Toon posts:

Fotoserie gamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik ben een fotograaf en werk momenteel aan een serie over de tijdgeest. Hierin speelt gamen een grote rol. Ik ben opzoek naar iemand die mij wil laten zien hoe deze wereld bestaat. Is het alleen voor de ontspanning of kun je er bijvoorbeeld je werk van maken? Voor reacties graag mailen naar:

Groet!

Marjolein

-edit- Met toestemming van psychoclown.

[ Voor 9% gewijzigd door psychoclown op 03-11-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Euh de game industrie is een miljarden business, lijkt me wel dat er geld in wordt verdiend?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hoe bedoel je tijdgeest?

Hoe je tijd ervaart tijdens het gamen? Hoe het op het moment wordt geaccepteerd? Hoe men er tegenwoordig mee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Gropah schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:05:
Hoe bedoel je tijdgeest?

Hoe je tijd ervaart tijdens het gamen? Hoe het op het moment wordt geaccepteerd? Hoe men er tegenwoordig mee omgaat?
^^

De een alleen om te ontspannen,de ander om er inderdaad geld in te verdienen (topniveau,maar een beperkt aantal gamers) zie bv de SC2/wow wedstrijden op blizzcon etc,prijzengeld tussen de 25000 en 75000 dollar

Met wow(mmorpg) heb je bijvoorbeeld een communitie(guild) die je eventueel als vrienden gaat zien.
We houden de discussie graag hier trouwens ;)

[ Voor 12% gewijzigd door mrsar op 03-11-2011 15:13 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35
Gropah schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:05:
Hoe bedoel je tijdgeest?

De tijdgeest (ook wel aangeduid met het Duitse Zeitgeist) is de kenmerkende manier van denken en handelen van het merendeel van de bevolking in een bepaalde tijd.
De jaren 20 (roaring twenties) was de tijdgeest losbandig. Zo wordt de tijdgeest van de jaren vijftig gekenmerkt door gelatenheid, terwijl die van de late jaren zestig eerder als progressief wordt gezien. Begin jaren 70 wordt wel aangeduid met de wij-generatie, het denken voor wat belangrijk is voor de totale bevolking, flowerpower. Halverwege jaren 70 tot halverwege jaren 80 het doemdenken, in de muziek uitte zich dit in punk, new wave en gothic. In de jaren 80 was er de ik-generatie, die met name materialisme en individualisme belangrijk vonden.
Het begrip komt van de Duitse filoloog Johann Gottfried Herder, terwijl het door Christian Adolph Klotz een naam kreeg.
mag veronderstellen dat iedereen dit weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

418O2 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:11:
[...]

[...]

mag veronderstellen dat iedereen dit weet...
Hmmmm, niet echt. Maar bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

1. Je hebt toestemming gekregen van mij maar dit is dan wel handig om te vermelden!
2. Het lijkt me handiger als je mensen de ruimte geeft juist hier te reageren (als ze interesse hebben) zodat de rest er ook enigszins betrokken bij raakt.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik zou zeggen, ga op 24 november naar DreamHack.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DreamHack is wel wat ver weg, er zijn genoeg lanparties die ook wat dichter in de buurt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Dreamhack is wel wat anders dan een gemiddelde lanparty. Vraag is waar de fotografe in kwestie naar op zoek is. Misschien kan ze dit verduidelijken. Zoek je een huis tuin en keuken gamer, iemand die weleens lan party's bezoekt of een pro gamer die gamen tot zijn/haar beroep heeft gemaakt..?

offtopic:
regdate 1-11, aantal posts: 1, zou het ermee te maken hebben dat de TS vrouwlijk is waarom hier geen slotje op geknald is? Heb weleens topics gesloten zien worden om minder :+

[ Voor 25% gewijzigd door m0nk op 03-11-2011 15:33 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Ga inderdaad naar een LAN-party waar wedstrijden gespeeld worden. Daar zijn meteen mensen die hun brood verdienen met gamen (mits je naar een echte grote lan gaat)
Verder zitten er in Nederland een paar bedrijven die games maken. En ook mensen die hun brood verdienen met game-gerelateerde diensten (hosting)
Stewie! in "Battlefield 3 - Deel 4"

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

huh ?
Er zijn bij mijn weten nog geen 5 lans in heel NL+be per jaar waar je uberhaubt geld kunt winnen, en dat is dan nog maar hoogstens enkele 100'en euro per team. Leuk om te winnen zeker, maar no-way dat je er je brood mee kunt verdienen.

Meeste lans zitten mensen voor de lol en gezelligheid ipv de prijzen

Tenzij je online poker als game telt kun je afaik gewoon geen geld verdienen met gamen.

[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 03-11-2011 15:32 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 09:58
Eind volgende week is er nog een 40 man lan in overijssel kun je daar mooi interviews houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Neem eens contact op met Sander Vo0 Kaasjaeger. Heeft aan de top gestaan van de wereld en verdiend(e) zijn geld er mee.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m0nk schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:26:
Dreamhack is wel wat anders dan een gemiddelde lanparty. Vraag is waar de fotografe in kwestie naar op zoek is. Misschien kan ze dit verduidelijken. Zoek je een huis tuin en keuken gamer, iemand die weleens lan party's bezoekt of een pro gamer die gamen tot zijn/haar beroep heeft gemaakt..?

offtopic:
regdate 1-11, aantal posts: 1, zou het ermee te maken hebben dat de TS vrouwlijk is waarom hier geen slotje op geknald is? Heb weleens topics gesloten zien worden om minder :+
Omdat ik zelf weinig ervaring heb in gamen, ben ik benieuwd naar alle soorten die jij noemt. Waar het om gaat in mijn serie is dat gamen een groot onderdeel is van ons momentele bestaan. Als mensen over 60 jaar terug kijken naar deze tijd, dan heeft gamen een heel duidelijke rol. Mij gaat het vooral om de documentatie van die rol, in welke vorm dit is, zie ik graag tijdens het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dank iedereen voor de tips en adviezen. Ik ben er weer wat wijzer uit geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Ik studeer aan de HvA. Er is een richting gericht op het maken van games: Game Development. Is misschien ook eens leuk om naar te kijken. Is een soort van Software Engineering (ook een richting hier), maar dan echt gericht op games in plaats van algemene applicaties. De eerste 1 of 2 jaar is niet echt interessant, denk ik, maar ik denk dat je wel veel kunt leren van een interview met iemand uit de 3e of 4e.

[ Voor 21% gewijzigd door Ample Energy op 03-11-2011 23:25 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:37

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

off-topic
Ik ben professioneel wordfeud-speler, wordt er alleen niet voor betaald :D

on-topic
Er zijn maar weinig professionele (nederlandse) gamers, die echt kunnen leven van het gamen an sich. Ik denk dat het handig is om contact op te nemen met enkele neerlandse gamestudio's. Bijvoorbeeld Guerrilla Games uit A'dam.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Grubby ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Qua Nederlanders heb je maar erg weinig spelers die 'legaal' echt betaald goed spelen, er zijn wel een berg Nederlanders die op de wat 'minder legale' manier welk flink wat centjes verdienen met gamen. Denk aan goldfarming, botting, accountselling, powerleveling of dergelijke. Daarnaast heb je nog de reviewsites, die veelal via advertenties geld binnenhalen, leuk voorbeeld is MMOhut

Medewerkers van nederlandse gamestudio's zijn niet echt 'gamers die er van leven', maar 'programmeurs die toevallig aan een game werken'. Zou je nu betaald beta tester zijn, dan is het een ander verhaal :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Team Liquid is een profesioneel Starcraft II team met een paar van de beste spelers van de wereld en is gecreëerd door een Nederlander!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1