[Win7] upgrade van Ultimate 32bit naar Home 64bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Ik kan het ergens nergens vinden; ik heb een Windows Vista Ultimate 32bit versie, nu wil ik graag naar een Windows 7 Home 64bit versie. Wat ik me dus afvraag of een downgrade naar Home wel kan? Of moet ik persee een Windows 7 Ultimate upgrade kopen? Die is gelijk een stuk duurder en wil toch graag naar Home' Edition daar ik de functies van Ultimate toch niet gebruik.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Het probleem is eerder dat een upgrade van 32 bit naar 64 bit niet zal gaan werken. Formatteren en een verse installatie is je enige optie helaas. :/

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Is het niet zo dat de key die je voor Ultimate x32 hebt ook als x64 te gebruiken is ?
Weet zo snel even niet meer hoe het met de DVD's zit, of de installatie bestanden van de x32 versie en de x64 versie op 1 schijfje staan. If not, dan zou je volgens mij met je x64 Home schijf gewoon je Ultimate key in kunnen voeren om zo Ultimate x64 te installeren.

Als ik er naast zit zou ik dit graag horen :)

Misschien is dit handig voor je om door te lezen:
Windows Anytime Upgrade

Zou dus inderdaad een format inhouden, en opnieuw installeren vanaf je x64 DVD + Ultimate key.

@rscheper, thanks :)

[ Voor 26% gewijzigd door agoNITE op 03-11-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:07
de key van een 32bit versie is inderdaad ook voor dezelfde versie in 64bit te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, kijk, dat had je je kunnen realiseren voordat je ultimate kocht. Je kunt jezelf echter gerust stellen: een licentie is niet bit-gebonden. Je ultimate licentie is een ultimate licentie, en niet een 32-ultimate licentie. Je kunt met dezelfde licentie gewoon een 64-bit ultimate installeren. Het hoeft je dus geen drol te kosten.

Een upgrade is echter sowieso onmogelijk: een verse install is nodig van 32 naar 64. Je hebt dus echter wel een 64-bit Ultimate installatie medium nodig. En dat is gelukkig gratis te downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. Dan ga ik maar voor Vista Ultimate 64-bit, daar deze dan gratis te upgraden is. (wel met clean install natuurlijk)

@Umbrah, waar kan ik Vista Ultimate 64bit dan gratis downloaden, gezocht maar niet gevonden en moet ik dat dan eerst op een DVD branden?

[ Voor 12% gewijzigd door Rudios op 03-11-2011 13:30 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Is het overigens wel mogelijk om een Win7 Home 64bit OEM versie als clean install over mijn Vista Ultimate 32bit te doen?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 32 bit naar 64 bit kan niet geupgrade worden. Daarvoor zal je een volledige herinstallatie moeten uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Dat snap ik, ik noem het woord upgrade ook niet, daarom zeg ik ook cleaninstall. ;) Dus de vraag die ik hierboven stel gaat gewoon?

[ Voor 17% gewijzigd door Rudios op 04-11-2011 11:57 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:43

nhanssen

QVL is non-tweakers

Rudios schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:56:
Dat snap ik, ik noem het woord upgrade ook niet, daarom zeg ik ook cleaninstall. ;) Dus de vraag die ik hierboven stel gaat gewoon?
ja

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Rudios schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:20:
Dank voor jullie reacties. Dan ga ik maar voor Vista Ultimate 64-bit, daar deze dan gratis te upgraden is. (wel met clean install natuurlijk)
Upgraden en clean install zijn wel 2 verschillende dingen.

Upgrade is puur het verhogen van je Windows versie met behoud van instellingen. Echter kun je in jouw geval alleen maar een clean install doen (schijf formatteren en Windows 7 64 bit installeren) zonder behoud van instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Oke, dankje! Als ik zo'n Win7 Home 64Bit OEM schijf ga draaien in mijn Windows Vista omgeving, krijg ik dan automatisch dat hij vraagt of ik alles moet formatteren, of doet de installatie procedure van Win 7 dan zelf?

[ Voor 5% gewijzigd door Rudios op 04-11-2011 12:14 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kunt tijdens installatie, vrij aan het begin kiezen op welke schij of partitie je wilt installeren. Middels de optie Geavanceerd kun je dan kiezen om de partitie te formatteren of te verwijderen. Dan kun je nieuwe partities maken of de vrije ruimte gebruiken en wordt er automatisch een partitie aangemaakt in de vrije ruimte en wordt deze geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Helder. Geweldig, bedankt allemaal voor de hulp!

Whole lot of stars ***

Pagina: 1