Word 2007 achtergrond afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Word 2007 wil ik graag een achtergrond afbeelding toevoegen, maar dan niet als watermerk en de hoogte-breedteverhouding van afbeelding vergrendelen.

Dit heb ik nu gedaan: Pagina-achtergrond > Paginakleur > Opvuleffecten > Afbeelding. Daar heb ik de afbeelding geselecteerd, maar nu staat de optie "Hoogte-breedteverhouding van afbeelding vergrendelen" op inactief, dus deze optie kan ik niet aanvinken. Zodra ik nu dus ga in- of uitzoomen dan wijzigt de achtergrond afbeelding mee qua formaat.

Hoe kan ik de grootte van de achtergrond afbeelding toch 'fixeren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je kan daarvoor nog steeds de watermerk optie gebruiken, maar dan de "washout" optie uitschakelen. Op je scherm ziet het er dan misschien uit dat het nog steeds een watermerk is, maar dat is niet meer het geval bij een print of wanneer het opgeslagen wordt als een pdf-bestand (net zoals kop- en voettekst).

Een andere optie is om het als een afbeelding in te voegen en dan de tekstomloop te veranderen (icoon met hondje) naar "achter de tekst".

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik, maar ik wil het document digitaal gebruiken. Het betreft een soort handleiding/formulier dat bedrijven dienen in te vullen en retour te zenden. Dus het hoeft ook niet geprint te worden.

Iemand een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Ik gaf je nog een andere optie om de afbeelding ook als afbeelding in te vullen en de tekstomloop te veranderen.

Als je het plaatje precies in de afmetingen van je formulier maakt, dan moet het volgens mij ook werken.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info