Toon posts:

HD6950 bugged, Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een aantal Jaar gedaan met de 9800gt videokaart van nvidia, en ik vond het eens tijd worden voor een nieuwe. Dus had ik een HD6950 gekocht, van club3d coolstream edition.

Maar, eenmaal thuis aangekomen met mn nieuwe videokaart, en na hem geïnstalleerd te hebben, bleek er van alles mis te gaan. Ik heb hem gewoon in mijn computer geduwd, 2 PCI pluggs erin gestopt en aanzetten maar.
Ik heb de up-to-date drivers geïnstalleerd ( catalyst 11.9) en met FurMark als 1e een benchmark gedaan, om te zien of hij wel koel bleef.

Idd, hij kwam niet boven de 80 graden, geweldig dus. Nou zit er op de videokaart ook iets om hem te unlocken naar een 6970 maar dat heb ik nog NIET gedaan. Dus daar kan het volgende probleem zeker niet aan liggen.

Ik vond het wel tijd worden voor een game, als 1e starcraft 2, maar ik was niet aangenaam verrast.. Met mijn oude Nvidia kaartje had ik nog een betere FPS ingame dan met mijn nieuwe kaart. Ik dacht dat het aan mijn drivers lag, dus ik heb met drivercleaner in safemode alle drivers ge de-installeert en weer opnieuw Catalyst 11.9 erop gezet. Nog steeds was het probleem niet verholpen.

Toen probeerde ik GTA 4, alleen dat was al helemaal geen succes.. Op youtube zag ik allemaal filmpjes met MAX WITH 6950, en dat soort dingen, maar ik had om de 2 seconden een screen freeze van 1-10 seconden.

Crysis 2 en Bf3 startte niet eens op, daar kwam gewoon meteen : ..... Has stopped working. (Appcrash)

De rest van mijn specs :

-Club3d hd6950 2gb coolstream edition
-AMD x6 1055t 2.80GHZ
-4gb ram ddr3
-Asrock 870 extreme3
-BeQuiet! 530w
-Massive koelblok voor goede airflow en meerdere fans in de PC dus aan de warmte kan het niet liggen.
-1TB harde schijf (wat tevens volgens windows de bottleneck is)
-Windows 7 Ultimate 64-bit

Ik kan er echt even niet meer tegen, en het zou erg fijn zijn als iemand hier even naar zou kijken.
Als ik nog meer informatie moet geven zeg het dan a.u.b en dan komt het er zo snel mogelijk aan.

Alvast bedankt,
Jasper Houdijk

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

Barrycade

Through the...

Ik lees nergens dat je de nvidea drivers verwijderd hebt. Zou daar eerst eens mee beginnen.

Verwijderd

littlejoannes schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:16:
Ik lees nergens dat je de nvidea drivers verwijderd hebt. Zou daar eerst eens mee beginnen.
Lezen is voor sommige mensen ook moeilijk!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:13:Ik dacht dat het aan mijn drivers lag, dus ik heb met drivercleaner in safemode alle drivers ge de-installeert en weer opnieuw Catalyst 11.9 erop gezet.

Verwijderd

Even proberen in een andere pc of even oudere drivers proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik ga hem zo even in een andere PC proberen, en die oudere drivers.. Iemand die ik ken heeft ook de 6950, met ook Catalyst 11.9 en die kan alles zonder problemen draaien.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-02 22:55

watercoolertje

Untertitel

Voeding, hoeveel amp. kan die op 12V leveren?
En hoeveel gebruikt je CPU (TDP)...

Als je in de buurt van Alkmaar woont heb ik wel een HD6950 om even te testen ;)
Kan namelijk ook aan de kaart liggen, hoewel het er op lijkt dat een GPU based benchmark (furmark) wel blijven draaien, zal ik dat niet direct uitsluiten (als ik te ver overclock gaat furmark vrolijk door maar cod loopt in 1 sec vast)...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:21:
[...]
[...]
:O sorry hoor
/me loopt nog even naar het koffie apparaat

Verwijderd

Topicstarter
@Water,

Dit is mijn voeding : pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
Dus hij kan wel 12v leveren, maar zou het kunnen zijn dat hij gewoon te weinig watt levert? Of crasht dan meteen alles? :P

Helaas woon ik in bloemendaal,gouda, wat niet echt in de buurt van alkmaar ligt.
Ik heb nog ff een benchmark preset 720p gedaan met FurMark en dit is wat eruit kwam :
http://www.ozone3d.net/be...ark_score_190.php?id=2489

Als jij het ook zou willen doen dan kan ik het een beetje vergelijken, want misch ligt het idd aan de hardware. En als alles niet werkt is het dan slim om Windows opnieuw te installeren?

EDIT:

Ik zat nog es te denken, het zou ook aan mijn internet kunnen liggen.. Maar die optie is nu buitengesloten, via powercable heb ik deze resultaten http://www.speedtest.net/result/1570838988.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 11:21 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 16:02

ResuCigam

BOFH

[b][message=37065345,noline]JasperHoudijk schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:18Als jij het ook zou willen doen dan kan ik het een beetje vergelijken, want misch ligt het idd aan de hardware. En als alles niet werkt is het dan slim om Windows opnieuw te installeren?
Wat je zou kunnen doen om Windows uit te sluiten is een schijf image van je huidige installatie maken en dan een verse installatie doen inclusief alle updates en drivers om te kijken of het probleem verholpen is. Zo niet dan zet je je image terug.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk een losse partitie met windows erop maken, in die partitie openen drivers installeren en kijken of het het doet, als het dan niet doet, verwijder je die partitie weer en ga je naar je nog behouden andere helft?

Bedoel je dat? :D

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:21:
[...]

[...]
Voor dat je iemand aanvalt... lees dat nou nog eens een keer, maar pak dan vooral het hele verhaaltje even mee... dat gaat over het verwijderen van de alreeds geinstalleerde AMD/Radeon, oftewel Catalyst drivers... de TS is in de uitleg al verder... nergens wordt er gesproken over de Nvidia drivers... en ik heb een sterk vermoeden dat het zeer wss daar in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 03-11-2011 12:44 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 16:02

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:14:
Dus eigenlijk een losse partitie met windows erop maken, in die partitie openen drivers installeren en kijken of het het doet, als het dan niet doet, verwijder je die partitie weer en ga je naar je nog behouden andere helft?

Bedoel je dat? :D
Ongeveer, ik bedoelde dat je eerst een kopie van je hele c schijf maakt (een image) en daarna een verse installatie doet. Als je misschien nog een harde schijf hebt liggen zou je ook je huidige windows schijf kunnen afkoppelen en tijdelijk een lege harde schijf plaatsen waar je dan windows op zet.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
@mic,

Ik heb de nvidia drivers ge de-installeerd via de alle programmas v/h configuratiescherm. Ik kan het ook nog een keer doen met drivercleaner maar hij ziet hem niet als ik hem opstart..

@res

Ik heb nog 160gb liggen, dan doe ik het als ik even de tijd heb en niks anders werkt, bedankt :D

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 15:42

D33F

Tweelingtemmer

mja verse windows installatie is zeker aan te raden om in ieder geval de softwarematige problemen uit te sluiten. mocht hij nog niet goed draaien dan weet je zeker dat het in de hardware zit (en tbh vind ik een 530watt voeding nogal aan de lichte kant), zeker als hij niet genoeg amperage kan leveren op de 12V rail kun je ook soortgelijke symptomen tegenkomen.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Verwijderd

Topicstarter
@david,

Idd.. Mischien is het slim om ook gewoon een nieuwe voeding te kopen. Just in case.. Die 100euro kan er ook nog wel bij, dat weet ik iig zeker dat het niet fout gaat en dan kan ie ook niet kapot gaan.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

David Regeling schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:26:
mja verse windows installatie is zeker aan te raden om in ieder geval de softwarematige problemen uit te sluiten. mocht hij nog niet goed draaien dan weet je zeker dat het in de hardware zit (en tbh vind ik een 530watt voeding nogal aan de lichte kant), zeker als hij niet genoeg amperage kan leveren op de 12V rail kun je ook soortgelijke symptomen tegenkomen.
-offtopic

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik draai zelf al sinds de release dag van Vista X64 op dezelfde installatie en heb in deze tijd meerdere video kaarten gehad (Zowel AMD als Nvidia. Bij geen enkele hardware upgrade heb ik mijn systeem opnieuw geïnstalleerd.

Ik kwam dan ook geen problemen tegen en wacht rustig af met BF3 totdat deze minder problemen heeft. Kom je inderdaad problemen tegen misschien is het wel de oplossing. Maar voor sommige gebruikers is 'even' windows opnieuw te installeren (of de originele ghost terug zetten van net na de installatie). Wil ik alles compleet opnieuw installeren kan ik wel een week vrij nemen :P.

Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat een (Videokaart) upgrade niet altijd betekent 'even windows opnieuw installeren' (HDD's daarentegen is een ander verhaal). Dit gaat bij mij op voor zowel Vista x64 als Win7 x64 het oude kaartje schuift namelijk door naar de Win7 bak welke verder qua hardware identiek is.

-Ontopic

Probeer nog eens de oude kaart of beide tegelijk om te kijken of de problemen zich blijven voordoen.
En heb je de 10.11 drivers al geprobeerd? Zo wie zo is BF3 niet het ideale spel om mee te testen op dit moment.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
@prutser,

Ik heb het ook niet getest met bf3 he :) Ik heb um wel gekocht maar hij start niet eens op.
En zijn mijn furmark results normaal voor mijn kaart? En toen ik mijn oude kaart eringooide moest ik drivers installeren, en daarna deed hij het net als vroeger. Allebij gaat een beetje moeilijk want ik had een nvidia en een amd.. Die oude drivers heb ik nog niet geprobeerd omdat 11.9 geoptimaliseerd is bij 3 mensen die ik ken die dezelfde videokaart hebben als mij, het zou gewoon moeten werken.

En ik maar denken dat ik alle problemen het raam uitgooide nadat ik deze videokaart had gekocht ;P

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-02 15:31
Overigens is een 530W voeding (redelijk merk) meer dan genoeg voor je setup. Om het zeker te weten kun je nog meten hoeveel je pc uit het stopcontact trekt (energiemeter €10,- kijkshop). Neem daar ~85% van en je weet hoeveel je pc verbruikt.

@ prutser, het kan inderdaad goed gaan, maar wanneer er problemen optreden is software het eerste wat je makkelijk uit kan sluiten door windows vers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ik heb nu alle drivercleaners geprobeerd en alle drivers opnieuw geinstalleerd...
Is er nog iets dat ik kan doen? Het is waarschijnlijk geen hardware probleem want furmark komt er een normaal resultaat uit..

Alvast thnx

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-02 15:31
Nieuwe Windows install....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het idee van die nieuwe windows install is dat alle drivers weggaan, maar die heb ik al handmatig verwijdert..

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 15:42

D33F

Tweelingtemmer

Toch blijven er soms conflicten bestaan die je soms niet handmatig kan oplossen(ook niet met drivercleaner e.d.) en niks met de specifieke driver te maken hebben, maar eerder register conflicten e.d. en in dit geval is het toch echt aan te raden om een verse windows install te doen. In ieder geval heb ik in het verleden dus ook iets soortgelijks meegemaakt toen ik van Nvidia overging naar AMD(van NV GF 8800GTS > ATI Radeon HD 4850)

[ Voor 5% gewijzigd door D33F op 04-11-2011 20:37 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Pagina: 1