kan dit ?
Het radiokanaal stond beiden verschillend, heb de AE ook op 1 gezet die stond op 13.
Maar het blijft hetzelfde, of welk kanaal moet ik kiezen ? Of allebei op automatisch ?

[ Voor 9% gewijzigd door ferre40 op 14-11-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 05:17:
mmhhh....TS gaat een aantal dingen door elkaar?
eerst maar een duidelijk krijgen of het een extended of bridge netwerk is?
geen idee sorry, ik niet zo thuis op dit gebied

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:51:
Je geeft eerder aan dat je de Airport Express gebruikt om uit te breiden en later neemt het apparaat gewoon deel aan je netwerk. Welke van de twee is het ?
zie bericht 6 november:

bedankt voor jullie reactie tot zo ver, de airport express maakt idd deel uit van het bestaande netwerk. de enige functie die de airport express heeft is het geluid verzenden naar mijn HIFI

hij maakt dus deel uit van mijn bestaande netwerk

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist alles weer eens getest na een nieuwe update van Airfoil en Airport Express.

Verbinding bleef constant voor 1 uur en 15 minuten, daarna viel de verbinding weer weg voor ong. 10 minuten daarna pikte de AE het geluid weer op.

Ik ben er ook achter gekomen dat het Airport config. programma de AE niet vindt ondanks dat ik toch muziek aan het afspelen ben via de AE..erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem en wordt inmiddels radeloos. Heeft iemand al een oplossing gevlonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog altijd geen oplossing, denk dat het probleem ver te zoeken is, wat voor router/modem gebruik je Hein?
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:30:
Ik heb het zelfde probleem en wordt inmiddels radeloos. Heeft iemand al een oplossing gevlonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als je hem een nieuw eigen netwerk laat aanmaken? Even testen of het dan wel stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 11:58
kijk hier eens naar, heeft mij geholpen:
CTS/RTS Threshold en Fragmentation Length optimaliseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:30:
Nou, ik meldt mij ook maar. Heb een AE gekocht voor mijn ouders. De Ipad en Macbook kunnen sowieso het ding niet vinden, de Windows PC met Itunes wel. Hij speelt prima af, maar na 15 minuten stopt ie gewoon, en is hij ook niet meer te vinden. Stroom eraf en erop verhelpt het probleem, wederom kort.

Eigenlijk gewoon hetzelfde probleem als TS dus :(

EDIT: Zie nu inderdaad dat hij zonder stroom af en op ook terugkomt na een minuut of 5. Heb ook al een andere router geprobeerd als basisstation.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 28-12-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke firmwares zitten jullie op, ik heb deze problemen niet, 1 macbook air 1 macbookpro, iphones ipad, en windows servers en pc op AE en ik heb nooit problemen.
behalve als de isp onderuit valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:20:
welke firmwares zitten jullie op, ik heb deze problemen niet, 1 macbook air 1 macbookpro, iphones ipad, en windows servers en pc op AE en ik heb nooit problemen.
behalve als de isp onderuit valt.
Pff, da's een late reactie :p

Hij draait op de laatste firmware. Toevallig sprak ik van de week iemand die hem ook teruggebracht heeft wegens deze verschijnselen.

Blijkbaar is de Airport nogal gevoelig als hij als bridge word gebruikt.

Denk dat ik hem maar verkoop en een Sonos voor mijn ouders koop. Duurder, maar werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10
WIl je misschien muziek streamen vanuit een macbook die via een verloopstukje van mdp/mdvi naar dvi verbonden is met je monitor?

Zo ja, probeer het is zonder dit verloopstukje, loste bij mij alle problemen op :)

Het schijnt dat de macbook de wireless signalen door wil sturen via je mdp naar dvi verloopstukje naar je monitor, zijn behoorlijk lange topic's over op macrumors en apple support forums

[ Voor 30% gewijzigd door Nano2009 op 02-02-2012 11:30 ]

Pagina: 1