De laatste stap voor aanschaf (vervolg "Na 15 jaar nieuwe.")

Pagina: 1
Acties:

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
Ok.. Dus aankomende zondag gaan wij een nieuwe TV kopen. Dat staat vast. Ik mocht een nieuw topic openen als ik er niet uit kwam. Nou, en ik kom er dus niet uit!

Inmiddels hebben wij besloten om er ook een Hifi set bij te nemen.

Dus het budget is gedaald.

De TV's waar ik aan zat te denken zijn de volgende:

Panasonic 50VT30
LG 47LW908s
Sony 46HX720/HX820/HX920

De Panasonic schijnt erg goed te zijn. Echter is het wel een plasma. Nou maakt dit niet heel veel uit, als de TV maar goed is!

Welke raden jullie aan?

De Panasonic moet ik nog zien, dat gebeurd zondag. Over de LG lees ik veel problemen. De Sony 46HX920 is relatief duur. Maar heeft wel een erg goede beeldkwaliteit.

Ik weet niet of er ook goede TV's zijn (3D) rond de €1000,-? Dan zouden we wat meer geld uit kunnen geven aan een hifi set. Maar een goede TV is het belangrijkste.

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kunt misschien ook eens naar de ps51D6900 kijken van Samsung is ook 3D, dit is ook een hele mooie tv van rond de 1100,- het is wel een plasma.
Persoonlijk vindt ik plasma nog steeds het mooiste beeld geven.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja, gewoon in de winkel bekijken en alles tegen elkaar opwegen: design, functionaliteit (zoals Smart TV en 3D) en beeldkwaliteit (en eventueel hoe erg het glimt ofzo).

Persoonlijk vind ik de Sony een heel mooi design hebben, LG is het beste met Smart TV en Panasonic heeft de beste zwartwaarden.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Panasonic GT30 zou eventueel een alternatief voor de VT30 zijn, maar met de VT30 heb je wel de beste televisie van 2011 in handen, vind ik (let op: mening :P).

Je zegt "Echter is het wel een plasma. Nou maakt dit niet heel veel uit, als de TV maar goed is!". Die twee zinnen staan voor mij gevoel een beetje haaks op elkaar. "Echter is het wel een plasma" klinks alsof je liever een lcd hebt, zo ja: waarom eigenlijk? Zijn best valide redenen voor hoor, maar je noemt ze niet. "Nou maakt dit niet heel veel uit, als de TV maar goed is!" klinkt al redelijker, al zeg ik nogmaals: er zijn best redenen om niet voor een plasma te gaan, bijvoorbeeld als je veel overdag in een ruimte met veel daglicht gaat kijken of als je veel statische beelden gaat weergeven op televisie, bijvoorbeeld zoals je met games en bij gebruik als monitor tegen zult komen. Doe je dat niet en kijk je vooral 's avonds in een verduisterde ruimte veel films, dan is een VT30-plasma toch wel de ultieme televisie :)

Van de tv's die je noemt zijn de Sony HX920 en de Panasonic VT30 het beste, tenminste, daartussen zou ik kiezen. De VT30 was volgens mij het meest genomineerd voor de gouden steeksleutel verkiezing, al zegt dat natuurlijk niet alles. De Sony HX920 is naar mijn mening de beste lcd van dit moment. Als je in de winkel een beetje met de instellingen kunt spelen, kom je er vast achter welke het beste is. Je kunt niet echt een miskoop doen qua kwaliteit :)

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 03-11-2011 15:33 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Plasma heeft nog altijd mijn voorkeur. Mijn vader heeft een Pioneer plasma van ik denk 7 jaar oud en die vind ik qua kleur en contrast echt veel beter dan mijn veel modernere Samsung Led LCD (UE40C6300) uit 09/10. Het was overigens wel een andere prijs categorie want de betreffende Pioneer was ook toen al erg duur in zijn klasse.

Verder moet je naar de extra's kijken die je echt wilt gebruiken. Voor mij was dit bijv. DLNA mogelijkheid en een ingebouwde DVB-C tuner. Vanwege de goed functionerende DLNA eis kom je dan al snel op Samsung of LG uit. Als jij graag 3D wilt dan vallen bepaalde merken misschien op voorhand al af omdat deze op dat punt slecht presteren.

• turkeyhakan
Bedankt voor de reacties!

Grrrene, ik heb geen ervaring met plasma. Ik hoor er vaak alleen maar negatieve verhalen over. De TV wordt overdag gebruikt maar net zo veel in de avond. Gamen op deze TV zal wel gebeuren. Maar jij raadt dat niet aan?

Ik lees vooral problemen als: "groene vlekken" "posterization" "zoemen/brullen" (waar ik absoluut niet tegen kan) Wat zijn jouw ervaringen? Op het gebied van TV instellingen ben ik niet gevorderd.

Er moet een internetaansluiting (het liefst Wi-Fi) zijn en een internetbrowser. 3D is eigenlijk wel een wens. Is wel leuk om het te hebben en je koopt niet elk jaar een nieuwe TV.

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 03-11-2011 19:25 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:25:
en je koopt niet elk jaar een nieuwe TV.
Nee? Denk er aan dat je nieuwe TV vrijwel zeker geen levensduur van 15 jaar gaat hebben, zoals je huidige.

Als je pech hebt is je nieuwe TV na 2 jaar al defect en financieel total-loss, met wat geluk houdt hij het 5 of 7 jaar uit. De kans dat je nieuwe TV 15 jaar zonder reparaties goed blijft werken is met de huidige zware concurrentiestrijd en de dat tot gevolg hebbende budget-productie technieken vrijwel uitgesloten.

En dit is nog afgezien van de ontwikkelingen op media gebied die een TV op een gegeven moment ook minder bruikbaar maken.

[ Voor 4% gewijzigd door joopv op 03-11-2011 19:37 ]

• turkeyhakan
2 jaar? :X 8)7 :?

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb 2 weken terug de Panasonic Plasma 42VT30 gehaald, erg goed beeld (vooral met HD bluray/MKV rips), zou niet weten welke 2011 TV beter beeld heeft en al helemaal niet voor die prijs.

Er zitten heel veel verschillende standen op kwa kleurinstellingen (Normal, Cinema, Game, THX etc..)
Voor gamen is plasma ook het beste, lees over zeer hoge input lag bij de LG.

Al met al heeft de VT30 het meeste weg van de "ouwe" CRT buizen) , natuurlijke kleuren, en niet dat keiharde "in your face". Heb hem zelf op Professional 1 staan, met de pixel orbitor aan en verder 1:1 kwa beeld.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• turkeyhakan
En verder geen problemen mee? Zoemen bijv?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:24
joopv schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:35:
[...]

Nee? Denk er aan dat je nieuwe TV vrijwel zeker geen levensduur van 15 jaar gaat hebben, zoals je huidige.

Als je pech hebt is je nieuwe TV na 2 jaar al defect en financieel total-loss, met wat geluk houdt hij het 5 of 7 jaar uit. De kans dat je nieuwe TV 15 jaar zonder reparaties goed blijft werken is met de huidige zware concurrentiestrijd en de dat tot gevolg hebbende budget-productie technieken vrijwel uitgesloten.

En dit is nog afgezien van de ontwikkelingen op media gebied die een TV op een gegeven moment ook minder bruikbaar maken.
2 jaar?? 8)7 Doe eens niet zo gek. Je hebt echt geen geluk nodig om je tv het 5 jaar te laten uithouden(misschien als je hem 24/7 laat spelen dan wel) Ik geloof dat mijn schoonouders hun lcd tv al 7 jaar oud is(was 1 van de eerste) en die doet het nog prima hoor. Die tv ligt ook aan van 's morgens 7 uur tot 's avonds 23 uur(ook al kijkt er niemand :+ )

http://specs.tweak.to/16567

• Len Canoot
  • Laatst online: 08-05-2025
joopv schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:35:
[...]

Dit geloof ik ook niet. Pech = 2 jaar, geluk = 5 tot 7 (dus 6) jaar. Als je geen pech of geluk hebt is volgens jou 4 jaar normaal.
Koop je een tv van €1500 betaal je €375 per jaar (sorry ik reken vaak uit wat ik dan per jaar of per maand moet betalen).

Ik verwacht als ik een tv van €1500 koop dat ie 't minstens 4 jaar uithoudt..15 jaar vind ik ook wat veel.

TS, ben zelf ook aan het orienteren op een nieuwe buis. Ben al sinds Juni aan het kijken en. :) Maar ik was laatst in de Saturn (ik weet dat je niet mag afgaan op de tv instellingen in de winkel) maar ik was erg onder de indruk van de Panasonic VT30. Mijn vriendin en ik liepen wat rond, kijkend naar vooral de Samsungs en toen we klaar waren gingen we ff een telefoonhoesje zoeken voor haar. Tijdens het zoeken zie ik in mijn ooghoek een andere tv staan: de VT30. Wow, wat een beeld. Super mooi zwart, de kleuren niet te fel maar wel mooi contrast, echt top. En dat terwijl er 100 TL lichten boven hangen. Ik vond de reflectie meevallen en zeker niet meer dan een gewone Beeldbuis.

Ondanks dat bij ons veel licht is denk ik toch te gaan voor deze VT30, gewoon vanwege het feit dat ik dan super beeld heb als het buiten donker is. :P

Ik heb ook de berichten gelezen over de brom van de Panasonic, echter ik ga eerst uitgebreid in de winkel ernaar luisteren om te horen hoe erg het is.

Als ik je een advies mag geven: als je echt een goeie keus wilt maken kun je het beste een heleboel tv's uitproberen en schroom niet om de hele dag in de winkel te zijn, tv's uit proberen, luisteren ernaar, aansluitingen bestuderen. :P (Ben zelf een langzame beslisser wat betreft dit soort zaken).

• Grrrrrene
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:25:

Grrrene, ik heb geen ervaring met plasma. Ik hoor er vaak alleen maar negatieve verhalen over. De TV wordt overdag gebruikt maar net zo veel in de avond. Gamen op deze TV zal wel gebeuren. Maar jij raadt dat niet aan?
Ik heb geen ervaring met gamen op een tv, maar als dat gamen echt een substantieel onderdeel van het gebruik van je tv is, zou ik inderdaad een lcd kopen. Ofwel full led (dus met leds achter het scherm en niet in de rand) of een traditioneel, ccfl verlicht scherm. Edge-led vind ik niet mooi, omdat je de leds ziet zitten (het scherm is niet gelijkmatig verlicht).

Plasma lijkt qua kijkervaring nog het meest op de oude bekende beeldbuis: het spiegelt, maar als dat bij je 15 jaar oude tv geen probleem is, is dat nu ook geen probleem. De lichtopbrengst is iets hoger, want nieuwere techniek en uiteraard is het beeld scherper. LCD is heel wat anders, beter afleesbaar in fel verlichte ruimtes, maar het zwart is minder donker dan een plasma als je verduistert een film kijkt. Dat laatste doe ik vooral veel, dus mijn keuze viel op een plasma. Als ik ooit verhuis en een huis met serre koop, zet ik daar geen plasma neer, maar een lcd ;)
Ik lees vooral problemen als: "groene vlekken" "posterization" "zoemen/brullen" (waar ik absoluut niet tegen kan) Wat zijn jouw ervaringen? Op het gebied van TV instellingen ben ik niet gevorderd.
Op het zoemen na heb ik van bovenstaande problemen geen last. Vergeet niet dat ook lcd problemen heeft, clouding, backlight bleeding, laag contrast, onnatuurlijke kleuren... Beide technieken hebben hun nadelen, focus niet teveel op de nadelen van de een, maar vergelijk ze met de nadelen van de ander en bepaal welke techniek voor jou de minste nadelen heeft.

Mijn televisie begint wat meer geluid te maken als hij aanstaat, vooral bij felle vlakken. Ik ga Panasonic daar nog eens over bellen, maar hij doet het niet altijd. Als ik het Panasonic-plasmatopic zo lees is dat een garantiegevalletje en doet Panasonic daar niet moeilijk over.
Er moet een internetaansluiting (het liefst Wi-Fi) zijn en een internetbrowser. 3D is eigenlijk wel een wens. Is wel leuk om het te hebben en je koopt niet elk jaar een nieuwe TV.
Ik was in eerste instantie best enthousiast over 3D, maar nu ik het bij een paar mensen thuis heb gezien valt het me erg tegen. Het is niet zoals in de bioscoop en zelfs daar heb ik na 20 minuten niet meer door dat ik naar 3D kijk, daar ben je niet mee bezig. Je betaalt er wel extra voor, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Een internetbrowser op mijn tv heb ik niet, maar ik heb er een HTPC op aangesloten die alles afspeelt en veel meer kan dan de ingebouwde spelers. Ik merk inmiddels dat ik de "Youtube-app" in de tv niet meer gebruik, er zit ook skype op maar wat moet ik daarmee op mijn tv? Internet is handig voor het automatisch updaten van de firmware en als je even snel iets wil laten zien op youtube, maar onze htpc start in 15s op en kan dan ook op youtube, dus ik neem vaak de moeite niet. Wifi werkt bij Panasonic voor zover ik weet altijd met een (eventueel meegeleverde) wifi-dongel.

Nog even over de levensduur: die ligt echt wel ver boven de 2 jaar. Goed, ik denk niet dat veel tv's tegenwoordig de 15-20 jaar nog halen die veel beeldbuizen voorheen haalden, maar 5-7 jaar is toch wel het minst wat ik zou verwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 04-11-2011 08:59 ]

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
turkeyhakan schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 07:44:
En verder geen problemen mee? Zoemen bijv?
Nee, geen problemen. Alles werkt naar behoren en gewoon een erg mooi beeld.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• turkeyhakan
Nog 2 dagen (tevens mijn verjaardag ;)) en dan gaan we als het goed is (want offerfeest) naar Roermond. (best een eind rijden, 200+ km!)

Ben heel erg benieuwd naar de VT30. Uhm.. de TV staat wel naast een groot raam. Maar of dat een groot probleem gaat opleveren? Ik weet het niet. Gelukkig gaan de gordijnen vaak dicht als de zon fel schijnt.

• Len Canoot
Naar Roermond? Tummers misschien? Bij Tummers in Echt heb ik op € 2300 € 86 korting gekregen.. :S viel echt niks meer uit te halen. Heb wel weet betere dingen gehoord over Tummers in Roermond.

Ik zou ook ff op Foka.nl een prijsopgave laten maken voor (max 2 is mogelijk met 1 mail adres) voor de verschillende tv's die je wilt kopen. Neem je offerte mee naar de zaak waar je gaat kopen. Op de Panasonic kan ik je verklappen kreeg ik echter weinig korting. :(

• turkeyhakan
Jep, Tummers. Ik zal ze eens een emailtje sturen vandaag. Dankje voor de tip!

• turkeyhakan
We gaan er vanmiddag naar toe! Mijn vader blijft echter zeggen, ik wil geen plasma. Zou die daar anders over denken als hij de TV heeft gezien?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zou zomaar kunnen, als er een goede demo draait zien ze er ook in de winkel prachtig uit. We hebben sinds kort de LW980 hangen, en heb nog niet zoveel tijd gehad om deze te bekijken maar de eerste indruk is ver van positief maar dat kan ook heel goed met het demo-filmpje te maken hebben, die is erg dof. Ga er vanmiddag nog wel even mee spelen als er tijd is.

Als hij met open-mind zelf gaat kijken kan ik me niet voorstellen dat de Panasonic geen serieuze kandidaat is, maar sommigen zijn gewoon niet te 'overtuigen', daarvoor gaan de vooroordelen erg diep. En al blijft dat zo, de Sony's zijn natuurlijk ook geen straf ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Len Canoot
Weetje, met een Sony HX920 of een Samsung D7000/8000 kun je ook niet de mist in gaan. Als mijn budget het zou toelaten zou ik wel gaan voor de Sony, absoluut. Puur vanwege het design dat ik zo strak vind. :P

• turkeyhakan
We hebben beide tv's gezien. De Panasonic is een stuk donkerder dan de Sony. Dat was voor ons de reden om voor Sony te kiezen.

Helaas nog niet kunnen kopen omdat er wat problemen waren in de winkel. Ik hoop dat we aankomende week een tv hebben.

Winkel was niet in de buurt. Meer dan 400km moeten rijden. (heen en terug)

• flkrt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11-2025
Nou ik heb een paar maanden een LG 47lw570s met de passieve 3d gekocht.
Was nooit een uitgesproken fan van LG en vond het ook een semi-B merk (wat ik ook van Samsung vond 10 jaar geleden... Maar de tv doet t prima en ook de passieve 3d doet t prima, 3d wordt weinig gebruikt maar toch.

Voordelen je kan een usb stick met films aan de zijkant er in steken en bekijken, bij 3D films alleen AC3 geluids codec ondersteund.... wel de goedkope brilletjes erbij 7 stuks.
You tube via de smart tv bekijken (maar je zoekopdracht ingeven is k*t)
Verder gewoon alles wat je bij een tv verwacht mooi beeld maar dat hebben ze toch allemaal zou je haast denken.
En hij kost nu 1100 euro wat ik redelijk vind

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 06-02 10:02

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

turkeyhakan schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:57:
We hebben beide tv's gezien. De Panasonic is een stuk donkerder dan de Sony. Dat was voor ons de reden om voor Sony te kiezen.
Daar had je geen 400KM voor hoeven reizen...
Natúúrlijk is de Panasonic minder fel als de Sony, en houd er rekening mee dat dit in een winkelopstelling is met 9 van de 10 keer veel te fel TL licht en/of spiegels en ramen waardoor het gigantisch veel lichter in de ruimte is. Dan dat het in een woonkamer cq filmkamer in huis zou zijn. Dat is ook de reden waarom kijken naar TV's in de gemiddelde winkel eigenlijk domweg nutteloos is ;) Áls je nou naar een shop toegaat waar ze 1 of 2 TV's in een speciale 'luister/kijk ruimte' kunnen plaatsen zelf zoals winkels dat met speakers en receivers e.d doen en daar de verlichting en andere zaken op orde hebben, dán heb je een goede referentie.
En ook wat de instellingen van de TV betreft, in de meeste winkels staan TV's domweg verschrikkelijk afgesteld waardoor soms een TV welke normaal gesproken fors minder goed is als een TV welke dan ook fors duurder is maar normaal gesproken veel mooier beeld zou moeten geven, opeens als 'beste' uit de bus komt, want die is dan het 'mist slecht' afgesteld bijvoorbeeld.

Ik zélf na in een winkel als de ElectroWorld, wat maar mijn bescheiden mening, net als de MM/Saturn e.d, nou niet winkels zijn waar je bovenstaande faciliteiten zal vinden om een TV écht goed te beoordelen én dat je dus op aanvraag dingen kan testen voor een bepaald moment, niet een definitieve beslissing nemen :)

Overigens is de Sony een prachtige LCD-TV daar niet van :) Sterker nog, vind hem erg mooi en de reviews zijn behoorlijk lovend, maar het zou zonde zijn dat je een beslissing neemt waar je later misschien alsnog van denkt had die VT30E het beter gedaan ?

• turkeyhakan
Ik snap zelf niet zo veel van de instellingen die in de TV zitten. Daar zit het probleem..

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Priyantha Bleeker schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:29:
[...]

Daar had je geen 400KM voor hoeven reizen...
Natúúrlijk is de Panasonic minder fel als de Sony, en houd er rekening mee dat dit in een winkelopstelling is met 9 van de 10 keer veel te fel TL licht en/of spiegels en ramen waardoor het gigantisch veel lichter in de ruimte is. Dan dat het in een woonkamer cq filmkamer in huis zou zijn. Dat is ook de reden waarom kijken naar TV's in de gemiddelde winkel eigenlijk domweg nutteloos is ;) Áls je nou naar een shop toegaat waar ze 1 of 2 TV's in een speciale 'luister/kijk ruimte' kunnen plaatsen zelf zoals winkels dat met speakers en receivers e.d doen en daar de verlichting en andere zaken op orde hebben, dán heb je een goede referentie.
En ook wat de instellingen van de TV betreft, in de meeste winkels staan TV's domweg verschrikkelijk afgesteld waardoor soms een TV welke normaal gesproken fors minder goed is als een TV welke dan ook fors duurder is maar normaal gesproken veel mooier beeld zou moeten geven, opeens als 'beste' uit de bus komt, want die is dan het 'mist slecht' afgesteld bijvoorbeeld.

Ik zélf na in een winkel als de ElectroWorld, wat maar mijn bescheiden mening, net als de MM/Saturn e.d, nou niet winkels zijn waar je bovenstaande faciliteiten zal vinden om een TV écht goed te beoordelen én dat je dus op aanvraag dingen kan testen voor een bepaald moment, niet een definitieve beslissing nemen :)

Overigens is de Sony een prachtige LCD-TV daar niet van :) Sterker nog, vind hem erg mooi en de reviews zijn behoorlijk lovend, maar het zou zonde zijn dat je een beslissing neemt waar je later misschien alsnog van denkt had die VT30E het beter gedaan ?
Het zou ook zonde zijn om de VT30E te kiezen terwijl je neigt naar de Sony, en daar later spijt van krijgt.

Ik denk niet dat-ie met de Sony HX920 (of zelfs HX820) een slechte keuze maakt. Design en functionaliteit telt ook mee en daarbij wint Sony, vind ik.

• Len Canoot
Uniciteit schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:10:
[...]

Het zou ook zonde zijn om de VT30E te kiezen terwijl je neigt naar de Sony, en daar later spijt van krijgt.

Ik denk niet dat-ie met de Sony HX920 (of zelfs HX820) een slechte keuze maakt. Design en functionaliteit telt ook mee en daarbij wint Sony, vind ik.
Sony is wel wat duurder, reden voor mij (persoonlijk dus) om voor de VT30 te gaan. Ondanks dat ik de Sony liever wil. :P Is een afweging, budget is niet geheel onbelangrijk. :P

• turkeyhakan
Ik heb bij Scheer en Foppen onderhandeld. (en de naam Foka laten vallen) Krijg de TV mee voor €1875.

Even kijken of de Mediamarkt nog lager gaat.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Uniciteit schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:10:
[...]

Zie het laatste stuk wat ik schreef ;) Niets mis met de Sony, zeker niet zelfs.
Maar een goede vergelijking maak je in een gecontroleerde omgeving waarbij de lichthoeveelheid gecontroleerd is en een gelijke kijkafstand e.d dat alles gewoon goed te vergelijken valt.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, het is inderdaad erg jammer dat je de Panasonic laat afvallen op een eigenschap die alleen in een fel verlichte winkel nodig is. Precies waar ik eerder al voor waarschuwde. Goed, zo'n HX920 doet amper onder voor een VT30, maar kost wel een flinke duit extra :)

• Len Canoot
Vind wel dat de berichten rondom inbranden van logo's en dergelijke op de VT30 erg verontrustend. Ik vind het ook niet erg gebruiksvriendelijk om telkens een andere mode (professional, THX uit, contrast hoger - lager) te selecteren. Maar goed, dat is een discussie die hier niet thuis hoort denk ik. :)

• turkeyhakan
De VT30 is niets mis mee! Ik denk dat het aan de instellingen lag. Maar de verkoper zei dat plasma een kortere levensduur heeft dan LED. Mijn vader had al geen behoefte aan een plasma scherm, en na dat verhaal al helemaal niet meer. Ik kon hem wel overbrengen, maar het feit dat plasma een stuk donkerder was, was voor mij ook een reden om voor de Sony te gaan. Ach, de Sony heeft ook een beter design en er is niets mis met deze TV :)

En nu op zoek naar een hifi set. Budget is maximaal €600,- Denk dat ik dit gedeelte van het forum tijdelijk ga verlaten :p

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 07-11-2011 14:08 ]

• turkeyhakan
Nog één vraag, is het verstandig om de soundbar te kopen? Of een stuk duurdere hifi set?

• turkeyhakan
De televisie komt morgen binnen als het goed is. Voor een hele nette prijs gekocht. €1875 bij de Scheer en Foppen. (geluk) Veel bedrijven wilden niet eens onderhandelen. (Mediamarkt, BCC, Expert enz.) Electroworld Tummers ging niet verder dan €1950 en Foka is nog steeds het goedkoopste met €1850.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:05:
De VT30 is niets mis mee! Ik denk dat het aan de instellingen lag. Maar de verkoper zei dat plasma een kortere levensduur heeft dan LED. Mijn vader had al geen behoefte aan een plasma scherm, en na dat verhaal al helemaal niet meer. Ik kon hem wel overbrengen, maar het feit dat plasma een stuk donkerder was, was voor mij ook een reden om voor de Sony te gaan. Ach, de Sony heeft ook een beter design en er is niets mis met deze TV :)

En nu op zoek naar een hifi set. Budget is maximaal €600,- Denk dat ik dit gedeelte van het forum tijdelijk ga verlaten :p

Bedankt voor jullie hulp!
Welk Sony model heb je nou gekocht?

En voorde hifi set raad ik je meteen aan om voor all surround sound te gaan. Als je dan toch al een ultieme ervaring wilt, dan maak je het voor HD films en series helemaal af met surround sound.

• turkeyhakan
Uniciteit schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:31:
[...]

Welk Sony model heb je nou gekocht?

En voorde hifi set raad ik je meteen aan om voor all surround sound te gaan. Als je dan toch al een ultieme ervaring wilt, dan maak je het voor HD films en series helemaal af met surround sound.
De 46HX920 ;)

De Surround set zal nog even op zich laten wachten, maar ik hoop dat die ook binnenkort wordt besteld. De Soundbar toch maar niet genomen.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Cool :)
Gefeliciteerd !
Mooie TV iig, hoop dat je er veel plezier mee zult hebben, maar dat zal wel lukken :)

• turkeyhakan
Dankjewel! De TV is net binnen gekomen. Alleen moet ik nog even wachten op mijn vader voor de montage. Is best een zwaar ding!

Ik zie dat de TV uit 05/2011 komt. Ik hoop dan ook dat wij geen problemen met het gorilla glass hebben. (dat zwarte randje)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:36:
Dankjewel! De TV is net binnen gekomen. Alleen moet ik nog even wachten op mijn vader voor de montage. Is best een zwaar ding!

Ik zie dat de TV uit 05/2011 komt. Ik hoop dan ook dat wij geen problemen met het gorilla glass hebben. (dat zwarte randje)
Waarom zou je problemen moeten hebben met het gorilla glass dan? :9

En, hoe bevalt het?

• turkeyhakan
Het scherm zou niet goed geplaatst zijn, had ik begrepen :)

Maar de TV bevalt prima. Wat een kwaliteit. Ben er erg tevreden over. Wel merk ik dat de zijkanten links en rechtsonder wat witte licht afgeven. Niet heel erg.

• turkeyhakan
Inmiddels al aan het 2e exemplaar toe. Beide hebben last van het crease probleem. De huidige wordt ook weer vervangen. Bijzonder irritant. Wel een prachtige TV!

Ik heb een vraag: hoe kan ik fullhd/3d films streamen naar de TV? Ik heb heel wat gezocht op internet, zoals bijvoorbeeld Playstation Media Server, maar ik weet niet hoe dit werkt. Kan iemand mij helpen? Ik wil namelijk zo graag een full hd film kijken!
Pagina: 1