3com netwerkkaart probleem onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:08
Ok, het volgende probleem:
Onder een linux sessie draait de betreffende netwerkkaart aardig. Tenminste met een UTP verbinding.FTP, Ping alles gaat goed.

Echter,nu heb ik de UTP bekabeling moeten vervangen door een COAX bekabeling. Nu doet de kaart niets meer.Ping geeft een request time out en FTP zegt "no route to host".

Wat is er mis gegaan? Wat is de oplossing? Het gaat hierbij om Redhat 5.1. Over de precieze invulling en motivatie van de vraag kan ik duidelijk zijn. Het is zo'n kloterige school opdracht. Graag jullie hulp...

Moet ik de netwerkkaart opnieuw installeren? En zo ja, hoe doe ik dat?

graag gedetailleerde uitleg, ben complete linux newbie....

Thanx in advance!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je kunt bij sommige van die 3com dingen met een configuratieprogrammatje de kaart "vast" op UTP of coax-mode zetten. Dat ding van 3com is een dos-progje, maar je kunt ook even hier kijken, daar staat ook een 3com-setup-programmatje dat onder linux zou moeten werken. Succes!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:08
ik had gehoopt op een iets simpelere oplossing echter ik zal er wat van proberen te maken. Iemand nog meer suggesties?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Echter,nu heb ik de UTP bekabeling moeten vervangen door een COAX bekabeling. Nu doet de kaart niets meer.
Is de UTP kabel eruit getrokken? Die combo kaarten kunnen altijd maar 1 soort kabel tegelijk aan.

Werkt het coax netwerk sowieso wel? Dwz, doen andere computers op het netwerk het wel? Misschien de terminators vergeten of kapotte kabel?

Als dat niet het probleem is, dan denk dat de methode van vink de enige oplossing is.
Ping geeft een request time out en FTP zegt "no route to host".
Vreemd, je zou een timeout verwachten ipv "no route". Kijk eens of je routing table OK is (route -n).

"This is the noise that keeps me awake."

Verwijderd

Als het een 3c90x is of 3c95x is download dan bij 3 com driver disk 2 van de kaart daar staat 3c90xcfg.exe of 3c95xcfg.exe boot met een windows disk dan disk met prog er op
configen op coax en probleem zou op gelost moeten zijn.

Als je wilt mail ik de progs wel!

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 17:19 schreef party42 het volgende:
ik had gehoopt op een iets simpelere oplossing echter ik zal er wat van proberen te maken. Iemand nog meer suggesties?
Een zeer simpel DOS programmatje wat je van www.3com.com kunt dowloaden is toch niet moeilijk?

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Bij mijn 3com kaart staat options=0 [in /etc/modules.conf] aan.. Dat betekend dat hij altijd de UTP ingang pakt. Ik weet niet welke 'option' je dan moet gebruiken als je BNC wilt hebben. Maar dat staat vast in de kernel source bij de modules van 3com.

Ik weet dat in ieder geval het bij mij bij modconf zat op het moment dat je deze 3com kaart aangeeft te willen gebruiken.
Pagina: 1