Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sms via vaste lijn kabelprovider

Pagina: 1
Acties:

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 09:37
Op dit moment heb ik het pakket InternetPlusBellen van de KPN. In mijn woonplaats is de aangeboden snelheid aan de lage kant, namelijk maximaal 8 Mbit. Om deze reden wil ik overstappen naar de plaatselijke kabelprovider, namelijk Zeelandnet. De bedoeling is om dan ook telefonie mee te verhuizen naar Zeelandnet, want een los telefoonabonnement aanhouden bij KPN is duur.

Nu is het echter zo dat er thuis gebruik wordt gemaakt van sms via de vaste telefoonlijn van KPN. Het is een dealbreaker als deze functie niet meer gebruikt kan worden. Het netwerk van Zeelandnet biedt in tegenstelling tot KPN geen ondersteuning voor SMS. Nu heb ik al redelijk wat zoekwerk gedaan en ik heb nergens kunnen vinden of het via een omweg werkend is te krijgen. Ook zoeken via Google op andere kabelproviders zoals Ziggo gaf geen oplossingen. Ik vrees dus sterk dat het simpelweg niet mogelijk is, maar ik hoop natuurlijk dat iemand er wel een oplossing voor heeft gevonden. Mijn vraag is dan ook, is het mogelijk en hoe?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Maar omdat je zegt maximaal 8mbit, zit je soms nog op een ADSL1 centrale? Typ je postcode eens in bij de postcodecheck van Telfort en kijk eens of er dan soms een hogere snelheid mogelijk is. Als dit zo is dan zit je nog niet op het nieuwe WBA-E ADSL/VDSL netwerk, KPN is heel hard bezig om alle "oude" centrales om te bouwen. Misschien ook wel bij jou in de buurt!

• wph
tha_bulldog schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:26:
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Maar omdat je zegt maximaal 8mbit, zit je soms nog op een ADSL1 centrale? Typ je postcode eens in bij de postcodecheck van Telfort en kijk eens of er dan soms een hogere snelheid mogelijk is. Als dit zo is dan zit je nog niet op het nieuwe WBA-E ADSL/VDSL netwerk, KPN is heel hard bezig om alle "oude" centrales om te bouwen. Misschien ook wel bij jou in de buurt!
Ik schijn inderdaad nog op een oude centrale te zitten. De postcodecheck voor Telfort geeft namelijk precies hetzelfde aan als die van KPN, namelijk een abo van max. 8 Mbit. Dat de KPN bezig is met het vervangen van de centrales is bekend, maar helaas wil of kan men bij de KPN geen enkele toezegging doen over wanneer men daar mee gaat beginnen in mijn woonplaats. Zelfs op de vraag of het binnen het jaar is kan men geen antwoord geven, dus met een beetje pech duurt het nog een paar jaar. Als ik nou wist dat het binnen een half jaar zo ver was, dan stap ik niet over, maar helaas zijn dat soort toezeggingen niet te krijgen.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:44
Ik ben bang dat je dan moet gaan kijken naar een VOIP oplossing. Je vaste nummer zul je dan dus ook moeten porteren naar de VOIP leverancier en niet naar Zeelandnet. Met UPC had ik destijds een vergelijkbaar probleem en het was niet mogelijk via de kabel (aan jou post te lezen kan dit met Zeelandnet ook gewoon niet).

...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:38

Gerco

Professional Newbie

wph schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:20:
Mijn vraag is dan ook, is het mogelijk en hoe?
Het is wellicht niet precies hetzelfde, maar met Skype kun je ook SMS berichten versturen. Helaas niet ontvangen. Als je alleen wilt versturen is Skype prima te doen, zo lang je dat maar via de Skype client wilt doen. Als je nu 1 of andere API gebruikt of een speciaal stuk hardware heb je er weinig aan.

Je kan wel je eigen telefoonnummer als afzender gebruiken, maar de SMS terug zal niet aankomen op je Skype client.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• wph
IceM schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:30:
Ik ben bang dat je dan moet gaan kijken naar een VOIP oplossing. Je vaste nummer zul je dan dus ook moeten porteren naar de VOIP leverancier en niet naar Zeelandnet. Met UPC had ik destijds een vergelijkbaar probleem en het was niet mogelijk via de kabel (aan jou post te lezen kan dit met Zeelandnet ook gewoon niet).
Mijn "vaste lijn" is dus al via InternetPlusBellen en is dus al VOIP. Het enige verschil is dus dat in het geval ik naar Zeelandnet ga, het VOIP via de kabel is ipv. via de koperen KPN-lijn. KPN heeft wel een SMS-centrale staan en Zeelandnet biedt dit niet aan.

• wph
Gerco schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:34:
[...]

Het is wellicht niet precies hetzelfde, maar met Skype kun je ook SMS berichten versturen. Helaas niet ontvangen. Als je alleen wilt versturen is Skype prima te doen, zo lang je dat maar via de Skype client wilt doen. Als je nu 1 of andere API gebruikt of een speciaal stuk hardware heb je er weinig aan.

Je kan wel je eigen telefoonnummer als afzender gebruiken, maar de SMS terug zal niet aankomen op je Skype client.
Helaas heb ik hier niks aan, ook ontvangen moet mogelijk zijn en dat alles gewoon via de normale telefoon. Het moet namelijk simpel bruikbaar zijn voor mijn ouders.

• wph
Overigens, omdat KPN zelf geen uitspraken wil doen over wanneer men de wijkcentrale gaat updaten heb ik zelf wat dingen nagezocht.

Dit komt uit een tabel met types wijkcentrales:

---------------------------------

cgbCode cgbNaam "type locatie" A of B "ATMregio" "ATMlocatie" "accessarea" "aantal adressen" opmerking "laatste wijziging"

Ztld Zoutelande CGB 3 A Rt2 Bd - 2.158 -

---------------------------------

Wat dus inhoudt dat ik op een type CGB 3 locatie zit met 2.158 aansluitingen.

Volgens dit document van de KPN (PDF) zou men eind december 2011 al deze CGB 3 centrales op de Ethernet core aangesloten moeten hebben. Wat dan naar ik aanneem betekent dat er hogere bandbreedtes beschikbaar komen. Als dit nou echt het geval is, dan wacht ik natuurlijk. Maar ja, dit is slechts een planning, dus er kan nog van alles veranderen, dus in de tussentijd sta ik nog steeds open voor oplossingen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door wph op 03-11-2011 13:50 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Kun je het niet gewoon scheiden? Blijven bellen via de KPN, maar gaan Internetten over de kabel?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• wph
Fiber schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:53:
Kun je het niet gewoon scheiden, blijven bellen via de KPN, maar gaan Internetten over de kabel?
Zoals ik al eerder aangaf, dat is inderdaad mogelijk. Het heeft echter wel een prijs, losse telefoonabonnementen zijn niet bepaald goedkoop bij de KPN. Nu betaal ik € 10 per maand voor onbeperkt bellen naar vaste nummers. Dat wordt maar liefst € 31 bij een los telefoonabonnement. En dat is ook weer net iets te veel voor een smsfunctie.

Nu betaal ik aan de KPN € 40 aan abonnementskosten voor InternetPlusBellen met onbeperkt bellen naar vaste nummers. Het internet is maximaal 8 Mbit. (Tot iets meer dan een jaar geleden betaalde ik voor hetzelfde pakket € 50, maar toen is het 8 Mbit pakket naar 20 Mbit gegaan en 4 Mbit naar 8 Mbit. KPN laat je vervolgens doodleuk voor 20 MBit betalen, zonder dat je dit kan halen. Dit heb ik dus handmatig teruggezet, maar dit terzijde, slechts een ergernis van mijn kant).

Dus in het geval ik blijf bellen via de KPN kost me dat € 31 en dan internet bij Zeelandnet voor € 30 voor 20 Mbit. Op het laatste krijg ik 6 maanden 50% korting. Totaalprijs KPN+Zeelandnet eerste jaar € 612

Neem ik Internet+Bellen via Zeelandnet, dan kost me dat met onbeperkt bellen erbij de eerste 6 maanden € 21,45 en daarna € 48,90. Totaalprijs eerste jaar € 422,10

Kortom een verschil van bijna € 200, dat krijg ik er nooit door en helaas moet ik perse die sms functie behouden..

[ Voor 46% gewijzigd door wph op 03-11-2011 14:54 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Kort antwoord: nee, dat kan niet.

De 'SMS via een vaste lijn'-techniek die door KPN wordt ingezet is een typische modemverbinding richting een predefined nummer (SMS centrale nummer). Aangezien je geen modem/dialup connectie kan opzetten over een VoIP lijn, is dit onmogelijk.

• wph
IEF schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:31:
Kort antwoord: nee, dat kan niet.

De 'SMS via een vaste lijn'-techniek die door KPN wordt ingezet is een typische modemverbinding richting een predefined nummer (SMS centrale nummer). Aangezien je geen modem/dialup connectie kan opzetten over een VoIP lijn, is dit onmogelijk.
Alleen wat ik dan niet helemaal snap, ik gebruik InternetPlusBellen, wat al VOIP is en toch kan ik smsen? Ook via glasvezel is het blijkbaar mogelijk, zie link

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

wph schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:42:
[...]

Alleen wat ik dan niet helemaal snap, ik gebruik InternetPlusBellen, wat al VOIP is en toch kan ik smsen? Ook via glasvezel is het blijkbaar mogelijk, zie link
Technisch gezien *kun* je wel een modemconnectie over voip opzetten, maar erg betrouwbaar is het niet.
Tweede reden zal zijn dat de KPN SMS centrale alleen bereikbaar is vanaf KPN nummers.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Is het dan geen idee om speciaal voor het SMS-en een mobiel aan te schaffen met een fikse SMS bundel. Er zijn tegenwoordig ook simpele, goedkope modellen met grote toetsen, speciaal voor wat oudere mensen.

Dan kun je voor bellen en internet over naar Zeeland Net. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• wph
Fiber schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:54:
Is het dan geen idee om speciaal voor het SMS-en een mobiel aan te schaffen met een fikse SMS bundel. Er zijn tegenwoordig ook simpele, goedkope modellen met grote toetsen, speciaal voor wat oudere mensen.

Dan kun je voor bellen en internet over naar Zeeland Net. :)
Ja dat heb ik ook al meerdere malen gezegd, maar nee dat was geen goed idee 8)7 Het is meer een kwestie van niet willen, want de mobiel is aanwezig, ze kunnen er zelfs mee smsen. Smsen via de vaste telefoon is zelfs veel omslachtiger. Kortom, dwarsheid.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Zeeland... ;)

Pagina: 1