Printer onderscheid advies?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Beste Tweakers,

Na vijf jaar trouwe dienst heeft mijn oude printer het begeven. Nu ben ik op zoek naar iets nieuws, ik wil er sowieso mee kunnen printen, scannen en kopiëren. Verder zou het fijn zijn als die draadloos werkt, maar ik heb het idee dat elke printer dat tegenwoordig wel kan of heeft.
Waar moet ik nu op letten bij het kopen van een printer? Ik wil er tussen de 50-80 euro voor uitgeven. Of is dit weinig?

Is het verstandiger om een printer te hebben die meerdere aparte kleurcartridges heeft dan? Bij mijn oude had ik er namelijk maar twee --> kleur en zwart

Ze lijken allemaal op elkaar dus ik vind het behoorlijk lastig om te kiezen hier op stage hebben we deze
pricewatch: HP PhotoSmart Plus e-all-in-one printer (CN216B)

Moet zeggen dat wij hem goedkoper hebben gekregen dan hier op Pricewatch staat, en aangezien hij in de kast staat bij mij thuis zou een schermpje aan de voorkant ook makkelijk zijn.

Wat is nu op de prijs na het grootste verschil tussen deze printers
- pricewatch: HP PhotoSmart e-All-in-One Printer (CN245B)
- pricewatch: HP PhotoSmart All-in-One (CN255B)
- pricewatch: HP PhotoSmart Plus e-all-in-one printer (CN216B)

Waar moet ik opletten bij het aankopen van een printer behalve dat hij kan printen, scannen en kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je wilt wel losse kleurcartridges hebben. Wat als je een enkele kleur cartridge hebt en de ene kleur op is en de ander nog bijna vol? Dan gooi je die inkt weg omdat je de cartridge wel moet vervangen.
Verder geef je niet echt aan wat je wilt printen, dat kan ook een verschil maken.

Qua vergelijking kan je zelf toch wel de moeite nemen? Je kan zo zien dat die All-in-One geen WiFi heeft volgens de pricewatch, die zou dan afvallen. En van die andere twee kan je het keurig bij de HP site nazoeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Dat lijkt me inderdaad een stuk voordeliger. Ik print voornamelijk zwart wit en af en toe licht kleur, geen grote afbeeldingen, althans niet vaak. Toch wil ik wel op een redelijk tempo kunnen printen.

Ik zie idd dat je met 1 niet via WIFI kunt printen. Maar die andere twee lijken me geheel identiek behalve dat ik niet kan afdrukken in B6 papierformaat, dit heeft voor mij geen invloed en het scheelt toch 15/20 euro.

En ik wilde advies van jullie misschien zeggen jullie wel, nee voor dat geld moet je altijd voor dit en dat type kiezen die is tienmaal beter.

EDIT:

Zie hier de specs van HP
Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/309mt02.jpg
Ze verschillen echt amper, de aparte fotolade is voor mij niet van belang. En in hoeverre is de printkwaliteit van 9600 x 2400 dpi beter dan 4800x1200 dpi? Ik snap dat het het dubbele is. Maar daardoor is de prijs ook een aantal tientjes duurder dus scheelt het veel qua kwaliteit voor de gemiddelde student printwerkzaamheden?

[ Voor 27% gewijzigd door De-Hamster op 03-11-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Canon Pixma MG5250 is een heel fijne printer die alles kan wat jij wilt én dus ook draadloos.
Recent is deze printer opgevolgd door de MG5350. Die kost bij de goedkoopopste aanbieder 119 euro. Die prijs gold tot voor kort ook voor de MG5250, maar door de komst van de opvolger is de prijs van de MG5250 gedaald. Je kunt die nu al vinden voor 85 euro. Dat is echt een goede prijs voor dit apparaat. (reviews kun je zelf makkelijk op googlen)

Tja je schrijft dat hij in een kast moet. De maten van deze printer zijn: 16x45x36,5
Het voordeel van een draadloze printer is dat hij niet aan plaats gebonden is.
Deze printer heeft 2 invoermogelijkheden. Voor gewone prints zit het papier in een lade aan de voorzijde onderin de printer geschoven en komt de afdruk er ook aan de voorzijde uit. de printer heeft een klep aan de voorzijde, die auto opengaat bij een print als je dat al niet met de hand hebt gedaan. Bovenop zit een uitklapbaarschermpje waarop je instellingen kunt invoeren met de knoppen er naast. In ongebruikte toestand is de printer dus een grote dichte platte doos.

pricewatch: Canon Pixma MG5250

Er is een uitgebreid Engelstalig forum wat geheel over printers gaat war je ook veel info kunt vinden over goedkope inkt/cartridges. Wat te doen en wat niet, etc. (Een goede link om te bewaren)

http://www.nifty-stuff.com/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Bedankt voor je reactie.

Zoals ik op 123inkt gezien heb, zijn de cartridges van deze Canon printer goedkoper dan die van de HP Photosmart Plus. Wat ik helaas ook zie is dat de printsnelheid echt een stuk trager is. Wat ik wel vreemd vind aangezien zelfs de HP Photosmart die een tientje goedkoper is alsnog een snellere printsnelheid heeft.

Aangezien ik student ben heb ik wel eens verslagen van 100 pagina's die ik even wil uitprinten. Ik vind het wel fijn als dit enorm snel is.
Daarnaast vind ik het schermpje van de Photosmart wel fijn aangezien ik zo van voren de printer eenvoudig kan bedienen.

Mijn enige twijfelpunt is nog het inktverbruik van de printers. Ik kan natuurlijk wel gaan kijken hoeveel de cartridges kosten, maar het verbruik per printer zal toch ook uiteenlopen lijkt me? Wellicht doet de HP wel véél langer met de duurdere cartridge terwijl de Canon met de goedkope cartridge ook een stuk meer inkt verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik adviseer je om een laser printer te nemen. Met wifi kan je hem overal plaatsen.

pricewatch: Samsung SCX-3205W

Aanschaf van een toner lijkt hoog... Maar vergeleken met dure inktjet cartridges zijn laserprinters goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Zelf wil ik niet voor een laserprinter gaan maar een van de volgende drie:

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/i1z3tk.jpg

Als ik zo alles op een rijtje zet is deze Canon ook een optie. Aangezien hij ook erg goede beoordelingen heeft. Nadeel vind ik wel, de printsnelheid die is drie keer zo laag als de HP Photosmart (Plus)

Wat me vooral erg bevalt aan de Canon is de goedkopere prijzen voor de cartridges.

Dubben, dubben, dubben. Cartridge prijzen moet in principe de voorkeur genieten maar de Photosmart Plus hebben we hier op stage en werkt echt perfect. Al wordt die voornamelijk gebruikt voor scannen. Printers hebben we grotere printers voor. Daarnaast werkt het schermpje van de Photosmart gewoon eenvoudig.

Ik heb altijd HP gehad en eigenlijk nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan ook een laserprinter nemen voor zwart/wit en dan een AiO voor kleur en scannen, kost wat meer, maar qua kosten in bedrijf zit je beduidend lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxio schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:37:

Als ik zo alles op een rijtje zet is deze Canon ook een optie. Aangezien hij ook erg goede beoordelingen heeft. Nadeel vind ik wel, de printsnelheid die is drie keer zo laag als de HP Photosmart (Plus)

Wat me vooral erg bevalt aan de Canon is de goedkopere prijzen voor de cartridges.

Ik heb altijd HP gehad en eigenlijk nooit problemen gehad.
Ik heb juist de genoemde Canon gekocht omdat ik genoeg had van de magere HP prints en problemen met de hardware in het verleden. Canons kleurenprints vind ik beter van kleur dan HP. Ik maak maar sporadisch gebruik van de printer. Af en toe een printje en af en toe een scan. Ik print deze dagen niet zoveel meer. Wat jij van plan bent weet ik niet maar als je regelmatig in één keer heel veel moet printen kun je misschien beter een copyshop zoeken voor die grote partijen. (of op je werk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Ik heb liever zelf een printer en ik twijfel nu tussen de Canon en de Photosmart plus eAll-in-One

Via Printer.com ben ik de twee (Canon en Photosmart e all-in-one Plus) aan het vergelijken maar wat ik ook aangeef (5/10/25 prints per week) hij geeft aan dat de Photosmart duidelijk goedkoper is in cartridges. Toch zie ik vooral op 123inkt.nl staan dat de cartridges van de Canon goedkoper zijn en meer inhoud hebben.

Zou dit betekenen dat de Canon meer inkt per pagina nodig heeft waardoor deze minder zuinig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:29
Staar je niet blind op de opgegeven afdruksnelheden op de website van HP. Dat zijn namelijk snelheden onder optimale (laboratorium) omstandigheden.
En waarschijnlijk ook met de allerlaagste afdrukkwaliteit (concept).
Dat zelfde geldt ook voor de inktverbruik metingen.
Daarbij: De beide PhotoSmart printers die jij in je tweede vergelijk aanhaalt zijn qua afdruk mechanisme exact gelijk. Alleen de firmware verschilt waardoor de duurdere wat extra mogelijkheden bezit.
Heel belangrijk verschil: De PhotoSmart Plus (CN216B) wordt met aanmerkelijk betere (lees compactere) software geleverd als de PhotoSmart (CN245B). De software van de CN245B gaat je echt niet vrolijk maken.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Pagina: 1