Got in XML

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Er zijn nu al aardig wat programma's om Got te benaderen en functionaliteit op te vangen die Got niet heeft. (gotbrowser)

Nu wil ik zelf graag een programma schrijven, die bijvoorbeeld bepaalde users kan negeren, popups geeft als er op je topic geregeerd wordt enzo.

Nu is dat wel mogelijk door de html te gaan parsen. Maar het probleem is dan wanneer de layout veranderd heel je de parser opnieuw kan gaan schrijven.

Nu leek het mij misschien een goed idee om ook een xml versie van got te maken. Dat is één keer veel werk maar daar heb je dan wel veel profijt van.

Sinds de newstracker ook in XML weergeeft zijn daar ook veel mooie programma's uitgerold.

Mij zou je in ieder geval erg blij makenmet een xml versie
(dan heeft arjen de negeer functie niet zelf in te bouwen :))
think about it!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
is een negeer-functie trouwens sowieso wel handig?
dan stelt iemand bijv een vraag, en je antwoord erop.
Blijkt dat er allang geantwoord was, maar door iemand die jij negeert. Niet zo handig.

Ik denk als iemand echt irritant is, dat bannen dan gewoon praktischer is

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
je zou bijvoorbeeld ook alleen topic van bepaalde mensen kunnen negeren.

Wat me ook wel handig lijkt is bijvoorbeeld per user een lijstje met opmerkingen bij kunnen houden

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar dan speel je zelf het modje....

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 18:02 schreef ecteinascidin het volgende:
Maar dan speel je zelf het modje....
Inderdaad heb je dan meer te zeggen over hoe Got er voor jouw uitziet. En kun je data die je niet interressant vind eruit filteren.

edit:

Je raakt je baantje niet kwijt hoor :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nu leek het mij misschien een goed idee om ook een xml versie van got te maken.
*weg bannerinkomsten*

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 19:25 schreef Onno het volgende:

[..]

*weg bannerinkomsten*
sst...

Op de frontpage hebben ze toch ook zoiets?, waarom zouden zou dat met een forum niet kunnen? Desnoods betaal voor een xml versie.

• Onno
  • Niet online
De XML newstracker geeft alleen maar headlines en links, waarlangs je dus weer op tw.n terecht komt. Hoe meer links naar tw.n overal staan hoe beter.

Dat geldt hiervoor niet echt. Je *vervangt* GoT door je eigen versie, het is geen aanvulling.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
OP een bepaalde manier vind ik het wel een aanvulling omdat je dan meer zeggenscahp krijgt over hoe het forum eruit ziet.

Verder ben ik niet te beroerd om voor een eventuele XML versie te betalen.

En daar verdienen ze meer aan als nu, aangezien ik nooit op een banner klik...
(niet omdat ik daar tegen ben, maar ik vind ze gewoon niet interressant)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
ze verdienen ook aan banner views dacht ik.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 21:13 schreef morgoth het volgende:
ze verdienen ook aan banner views dacht ik.
Wil eigenlijk iemand van de crew/developers horen wat ze hier van vinden.

(over de prijs is te onderhandelen):)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Dannnieeeel !!!!

Florrriss !!!

;)

DIT IS MIJN WEBSITE

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Niemand?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben ook voor om GoT in een XML versie uit te voeren. Nu loop je ook het gevaar dat mensen de HTML gaan parsen en dit bijvoorbeeld om de 30 sec doen (goed voor de serverload).

De eerste versie van mijn News-Tracker voor Tweakers.net die vroeg ook steeds die HTML op (frontpage). Helaas kreeg ik toen met de admins te maken van Tweakers.net vanwege de serverload. Moest je es kijken hoe snel er toen die 'turbotracker' is gemaakt. >:)

Dus... de les is...

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Moet ik dan weer beginnen?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Ik krijg ook de neiging om maar gewoon html te gaan parsen >:)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 19:13 schreef jelmervos het volgende:
Moet ik dan weer beginnen?
Ja dus. :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 23 maart 2001 20:05 schreef wasigh het volgende:
Ik krijg ook de neiging om maar gewoon html te gaan parsen >:)
Binnen kort hier te download:

- Voor de gewone GoT users:
Topix Client v1.0 (met HTML parse Engine)

- Voor de admins:
Topix DDoS v1.0 (check uw serverload)

>:)>:)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 20:17 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Binnen kort hier te download:

- Voor de gewone GoT users:
Topix Client v1.0 (met HTML parse Engine)

- Voor de admins:
Topix DDoS v1.0 (check uw serverload)

>:)>:)
Graag bij de clientversie een configuratiemenu waar je de minimale checkuptijd kunt instellen op 5 secondes. :9
Die serverload maakt volgens de admins toch niks uit, die is toch al veel te hoog dus nog iets meer maakt dan ook niks meer uit. Dan 100 timeouts ipv 95, doet er dan ook niet meer toe.

OK Vos, begin maar te proggen. :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 23 maart 2001 20:20 schreef Revolution het volgende:
Graag bij de clientversie een configuratiemenu waar je de minimale checkuptijd kunt instellen op 5 secondes. :9
Nee nee, direct achter elkaar. Jij wilt toch zo snel mogelijk weten of er iemand heeft gereageerd op je topic?

Dus downloaden, parsen, weergeven, download, parsen, weergeven, download.... enz enz

Niks even wachten, direct!
>:)

• Onno
  • Niet online
Binnenkort gratis te verkrijgen bij admin Rick:

- Geheel verzorgde IP ban op maar liefst 5 servers!

- Gratis blokkering van je accounts op GoT, tweakers.net, en als bonus ook nog fok!!

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 20:23 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Nee nee, direct achter elkaar. Jij wilt toch zo snel mogelijk weten of er iemand heeft gereageerd op je topic?

Dus downloaden, parsen, weergeven, download, parsen, weergeven, download.... enz enz

Niks even wachten, direct!
Ja ok, is waar ook. Met al die superdeluxe supersnelle webservers van T.net moet dat MAKKELIJK kunnen, zeker als ze optimaal zijn geconfigged. :+
En dan graag ook nog een automatische reloader van GoT, van SG tot Lieve Adjes. Om de seconde checken graag op nieuwe topics, altijd leuk, om als eerste te kunnen replyen in een nieuw topic. :P

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 20:26 schreef Onno het volgende:
Binnenkort gratis te verkrijgen bij admin Rick:

- Geheel verzorgde IP ban op maar liefst 5 servers!

- Gratis blokkering van je accounts op GoT, tweakers.net, en als bonus ook nog fok!!

:+ Hehe...

Oh ja. Vos, hij moet uiteraard tegelijkertijd ook Fok en Realgamer gaan checken op updates.

Verwijderd

Alweer een idee: Er moet een grafiekgenerator in komen, die de actuele load van T.net weergeeft, de minimale waarde op de Y-as laat je maar beginnen bij 1 en de maximale waarde bij 15 ofzo, of zou dat te weinig zijn? :?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kijk als ik nou die tool es ga maken. Ik maak hem functioneel en simpel. Ik upload hem ergens en ga het lekker rond vertellen.
Veel mensen gaan hem gebruiken. Dan moet je es opletten hoe snel ze iets gaan doen.
En om nou iedereen een ban te geven?

Als het kalf verdronken is dempt men de put.

* jelmervos gaat straks een kalf verdrinken!

edit: Nederlands is echt een kut taal!

• Onno
  • Niet online
Ik upload hem ergens en ga het lekker rond vertellen.
Veel mensen gaan hem gebruiken. Dan moet je es opletten hoe snel ze iets gaan doen.
Oh, en dat is de manier om iets te bereiken voor jou? Leuk figuur ben jij...
edit: Nederlands is echt een kut taal!
Nee, sommige mensen beheersen Nederlands kut! Dat is wat anders.

Verwijderd

Waar gaat dit nog over :?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 23 maart 2001 20:48 schreef Onno het volgende:
Nee, dat is niet waar. Maar soms als je iets voor elkaar wilt krijgen moet je er wat druk achter zetten. Helemaal hiero.
De vorige keer is het mij toch ook gelukt, moet je nu ook wel lukken.

Verwijderd

[..]

[..]

Nee, sommige mensen beheersen Nederlands kut! Dat is wat anders.
Nou, hoor wie het zegt. De grootste miereneuker van GoT is ook weer onder z'n steen vandaan gekropen. :r

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 23 maart 2001 20:50 schreef fkooman het volgende:
Waar gaat dit nog over :?
Dat er mensen zijn die wel een XML versie willen van GoT en over de manier hoe dit voor elkaar te krijgen!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Onno, niet zo aangebrand zijn... Zie je niet dat het gewoon wat geouwehoer is?

Neem het niet te serieus :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[..]

[..]
Denk jij dat het gaat lukken als ik een lief e-mailtje stuur naar 1 van de admins ofzo. Dacht het dus ff niet he.

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 20:54 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Dat er mensen zijn die wel een XML versie willen van GoT en over de manier hoe dit voor elkaar te krijgen!
Ja, maar denk je dat het helpt als je met onzinoplossingen komt aandragen? Daar bereik je volgens mij eerder mee dat deze draad op slot gaat.

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 20:54 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Op vrijdag 23 maart 2001 20:55 schreef EquiNox het volgende:
Onno, niet zo aangebrand zijn... Zie je niet dat het gewoon wat geouwehoer is?

Neem het niet te serieus :)
Juist, die miereneuker (verkozen tot irri user no.1 door de Admins een tijdje terug >:)) ontgaat het weer volledig waar het nou eigenlijk over gaat, en gaat zijn grootste hobby weer uitoefenen, nl: mensen betrappen op spel- en stijlfoutjes en ze daar met groot genoegen op wijzen. :r

• Onno
  • Niet online
Denk jij dat het gaat lukken als ik een lief e-mailtje stuur naar 1 van de admins ofzo. Dacht het dus ff niet he.
Nee, misschien *willen* ze wel helemaal geen XML geval. Is dat al 's in je opgekomen?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 23 maart 2001 20:57 schreef fkooman het volgende:

[..]

Ja, maar denk je dat het helpt als je met onzinoplossingen komt aandragen? Daar bereik je volgens mij eerder mee dat deze draad op slot gaat.
Oplossgingen, ik draag helemaal geen oplossgingen aan.
Er is iemand die wil dat GoT in een XML versie komt, en dat wil ik ook wel.
En ik heb hier gewoon ervaring mee, omdat ik dit ook es hem mee gemaakt met de tweakers.net frontpage!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 23 maart 2001 20:59 schreef Onno het volgende:

[..]

Nee, misschien *willen* ze wel helemaal geen XML geval. Is dat al 's in je opgekomen?
Nee, is met niet opgevallen. Maar misschien is daarom dit draardje wel? hee? ja! Dit draadje is om te vragen of dat wel of niet kan!
Goed zo!

Niet te serieus worden Onno! >:)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 20:59 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Oplossgingen, ik draag helemaal geen oplossgingen aan.
Er is iemand die wil dat GoT in een XML versie komt, en dat wil ik ook wel.
En ik heb hier gewoon ervaring mee, omdat ik dit ook es hem mee gemaakt met de tweakers.net frontpage!
Ik bedoelde eigenlijk allerlei onzin zoals heel de tijd pagina's refreshen enzo om de server load hoog te krijgen...dat gaat nergens meer over.

• Onno
  • Niet online
Revolution, je hebt een enorme hekel aan mij om wat voor reden dan ook, maar dat is zo langzamerhand wel duidelijk hoor.
En met dat domme geflame bereik je al helemaal niks. Of wacht, toch wel wat: je laat je eigen niveau zien.

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 21:01 schreef Onno het volgende:
Revolution, je hebt een enorme hekel aan mij om wat voor reden dan ook, maar dat is zo langzamerhand wel duidelijk hoor.
En met dat domme geflame bereik je al helemaal niks. Of wacht, toch wel wat: je laat je eigen niveau zien.
Blaat blaat. Met dergelijke posts van mij verlaag ik mijn niveau zo ongeveer tot het peil van jou gemiddelde reply. Beide even irritant en nutteloos.
Als jij je nou eens minder irri opstelt en niet _ALTIJD_ je gelijk willen halen, zelfs met de meest vage argumenten, dan houdt ik op kritiek op je te spuien.

En gaat er nou nog nooit een lichtje bij je branden? Tis niet voor niets dat een tijdje terug jij als meest irritante gebruiker bent verkozen door de admins en mods hier. :+
Niet zomaar toevallig, dat uit de 20.000 namen hier Onno tevoorschijn komt als no.1 :7

Maar iedereen zal dat natuurlijk wel verkeerd zien, want uiteindelijk heb jij toch ALTIJD gelijk.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als je denk dat de TurboTracker er alleen is gekomen omdat jij het wilde heb je het mooi fout. Daar waren al zeker twee maanden eerder plannen voor. Dat DDoS tooltje van je heeft destijds wel de emmer laten overlopen.

Maar dat is offtopic.

Een XML versie van GoT kan er alleen komen als de ontwikkelaars van Topix dat implementeren. Dat kun je niet afdwingen door Tweakers.net/GoT te DoSsen, dat soort dreigementen vind ik :r. Bovendien: als GoT plat ligt werkt je eigen tooltje ook niet meer.

Edit: CyberJunk86. (mind the . ) was de uiteindelijke winnaar >:)

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 21:09 schreef WouterTinus het volgende:
Als je denk dat de TurboTracker er alleen is gekomen omdat jij het wilde heb je het mooi fout. Daar waren al zeker twee maanden eerder plannen voor. Dat DDoS tooltje van je heeft destijds wel de emmer laten overlopen.

Maar dat is offtopic.

Een XML versie van GoT kan er alleen komen als de ontwikkelaars van Topix dat implementeren. Dat kun je niet afdwingen door Tweakers.net/GoT te DoSsen, dat soort dreigementen vind ik :r. Bovendien: als GoT plat ligt werkt je eigen tooltje ook niet meer.
Het is misschien minder netjes op deze manier maar het werkt wel! :) Dat hebben we gezien bij Jelmer's vorige progje, opeens wat een TurboTracker geen probleem meer.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Lees nou nog eens wat er staat |:(

Verwijderd

Hebbik gedaan WouterTinus maar ik concludeer alleen het volgende: Tis niet netjes maar het versnelt de zaken wel. Er waren wel plannen voor maar die TurboTracker was er nou nog niet geweest als Jelmer niet dat progje (waarom noem je het een DDOS tool? :?) had gemaakt. Het helpt dus wel, een beetje druk op de ketel zetten.

Wat bedoel je met Cyberjunk86?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat bedoel je met Cyberjunk86?
Pfff.. duidelijk geval van een massakonijn zonder eigen mening die loopt te blaten dat Onno irritant is omdat anderen dat ook vinden. Als je de thread waar je de hele tijd trots naar verwijst zelf gelezen had, had je geweten waar dit over ging. |:(

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 21:23 schreef Chaos het volgende:

[..]

Pfff.. duidelijk geval van een massakonijn zonder eigen mening die loopt te blaten dat Onno irritant is omdat anderen dat ook vinden. Als je de thread waar je de hele tijd trots naar verwijst zelf gelezen had, had je geweten waar dit over ging. |:(
Zucht, ik vroeg jou al helemaal niks. Ik heb Onno hier al tijden meegemaakt op GoT, vooral na de illegale-CD topics van mij van een jaar terug ongeveer. Die verkiezing van de admins hier was voor mij slechts de bevestiging, dat er meer waren die dit met me eens waren.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 23 maart 2001 21:09 schreef WouterTinus het volgende:
Als je denk dat de TurboTracker er alleen is gekomen omdat jij het wilde heb je het mooi fout. Daar waren al zeker twee maanden eerder plannen voor.
Ik heb er nooit echt om gevraagd! En dan vind ik het wel vreemd, want ik kreeg zelfs toen als oplossing dat er een mirror site zou komen op een admin's webspace die om de zoveel minuten werd geupdate. Die kon ik dan als bron gebruiken. Dat is dan vreemd als de plannen er al waren.
Dat DDoS tooltje van je heeft destijds wel de emmer laten overlopen.
Maar dat is offtopic.
Jullie hebben de naam 'DDoS tooltje' er aan gegeven! Maar dat maakt verder niet uit.
Een XML versie van GoT kan er alleen komen als de ontwikkelaars van Topix dat implementeren. Dat kun je niet afdwingen door Tweakers.net/GoT te DoSsen, dat soort dreigementen vind ik :r.
Het versnelt wel het process om zoiets te maken, zie hierboven. (zal ik de emmer weer laten over lopen?).
Bovendien: als GoT plat ligt werkt je eigen tooltje ook niet meer.
Dat zegt meer over GoT dan over die tool die ik kan maken!

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 21:45 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Ik heb er nooit echt om gevraagd! En dan vind ik het wel vreemd, want ik kreeg zelfs toen als oplossing dat er een mirror site zou komen op een admin's webspace die om de zoveel minuten werd geupdate. Die kon ik dan als bron gebruiken. Dat is dan vreemd als de plannen er al waren.
[..]

Jullie hebben de DDoS tooltje aan gegeven! Maar dat maakt verder niet uit.
[..]

Het versnelt wel het process om zoiets te maken, zie hierboven. (zal ik de emmer weer laten over lopen?).
[..]

Dat zegt meer over GoT dan over die tool die ik kan maken!
/me agrees fully

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-12 14:11
Op vrijdag 23 maart 2001 20:58 schreef Revolution het volgende:
Juist, die miereneuker
[flame]
Is het niet miere[b]n[/b]neuker >:)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 22:03 schreef Steven_NL het volgende:

[..]

Is het niet miere[b]n[/b]neuker >:)
;)

Verwijderd

Dreigen is sowieso geen goede manier om je zin door te drijven, kom liever met goede argumenten.
Tweakers.net heeft geen voordeel aan een xml versie omdat (zoals Onno al heeft gezegd) ze dan bannerinkomsten mislopen. En aangezien GoT het grootste aantal pageviews genereerd en dus ook het meeste opbrengt is het wel degelijk belangrijk.
Je zou ook bannerinfo kunnen meegeven aan de xml page, maar dan hangt het nog steeds af van de programmamaker of hij die banners wel of niet laat zien.

Een xml GoT parser zou wel zeer praktisch zijn voor de active GoT die dan (uiteraard afhankelijk van het programma) makkelijk zijn favoriete threads kan bijhouden en zien wij waar reageerd etc.

Wijs de adjes liever op de voordelen ipv van te gaan dreigen en met argumenten aan te komen van "het werkte vorige keer ook" want deze situatie is compleet anders en met dreigementen keer je de adjes alleen maar tegen je ideeen.

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 22:05 schreef Revolution het volgende:

[..]

;)
Jah :)

Žmie·ren·neu·ker (de ~ (m.)) [inf.]
1 muggenzifter

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 24 maart 2001 00:38 schreef Trashbash het volgende:
Dreigen is sowieso geen goede manier om je zin door te drijven, kom liever met goede argumenten.

*zeer lang verhaal*
Ik moet idd toegeven dat je gelijk hebt. Dreigen is nooit echt goed. Maar een beetje druk op de ketel kan niet echt kwaad. En dan nog iets, voorkomen is beter dan genezen. Misschien is dit wel een waarschuwing.
Stel dat iemand (ik?) een 'Topix Client' gaat maken die de HTML pages hier gaat parsen, en dit met een bepaalde interval doet. Dan denk ik dat de admins daar ook niet vrolijk van worden.
Daarom lijkt het mij gewoon slim om een XML versie te maken zoals de turbotracker op Tweakers.net.
:)

Verwijderd

Op zaterdag 24 maart 2001 00:41 schreef Proxy 71 het volgende:

[..]

Jah :)

Žmie·ren·neu·ker (de ~ (m.)) [inf.]
1 muggenzifter
OK OK, Nederlands was nooit mijn beste vak. :)

Over dat XML gedoe, ik denk dat dat de enige manier is voor de admins om het nog wat in de hand te houden, als ze het niet doen, dan voorzie ik een wildgroei aan clients die op allerlei manieren de huidige HTML pagina's lopen te parsen en de load opschroeven. Voorkomen doe je het mi. toch niet en uiteindelijk kun je het bouwen van dergelijke clients ook niet verbieden, wat je wel kunt doen is de makers tegemoet komen zodat het voor beide partijen aanvaarbaar is.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

1. van GoT wordt niemand rijk
2. voor XML moet je bij Andriod zijn, niet bij Tweakers.net/GoT. En ik denk (gewoon een flauw vermoeden) dat Arjen en Jorma eerst een hoop andere dingen van plan zijn met Topix.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 24 maart 2001 04:47 schreef WouterTinus het volgende:
voor XML moet je bij Andriod zijn, niet bij Tweakers.net/GoT. En ik denk (gewoon een flauw vermoeden) dat Arjen en Jorma eerst een hoop andere dingen van plan zijn met Topix.
En daar denk ik dus dat je gevaar gaat lopen. Doordat er geen tijd is voor een XML versie zijn er mensen die de HTML gaan parsen. En dat is natuurlijk niet echt goed voor de serverload.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

up

Verwijderd

Up

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Wat nou up? Kap daar eens mee.

Verwijderd

Op zaterdag 24 maart 2001 21:20 schreef RickJansen het volgende:
Ga jij je tijd nou maar nuttig besteden met die dbserver van GoT zodat we ook op een normale manier hier kunnen surfen. |:(

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 24 maart 2001 21:20 schreef RickJansen het volgende:
2x is misschien te veel, maar dit is net of doet meneer RickJansen nooit een korte reactie om een topic omhoog te halen.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 24 maart 2001 21:45 schreef Revolution het volgende:

[..]

Ga jij je tijd nou maar nuttig besteden met die dbserver van GoT zodat we ook op een normale manier hier kunnen surfen. |:(
Laatste waarschuwing wegens flamen.
Op zaterdag 24 maart 2001 21:46 schreef jelmervos het volgende:

[..]

2x is misschien te veel, maar dit is net of doet meneer RickJansen nooit een korte reactie om een topic omhoog te halen.
Nee inderdaad, doe ik nooit.

• mythor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 16:58

mythor

Held in opleiding

verkeerde woord keuze

What you say?!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 24 maart 2001 23:17 schreef RickJansen het volgende:
Nee inderdaad, doe ik nooit.
Nooit zeg je he, uuhmm, ik heb ff de zoek functie gebruikt:

[topic=20245]
[topic=25773]
Deze is wel lachu:
[topic=27070]

Misschien zijn de topics een beetje oud enzo, maar je zei nooit :)

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

a) zijn ze allemaal een half jaar of ouder;
b) zit er tussen topicstart en reply minstens 24 uur
c) poepoe, wel 3 keer!

Een topic elke 2 uur omhoog schoppen is irriterend en nutteloos.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 25 maart 2001 00:08 schreef RickJansen het volgende:
a) zijn ze allemaal een half jaar of ouder;
b) zit er tussen topicstart en reply minstens 24 uur

Een topic elke 2 uur omhoog schoppen is irriterend en nutteloos.
a) Je zei nooit, en daarmee denk ik dat je bedoeld dat je het nooit doet of deed.
b) Maakt verder niet zo veel uit, het gaat om het omhoog schoppen.

Klopt, sorry... :)

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op zaterdag 24 maart 2001 23:17 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Laatste waarschuwing wegens flamen.
Ik zie geen flame :?
Alleen een reactie op het trage GoT...

• Morgoth
onno is toch ook gewoon irritant? :P >:) :D :)

Oops, nou krijg ik zeker een kruisje :(

[edit]
Ja hoor, waar ik bang voor was is geschied...

Verwijderd

/me ziet ook geen flame...

/me ziet wel een administrator die anderen afzeikt omdat ze topics omhoog halen maar dat zelf ook doet...

/me zou het uitermate triest vinden als ondergetekende met 2000+ posts zou worden gebanned, maar als desbetreffende administrator dat niet kan laten, dan moet hij dat vooral doen, zegt dan wel genoeg over het niveau hier...

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Revolution zou het uitermate triest vinden als ondergetekende met 2000+ posts zou worden gebanned, maar als desbetreffende administrator dat niet kan laten, dan moet hij dat vooral doen, zegt dan wel genoeg over het niveau hier...
Ik weet niet wat je met deze tekst wil bereiken, maar een kamikaze-ban button moeten we maar niet maken op dit forum :P

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op zondag 25 maart 2001 14:55 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je met deze tekst wil bereiken, maar een kamikaze-ban button moeten we maar niet maken op dit forum :P
Ik zie het al voor me : een grote knop, bovenin het scherm. "BAN /ME" ! >:)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 25 maart 2001 00:08 schreef RickJansen het volgende:
c) poepoe, wel 3 keer!
3x is nog altijd meer dan NOOIT iets doen!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

ivm MKZ is er een vervoersverbod. Gaarne geen oude koeien uit de sloot halen dus.

Je kunt beter een koe bij de hoorns pakken dan. Want met dat flamen zo is straks het schaap over de dam.

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 15:11 schreef ecteinascidin het volgende:
ivm MKZ is er een vervoersverbod. Gaarne geen oude koeien uit de sloot halen dus.

Je kunt beter een koe bij de hoorns pakken dan. Want met dat flamen zo is straks het schaap over de dam.
/me ziet geen flames...

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op zondag 25 maart 2001 15:09 schreef jelmervos het volgende:

[..]

3x is nog altijd meer dan NOOIT iets doen!
Onno-like, even... >:)

• Femme
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat turbotracker dingetje van Tweakers.net poept nieuws headlines uit, daarvan kan ik me nog voorstellen dat het content is die je ergens anders nuttig kunt gebruiken. De plannen voor een XML of Slashdot ultramode-achtig dingetje bestonden al _heel_ lang voordat de Turbotracker er kwam.

Het nut (dwz >99,5% van de bezoekers zal het een zorg wezen of er een XML versie bestaat) van een XML versie van de active topics acht ik al klein en een complete GoT versie in XML kun je natuurlijk vergeten.

Dat t.net een XML dingetje heeft wil niet zeggen dat er nu overal XML dingetjes voor gaan komen. De prioriteit is laag omdat er veel nuttiger items (iets waar meer mensen wat aan hebben) op de todo list staan.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Femme> Ik snap je punt, en ben het met je eens. Maar loop je hierdoor niet het gevaar dan mensen de HTML gaan lopen parsen. En dat ze dit niet 1x doen maar met een bepaalde interval. Ik denk namelijk dat dat niet echt goed is voor de serverload en de db server enzo.

• Morgoth
Op zaterdag 24 maart 2001 21:45 schreef Revolution het volgende:

[..]

Dat is iig 1 flame.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Gelukkig eindelijk een paar reacties, jammer van het geflame tussendoor.

Ik denk nog steeds dat een gotXML versie zin heeft. Wanneer je het forum namelijk in XML bouwt geef je namelijk ontwikkelaars de kans functies toe te voegen aan het forum die de ontwikkelaars ook kunnen implementeren. Maar die hebben nu eenmaal ook geen tijd overschot dacht ik..

Maak je nu een XML versie dan heb je meer mensen die mee kunnen denken en proggen. Het product kan er alleen maar beter op worden.

Over de banner inkomsten. Ik (en denk meerdere mensen met mij)ben best bereid om een vast bedrag pet maand te betalen om de verloren bannerinkomsten te compenseren.

Ik zit erg te wachten op een aantal functies binnen Got. Zoals bij kunnen houden als je een reactie krijgt en zo. Ik wil dit best zelf programmeren. maar van HTML parsen wordt niemand vrolijk(ik niet en jullie waarschijnlijk ook niet)

Misschien kunnen we het een en ander eens uit proberen door iei een topiclist in xml te zetten?

Mij zouden jullie er in ieder geval veel plezier mee doen...

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

GoT levert niets op aan banners, de frontpage heeft niet eens genoeg dekking.
Maar loop je hierdoor niet het gevaar dan mensen de HTML gaan lopen parsen. En dat ze dit niet 1x doen maar met een bepaalde interval.
Bedoel niet: dat ik HTML ga parsen? Een script dat op willekeure plaatsen vage tags plaats om dat soort dingen te ontregelen is ook zo gemaakt >:).

Maar serieus: jullie willen je eigen forumsoftware schrijven, met betere functies dan Topix etc., niets mis mee.

Maar dan komen jullie hier wel vragen of Topix aangepast kan worden zodat jullie programma's van de GoT database gebruik kunnen maken... en dan denk ik weer van: maak dan ook meteen je eigen database voor je programma. Dit is trouwens geen flame en ook niets persoonlijks, maar zo komt het een beetje op mij over.

---

En even praktisch: de bottleneck van 'het serverpark' ligt op dit moment duidelijk bij de database-server, en het kost evenveel queries om een XML pagina te bouwen als het kost om een normale HTML pagina in elkaar te zetten. Maw: veroorzaakt evenveel problemen.

De TurboTracker wordt elke 5 of 10 minuten geupdate, maar dat is één bestandje en bovendien zijn de headlines veel minder dynamisch als GoT. Als hier voor de index, alle fora en recente topics om de 5 minuten een xml gegenereerd moet worden ligt GoT ook om de 5 minuten plat.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
[b]Op dinsdag 27 maart 2001 13:35 Bedoel niet: dat ik HTML ga parsen? Een script dat op willekeure plaatsen vage tags plaats om dat soort dingen te ontregelen is ook zo gemaakt >:).
Heb je helemaal gelijk in. Maar dan wordt en weer een parser geschreven die daar om heen kan. En zo krijg je een kat en muis spelletje
Maar serieus: jullie willen je eigen forumsoftware schrijven, met betere functies dan Topix etc., niets mis mee.

Maar dan komen jullie hier wel vragen of Topix aangepast kan worden zodat jullie programma's van de GoT database gebruik kunnen maken... en dan denk ik weer van: maak dan ook meteen je eigen database voor je programma. Dit is trouwens geen flame en ook niets persoonlijks, maar zo komt het een beetje op mij over.
Ik wil geen nieuw forum beginnen of iets dergelijks. Ik mis een aantal functies in GoT. En ik snap dat de ontwikkelaars geen tijd hebben om alle wensen van alle gebruikers in te wilgen. En mijn redenering is dan. Maak got zo dat mensen met eigen gemaakte programma's missende functie's kunnen invullen.
Zo ontlast je het ontwikkelteam
---

En even praktisch: de bottleneck van 'het serverpark' ligt op dit moment duidelijk bij de database-server, en het kost evenveel queries om een XML pagina te bouwen als het kost om een normale HTML pagina in elkaar te zetten. Maw: veroorzaakt evenveel problemen.
De TurboTracker wordt elke 5 of 10 minuten geupdate, maar dat is één bestandje en bovendien zijn de headlines veel minder dynamisch als GoT. Als hier voor de index, alle fora en recente topics om de 5 minuten een xml gegenereerd moet worden ligt GoT ook om de 5 minuten plat.
Dat klopt maar er zijn meerdere oplossingen voor(en het server probleem wordt toch binnenkort opgelost?)

Stel dat elke keer als je van een pagina een HTML pagina maakt. Ook een XML versie maakt. Kun je gewoon dezelfde query voor gebruiken.

Het is gewoon een ideetje. Een optie die naar mijn mening het gebruik makkelijker zou maken. Het kost even veel inspanning maar later heb je dan veel minder onderhoudt nodig.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 27 maart 2001 14:56 schreef wasigh het volgende:
Dat klopt maar er zijn meerdere oplossingen voor(en het server probleem wordt toch binnenkort opgelost?)
Maar de groei stopt daarmee niet.
Stel dat elke keer als je van een pagina een HTML pagina maakt. Ook een XML versie maakt. Kun je gewoon dezelfde query voor gebruiken.
Waar, maar Topix slaat geen HTML bestanden op voor zover ik weet. Alles wat je ziet is dynamisch.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 27 maart 2001 13:35 schreef WouterTinus het volgende:
[..]

Bedoel niet: dat ik HTML ga parsen? Een script dat op willekeure plaatsen vage tags plaats om dat soort dingen te ontregelen is ook zo gemaakt >:).
Maar die tags zijn er zo weer uit te filteren >:). En ik denk dat het ook niet beter is voor de snelhied van GoT.
Da's niet waar, je moet het eerder zijn als een uitbreiding op GoT, mensen kunnen dan zelf dingen schrijven voor GoT.
Je kunt het ook zo zien: GoT is eigenlijk een hele grote knowledge base, voordat je zelf op die groote zit ben je nog wel ff bezig. Het is toch veel beter om kennis centraal op te slaan (in een DB, zoals GoT). En dat hier meedere mensen gebruik van kunnen maken, al is het maar read-only.

Zit wat in, maar zoals hierboven al staat:
Is het niet mogelijk zodra GoT een HTML page samen stelt, deze gelijk als XML weg te schrijven. En dan alleen als iemand een reply post/edit? Of is zelfs dat te veel gevraagd voor de servers hier, of is het technisch gewoon niet mogelijk.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 15:10 schreef WouterTinus het volgende:

Waar, maar Topix slaat geen HTML bestanden op voor zover ik weet. Alles wat je ziet is dynamisch.
:?
Is dat echt zo? Da's niet zo handig. Dan raakt Mysql wel over de zeik ja...
:'(
In principe hoef je niet alle content on the fly te genereren. Heel vaak wordt een pagina alleen bekeken. en zo geef je dus steeds query's door die eigenlijk niet hoeven.

Stel je doet het volgende:

als een topic gepost wordt maak je daar een HTML pagina voor.
Als er om een topic gevraagd wordt geef je die pagina terug.
Om het moment dat er Ge-edit, gereplyed wordt of iets dergelijks. Maak je het html bestand opnieuw aan.

Dat scheelt waarschijnlijk 50 % of meer van de database load.(En er is al eerder gezegd dat het verzenden van HTML niet het probleem is, gekekeken naar de Hardware)

*D

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

wasigh> Dat vind ik idd wel een goeie oplossing, waarom zou je een page dynamisch laten maken als hij toch steeds gelijk is.
Alleen als deze wordt geweizigd, maak je een nieuwe statische (HTML) page aan.

• Femme
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

wasigh> Dat vind ik idd wel een goeie oplossing, waarom zou je een page dynamisch laten maken als hij toch steeds gelijk is. Alleen als deze wordt geweizigd, maak je een nieuwe statische (HTML) page aan.
Dat is nou juist de grap: het resultaat van een pagina is afhankelijk van de instellingen van de user. HTML voorbakken is dus alleen mogelijk als we een paar hele handige features uit het forum gaan slapen.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 28 maart 2001 10:10 schreef Femme het volgende:

[..]

Dat is nou juist de grap: het resultaat van een pagina is afhankelijk van de instellingen van de user. HTML voorbakken is dus alleen mogelijk als we een paar hele handige features uit het forum gaan slapen.
Oke, HTML voorbakken is dan idd geen oplossing, maar XML voorbakken dan? Die is toch niet verschillend per user? Alleen als iemand iets post/edit moet je hem updaten, gebeurt zelfs dat dan al te veel?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 10:10 schreef Femme het volgende:

[..]

Maar ik denk dat de meeste gebruikers die handige features wel op willen geven als daardoor het forum 50% stabieler loopt.

Verder is er door jullie al aangegeven dat het vooral de MySQl die het systeem belast. Dus een andere optie is: >:)
Genereer voor elke pagina een XML pagina.(Of iig een manier om de data op te slaan, zodat je geen dubbele datat uit de database haalt) Dan maak je een php script die daarvan een html bakt aan de hand van jouw instellingen.

Dan hou je de handige features en ontlast je de database enorm

* wasigh denkt dat er meerdere wegen naar rome gaan
[edit = typo's]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 28 maart 2001 10:35 schreef wasigh het volgende:
Mee eens, waarom zou je x aantal keer dezelfde waarde uit een DB laden, waardoor die DB server het veel te zwaar krijgt.

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

We hebben nog ook een mailing list.
En Lotus Domino kan daar XML van maken.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 10:35 schreef wasigh het volgende:
Verder is er door jullie al aangegeven dat het vooral de MySQl die het systeem belast. Dus een andere optie is: >:)
Genereer voor elke pagina een XML pagina.(Of iig een manier om de data op te slaan, zodat je geen dubbele datat uit de database haalt) Dan maak je een php script die daarvan een html bakt aan de hand van jouw instellingen.

Dan hou je de handige features en ontlast je de database enorm

[edit = typo's]
Dus... je gaat database queries doen en dan het resultaat van die queries in XML dumpen. Die XML file wil je dan terug gaan parsen via PHP zodat je terug een HTML pagina krijgt ? Da's toch echt zinloos.

Ten eerste is files lezen van disk dikwijls stukken trager dan lezen uit een db (db -> index files + cachen in RAM). Topics die vaak geupdate worden gaan dan ook elke keer helemaal opnieuw die volledige file moeten aanmaken (met alle replys dus in) en da's een stuk meer werk dan gewoon 1 reply inserten in een db.

Ten tweede is XML parsen tot HTML via PHP scripts redelijk tegendraads werken, daar heeft XML namelijk andere manieren voor, zoals o.a. XSL. Die manier van werken is volgens velen de toekomst van het web, maar het is redelijk veel werk om je huidige html files om te zetten naar XML+XSL, en de meeste mensen hebben momenteel wel beter dingen te doen.

Wat me in deze hele thread ook al opvalt is dat de meeste mensen op dit forum echt vreselijk arrogant zijn: zodra ze merken dat er iets nieuws kan verzonnen worden voor het forum, willen ze ook dat dat dadelijk geimplimenteerd wordt en als ze dan tegenstand krijgen beginnen ze echt de meest onrelevante dingen erbij te betrekken, tot persoonlijk flamen toe. Triest :?

P.S. En lees aub eens allemaal je teksten na voor je ze gaat posten... mijn nekharen gaan echt recht omhoog staan van al die spelfouten :(

• Onno
  • Niet online
(en kijk jij dan even naar de datum van posts voordat je reageert)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

^^^ Juist

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.