Ik heb geen ervaring met gamen op een tv, maar als dat gamen echt een substantieel onderdeel van het gebruik van je tv is, zou ik inderdaad een lcd kopen. Ofwel full led (dus met leds achter het scherm en niet in de rand) of een traditioneel, ccfl verlicht scherm. Edge-led vind ik niet mooi, omdat je de leds ziet zitten (het scherm is niet gelijkmatig verlicht).
Plasma lijkt qua kijkervaring nog het meest op de oude bekende beeldbuis: het spiegelt, maar als dat bij je 15 jaar oude tv geen probleem is, is dat nu ook geen probleem. De lichtopbrengst is iets hoger, want nieuwere techniek en uiteraard is het beeld scherper. LCD is heel wat anders, beter afleesbaar in fel verlichte ruimtes, maar het zwart is minder donker dan een plasma als je verduistert een film kijkt. Dat laatste doe ik vooral veel, dus mijn keuze viel op een plasma. Als ik ooit verhuis en een huis met serre koop, zet ik daar geen plasma neer, maar een lcd

Ik lees vooral problemen als: "groene vlekken" "posterization" "zoemen/brullen" (waar ik absoluut niet tegen kan) Wat zijn jouw ervaringen? Op het gebied van TV instellingen ben ik niet gevorderd.
Op het zoemen na heb ik van bovenstaande problemen geen last. Vergeet niet dat ook lcd problemen heeft, clouding, backlight bleeding, laag contrast, onnatuurlijke kleuren... Beide technieken hebben hun nadelen, focus niet teveel op de nadelen van de een, maar vergelijk ze met de nadelen van de ander en bepaal welke techniek voor jou de minste nadelen heeft.
Mijn televisie begint wat meer geluid te maken als hij aanstaat, vooral bij felle vlakken. Ik ga Panasonic daar nog eens over bellen, maar hij doet het niet altijd. Als ik het Panasonic-plasmatopic zo lees is dat een garantiegevalletje en doet Panasonic daar niet moeilijk over.
Er moet een internetaansluiting (het liefst Wi-Fi) zijn en een internetbrowser. 3D is eigenlijk wel een wens. Is wel leuk om het te hebben en je koopt niet elk jaar een nieuwe TV.
Ik was in eerste instantie best enthousiast over 3D, maar nu ik het bij een paar mensen thuis heb gezien valt het me erg tegen. Het is niet zoals in de bioscoop en zelfs daar heb ik na 20 minuten niet meer door dat ik naar 3D kijk, daar ben je niet mee bezig. Je betaalt er wel extra voor, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Een internetbrowser op mijn tv heb ik niet, maar ik heb er een HTPC op aangesloten die alles afspeelt en veel meer kan dan de ingebouwde spelers. Ik merk inmiddels dat ik de "Youtube-app" in de tv niet meer gebruik, er zit ook skype op maar wat moet ik daarmee op mijn tv? Internet is handig voor het automatisch updaten van de firmware en als je even snel iets wil laten zien op youtube, maar onze htpc start in 15s op en kan dan ook op youtube, dus ik neem vaak de moeite niet. Wifi werkt bij Panasonic voor zover ik weet altijd met een (eventueel meegeleverde) wifi-dongel.
Nog even over de levensduur: die ligt echt wel ver boven de 2 jaar. Goed, ik denk niet dat veel tv's tegenwoordig de 15-20 jaar nog halen die veel beeldbuizen voorheen haalden, maar 5-7 jaar is toch wel het minst wat ik zou verwachten.
[
Voor 13% gewijzigd door
Grrrrrene op 04-11-2011 08:59
]