Afspeelproblemen MP3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 10:43

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Topicstarter
Vooraf: weet niet of dit goed geplaatst is, maar ik vermoed dat de echte audiofielen mij hier kunnen helpen.

Ik heb sinds kort een gloednieuwe Volvo V50 met USB aansluiting. Hierin gebruik ik een LaCie MosKeyTo 16GB USB stick. Op deze stick staan mijn mp3s. Eigenlijk werkt alles perfect; er staat nu zo'n 7GB op en dat speelt zonder problemen af.

Wat is dan wél het probleem? Ik heb een kleine selectie mp3's die NIET afspeelt. Een paar albums geeft een probleem, waarbij mijn Volvo met de melding komt dat het "onleesbaar" is.

Het is zeer selectief, dus ik heb uitgesloten dat:
- het aan de auto ligt;
- het aan de USB stick ligt;

Resteert mij dus alleen te kijken naar de mp3's zelf en kijken of ik afwijkingen kan ontdekken. Tot nu toe is dat niet gelukt. Een aantal tips die ik al heb gehad en reeds (tot zekere hoogte) heb uitgesloten:
- tags (hiervoor iTunes gebruikt, maar nu met meerdere programma's gegeken);
- encoder (meeste is LAME en ik zie gewoon dezelfde encoder terug komen bij muziek die wel afspeelt);
- bitrate (maximaal 320k en tot die hoogte wordt het ook gewoon ondersteunt door de autoradio);

Er moet blijkbaar iets in de mp3's zitten waardoor het afspelen niet lukt en wel op een dusdanig niveau dat ik voorbij de gebaande paden moet zoeken. Wat mis ik? }:O

Ik hoop dat iemand hier een briljant idee heeft, want ik zie het niet meer! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Misschien verschil in variabele en constante bitrate? (vbr - cbr)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 22:53
DRM? Dit zou kunnen voorkomen dat je MP3's gekopieerd kunnen worden... en dus onleesbaar worden. Kan je ze vanaf de stick wel op je PC spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57
Lijkt mij ook een CBR of VBR probleem. Dit kun je ook snel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

- VBR - CBR is ook geen probleem, beiden worden afgespeeld;
- DRM heb ik even opgezocht, maar lijkt het ook niet te zijn. Ik speel ze gewoon af in iTunes en kan ze ook gewoon kopiëren en op stick afspelen;

Meer ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Misschien zijn de tags een probleem. Probeer eens alle tags te verwijderen. Volgens mij kan foobar2000 dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat voor filesystem staat er op die key? Standaard FAT32?
Pak anders een andere USB stick, mik daar de MP3's op die niet afgespeeld worden, en dan nog eens proberen. Gewoon kaal, dus in de root van de USB stick. Weet je meteen of het evt een mappenprobleem kan zijn.
Lengte filename kan ook nog een issue zijn bedenk ik me trowuens net ineens.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Okay, een kleine update: ik krijg zojuist via via een tip om de files te laten controleren door een programma. Ik heb zojuist een kleine test gedaan met iets dat "mp3 scan+repair" heet (Mac). Die onderzoekt de mp3's op fouten.

Ik had niet direct resultaat, maar heb toch eens op het knopje repair gedrukt en blijkbaar gebeurt er iets. De file is nu "rebuild" en één van de mappen speelt nu af. Dit is een map met enkel V1 tags.

Dus: als ik de files rebuilt en de V2 tags eraf haal, ben ik gegarandeerd van correct afspelen.

Het blijft nog steeds heel raar, want de tags zijn eigenlijk gewoon allemaal hetzelfde bij de juiste en onjuiste files, dus enkel de tag weghalen lost het niet op (en dat wist ik eigenlijk al). In combinatie met de "rebuild" werkt dat ineens wel en lijkt de V2 wel een probleem op te leveren. Dit kan natuurlijk ook in de rebuild functie zitten, want ik heb geen idee wat ie werkelijk doet op de achtergrond.

Nogmaals bij deze bevestigd dat het niet aan de auto en de stick ligt. Er zit echt iets krom in de mp3's! Ik heb in ieder geval een work-around voor nu...

Als er nog meer ideeën zijn, kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ID3v2 tags zitten aan het begin van het bestand i.t.t. ID3v1 tags die aan het einde zitten. In dit Wikipedia artikel kun je lezen dat daar nog wel eens problemen mee kunnen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel oud topic maar ook in 2015 nog steeds aktueel, ook ik met mijn Volvo v40 heb dit euvel en het internet staat vol met klachten.

Ik heb ook van alles geprobeert, UBS sticks, formats, directorynamen, bestandsnamen en ja ook alle verhalen over tags hielpen mij niet, tot dat.....

Ik de gratis versie van MediaMonkey installeerde en gewoon alle MP3's herschreef door ze de convertren naar.... jaja.... MP3 via "tools" "convert files" ze doen het eindelijk :*) :*) :*)

Waar het aan ligt, ik vermoed de encoding (MediaMonkey 4.1.7)

Hoge (320) of lage bitrate, met of zonder tags... het werkt. De lui die voor Volvo de media systeem hebben gebouwd hebben gewoon slecht werk afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 15:10
Helaas is deze tool van mediamonkey niet meer beschikbaar in de gratis versie :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ghostrider1987 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:54:
Helaas is deze tool van mediamonkey niet meer beschikbaar in de gratis versie :/
Pak je toch een oudere versie. :)

http://www.oldversion.com/windows/mediamonkey/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 15:10
Ik heb gebruik gemaakt van flicflac deze werkt zeer eenvoudig en heeft niet eens een installatie nodig
Deze kan converteren naar Flac, wav, mp3, ogg en ape. Dit programma geeft tevens de optie na convertering direct het origineel te verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:01
Zeer zeker nog actueel. Als ik mijn usb stick in de V50 stop staat er 'laden', na een halve minuut verschijnt de melding: 'apparaat aansl' . Zelfs na het gebruik van bovengenoemde tools (flicflac en mediamonkey) Iemand nog suggesties?

Edit: 128 gb stick van PNY usb 3.0 werkt (geformateerd als fat32). Mijn 4gb stick datatraveler G3 was uiteindelijk het issue.

[ Voor 22% gewijzigd door Moffin op 25-07-2018 00:31 . Reden: Update ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Pagina: 1