Hoi,
Ik heb nu ruim een week Ubuntu 11.10 draaien en ben er helemaal blij mee
Ik had eerst Xubuntu en Lubuntu geprobeerd want ik wilde een zo licht mogelijke config hebben draaien. Vraag niet waarom maar ik kreeg vino EN samba maar niet goed aan de praat onder deze 2 ubuntu versies en bij Ubuntu werkte het bijna out of the box.
Nu wil ik toch de Xubuntu dekstop gaan draaien omdat ik dat toch lekker vind dan Unity. Ik dus netjes de install gedaan van Xubuntu dekstop en aangelog onder deze nieuwe XFCE desktop. Alles leek te werken (dus ook mijn samba wat eerst niet wilde, SSH werkt ook) ALLEEN is deze machine niet meer remote te benaderen via remote desktop. Vino lijkt niet meer te werken en niet meer te vinden in de menu structuur! natuurlijk geeft het software centrum aan dat Vino geinstalleerd is en werkt.
Ik checken en alles lijkt gewoon nog goed te staan echter toch geen remote access
Ik dacht dat de installatie van de Xubuntu desktop iets kapot had gemaakt. Dus weer onder Unity checken en alles werkt weer !! Machine is remote benaderbaar.
Wat kan er fout zijn want ik raak door mij mogelijkheden heen
Elk ander programma wat werkt onder Unity werkt ook onder de XFCE desktop BEHALVE dus vino.
Iemand een suggestie waar ik naar kan kijken want voor remote werken vind ik de XFCE desktop veel lekkerder werken dan Unity.
Thnx !!!
Ik heb nu ruim een week Ubuntu 11.10 draaien en ben er helemaal blij mee
Nu wil ik toch de Xubuntu dekstop gaan draaien omdat ik dat toch lekker vind dan Unity. Ik dus netjes de install gedaan van Xubuntu dekstop en aangelog onder deze nieuwe XFCE desktop. Alles leek te werken (dus ook mijn samba wat eerst niet wilde, SSH werkt ook) ALLEEN is deze machine niet meer remote te benaderen via remote desktop. Vino lijkt niet meer te werken en niet meer te vinden in de menu structuur! natuurlijk geeft het software centrum aan dat Vino geinstalleerd is en werkt.
Ik checken en alles lijkt gewoon nog goed te staan echter toch geen remote access
Wat kan er fout zijn want ik raak door mij mogelijkheden heen
Iemand een suggestie waar ik naar kan kijken want voor remote werken vind ik de XFCE desktop veel lekkerder werken dan Unity.
Thnx !!!