Momenteel werkt mijn huidige htaccess perfect als het gaat om het aanmaken van subdomeinen, namelijk door slechts in de root dir (public_html) directories aan te maken voor ieder subdomein.
Aangezien ik het aantal subdomeinen aanzienlijk wil gaan uitbreiden wil ik het overzichtelijk houden in de root map. Daarom wil ik subdomeinen alfabetisch ordenen door alle subdomeinen in 'letter' directories te stoppen.
Dus: public_html/a/ -> alle subdomeinen beginnend met een 'a' public_html/b/ -> alle subdomeinen beginnend met een 'b' etc..
De onderstaande htaccess heb ik het alleen werkende gekregen voor 1 letter, in dit geval subdomeinen beginnende met een 'a':
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{ENV:REDIRECT_SUBDOMAIN} =""
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^(www\.)?example\.com$
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([a-z0-9][-a-z0-9]+)\.example\.com\.?(:80)?$ [NC]
RewriteCond %{DOCUMENT_ROOT}/aa/%1 -d
RewriteRule ^(.*)$ aa/%1/$1 [E=SUBDOMAIN:%1,L]
Hoe kan ik dit dynamischer rewriten zodat ik alle subdomeinen in de verschillende letter-directories kan rewriten? Wat ik al geprobeerd heb is om alle letters af te vangen met onderstaande rewriteCond en rewriteRule:
RewriteCond %{DOCUMENT_ROOT}/([a-z]+)/%1 -d
RewriteRule ^(.*)$ /([a-z]+)/%1/$1 [E=SUBDOMAIN:%1,L]
Helaas werkt dit dus niet. Iemand suggesties?
ps: Nee, ik kan zelf niet de httpdconf en vhosts aanpassen d.m.v. bijvoorbeeld Dynamically Configured Mass Virtual Hosting
ik zit niet op een dedicated server, dus moet het echt met een htaccess doen en wil het ook niet met php headers oid afvangen.
Aangezien ik het aantal subdomeinen aanzienlijk wil gaan uitbreiden wil ik het overzichtelijk houden in de root map. Daarom wil ik subdomeinen alfabetisch ordenen door alle subdomeinen in 'letter' directories te stoppen.
Dus: public_html/a/ -> alle subdomeinen beginnend met een 'a' public_html/b/ -> alle subdomeinen beginnend met een 'b' etc..
De onderstaande htaccess heb ik het alleen werkende gekregen voor 1 letter, in dit geval subdomeinen beginnende met een 'a':
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{ENV:REDIRECT_SUBDOMAIN} =""
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^(www\.)?example\.com$
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([a-z0-9][-a-z0-9]+)\.example\.com\.?(:80)?$ [NC]
RewriteCond %{DOCUMENT_ROOT}/aa/%1 -d
RewriteRule ^(.*)$ aa/%1/$1 [E=SUBDOMAIN:%1,L]
Hoe kan ik dit dynamischer rewriten zodat ik alle subdomeinen in de verschillende letter-directories kan rewriten? Wat ik al geprobeerd heb is om alle letters af te vangen met onderstaande rewriteCond en rewriteRule:
RewriteCond %{DOCUMENT_ROOT}/([a-z]+)/%1 -d
RewriteRule ^(.*)$ /([a-z]+)/%1/$1 [E=SUBDOMAIN:%1,L]
Helaas werkt dit dus niet. Iemand suggesties?
ps: Nee, ik kan zelf niet de httpdconf en vhosts aanpassen d.m.v. bijvoorbeeld Dynamically Configured Mass Virtual Hosting
ik zit niet op een dedicated server, dus moet het echt met een htaccess doen en wil het ook niet met php headers oid afvangen.