Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Voor een klant van ons moeten gaan we software maken waarmee wat informatie getoond word in een café. Hier gaat het hoofdzakelijk over wat tekst wellicht soms een plaatje, maar ook zal door één van onze UI ontwerpers een mooi smoeltje voor dit ontworpen worden.

Mijn vraag is, omdat wij geen experts zijn in TV's, wat zijn de punten waar we extra op moeten letten voor een TV in een café? Het is een vrij gemiddeld bruin café, om even aan te geven hoe licht het daar binnen is.

Alvast vriendelijk bedankt!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In ieder geval geen plasma kopen als je vaak statisch beeld laat zien.

Zou dus zelf gaan voor een LCD met een mat scherm. Ik zeg mat, omdat ws de lampen van het café wel eens irritant kunnen weerspiegelen in het scherm.

Verder boeit het allemaal niet zo heel veel.

LCD geeft overigens ook het meeste licht, dus je hoeft je sowieso geen zorgen te maken over de lichtopbrengst (laat staan in een bruin café).

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt logisch! Thanks Mopperkont! Ik zal eens gaan kijken wat er dan allemaal beschikbaar is.

Had net deze bijvoorbeeld zien staan, wat me gewoon een prima TV leek, alleen kan ik er nou niet echt in de specs vinden of dit een mat scherm is of niet:

pricewatch: Samsung UE40D5000

Maar daar kom ik vast wel uit...

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou ff kijken of de tv plaatjes vanaf een usb stick kan laten zien, en dan een slideshow in een continues loop. Plaatjes erop met een formaat dat de tv niet hoeft te resizen, voor de beste kwaliteit.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:42:
Klinkt logisch! Thanks Mopperkont! Ik zal eens gaan kijken wat er dan allemaal beschikbaar is.

Had net deze bijvoorbeeld zien staan, wat me gewoon een prima TV leek, alleen kan ik er nou niet echt in de specs vinden of dit een mat scherm is of niet:

pricewatch: Samsung UE40D5000

Maar daar kom ik vast wel uit...
Zie deze review:

productreview: Samsung UE40D5000 review door Verwijderd

"Negatieve eigenschappen: spiegelend beeldscherm."

Maar er zijn volgens mij zat tv's (wellicht een iets ouder model, maar dat maakt ook niet uit) die een mat scherm hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, kijk, iets verder moeten kijken dan m'n neus lang is. ;) Thanks again Mopperkont. Ik zal even beter zoeken nu.

Edit: Jammer trouwens dat er geen mogelijkheid is om te filteren op TV's met een mat scherm bij de pricewatch.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 09:57 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Volgens mij biedt alleen LG dit jaar écht matte TV's aan (en dan nog goed opletten, niet alle TV's van LG). Fabrikanten geven tegenwoordig de voorkeur aan glimmende schermen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens ook een beamer overwogen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1