Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP adres koppelen aan Sub domein

Pagina: 1
Acties:

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo,

ik wil op mijn site een subdomein zetten. die direct verwijst naar een ipadres. zo iets als dyndns maar ik wil het op deze manier. heb geen zin om 30 euro te betalen. voor dit.

www.host.nl moet naar www.host.nl blijven
bla.host.nl moet naar 123.334.443 gaan

ik ben iemand die de basis van programeren kent. dus heel weinig.

als iemand een oplossing heeft bedankt. ik weet niet eens of dit wel mogelijk is.

Verwijderd

Bij DNS instellen bij je hoster heeft niets met programmeren te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 09:51 ]

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Je moet een CNAME instellen. :)

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:28
Hiervoor hoef je niks te programmeren, maar je moet "gewoon" je DNS gegevens aanpassen van het domein.
Ik weet niet of je een "Control Panel" hebt bij je domein (Plesk of Directadmin ofzoiets)?

Maar daar kun je dan een nieuw A-record aanmaken, genaamd "bla.host.nl." dat verwijst naar het gewenste IP "123.334.443".
Nee hoor, CNAME is voor canonical names, als je bijvoorbeeld bla2.host.nl naar bla.host.nl zou willen laten verwijzen.

[ Voor 29% gewijzigd door Flard op 03-11-2011 09:55 ]

• Martijn Meijer
Flard schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:53:
Hiervoor hoef je niks te programmeren, maar je moet "gewoon" je DNS gegevens aanpassen van het domein.
Ik weet niet of je een "Control Panel" hebt bij je domein (Plesk of Directadmin ofzoiets)?

Maar daar kun je dan een nieuw A-record aanmaken, genaamd "bla.host.nl." dat verwijst naar het gewenste IP "123.334.443".
ik zit bij pcextreme.nl

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Fijn, wat voor een Control Panel heeft pcextreme?

Freelance Unity3D developer

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Je moet géén CNAME instellen. Canonical names wijzen normaliter alleen naar andere DNS namen, niet IP adressen. De juiste werkwijze is een A record instellen. Let daarbij op of er een wildcard record bestaat voor het domein (* in A) want die matcht alle subdomeinen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het gaat om de toko waar je je domein naam hebt geregistreerd.
Daar zoek je het DNS control panel op (en dat staat vast en zeker ergens duidelijk gedocumenteerd). Daar voeg je een nieuw A record toe zoals hierboven beschreven en binnen 1 minuut tot max 48 uur werkt dat wereldwijd.

Alles kan stuk.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Martijn Meijer
bedankt allemaal, ik denk dat het gelukt is. ik kan pingen naar bla.host.nl en ik krijg de gewenste ip adres terug. topic mag dicht.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DexterDee schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:57:
[...]

Je moet géén CNAME instellen. Canonical names wijzen normaliter alleen naar andere DNS namen, niet IP adressen. De juiste werkwijze is een A record instellen. Let daarbij op of er een wildcard record bestaat voor het domein (* in A) want die matcht alle subdomeinen.
Mag wel, moet/hoeft niet. Maar als je het doet moet je ook een bijbehoren A record hebben wat op zich wel makkelijk is met verhuizing

1 A-record voor je server. en je cnames naar je a record laten wijzen. als je server van ip verhuis pas je 1 record aan en de 40 cnames hoef je niet aan te pasen

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 03-11-2011 10:24 ]

Iperf

• Martijn Meijer
ik draai thuis een virtuele server die ik heb gekoppeld met dyndns. maar ik wil nu mijn eigen domein naam gebruiken. is korter en makkelijker.

ik heb bij mijn pcextreme control panal een A record aan gemaakt met de bla.host.nl en daar onder ip 11.212.22.22. vervolgens. heb ik een ping gedaan naar mijn host zelf. die geeft nog de normale ip aan die hij ook weer geeft in de record list. en nog een ping naar bla.host.nl die gaat naar die 11.212... ip dus ik denk dat het nu goed werkt. server staat nu niet aan. kan het nu dus niet testen. word vanmiddag pas.

bedankt allemaal. ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom gebruikte je dyndns ?

Meestal doe je dat namelijk om problemen met een veranderend ip adres te voorkomen. dan zou je beter een c name maken en die richten op de dyndnsnaam

Iperf

• Martijn Meijer
fish schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:11:
waarom gebruikte je dyndns ?

Meestal doe je dat namelijk om problemen met een veranderend ip adres te voorkomen. dan zou je beter een c name maken en die richten op de dyndnsnaam
ik draai op mijn server een Killing floor server. als ik met vrienden samen dit wil spelen kunnen ze met mijn dyndns adres makkelijk connecten. inplaats van de ip adres.

maar ik wil nu mijn eigen domein naam gebruiken inplaats van dyndns. en als ik dat wil dan kost het bij hun 30 dollar wat ik niet wil.

maar die cname kan ik ook proberen als die A record niet lukt :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow vast ip dan neem ik aan, niks om je dan druk te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 03-11-2011 14:21 ]

Iperf

Pagina: 1