There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Dan is er fysieke toegang nodig tot PC1, veronderstel ik?DeX schreef op donderdag 03 november 2011 @ 07:11:
Rechterklik --> Share?
Of:
http://www.ehow.com/how_7...-2003-network-server.html
Toegevoegd aan originele vraag: "-er is geen fysieke toegang tot PC1" (ik zit met een beetje een vervelend gevalletje van personeel dat, eh, bedrijfsapparatuur niet correct gebruikt, laat het ons daarbij houden)
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Als deze nog niet gekoppeld is: Hans Klok? (om met magie deze aan te sluiten
USB is aangesloten op PC1 maar ik kan er inderdaad fysiek niet bij. Vervelend gevalletje.DeX schreef op donderdag 03 november 2011 @ 07:18:
Je wilt dus een USB drive aansluiten op een systeem waar je fysiek niet bij kan komen? Als de USB drive al gekoppeld is: Remote desktop?
Als deze nog niet gekoppeld is: Hans Klok? (om met magie deze aan te sluiten)
Remote desktop, OK, maar dan moet deze ook geïnstalleerd worden of kan dit via AD geforceerd worden? (ik ben meer een Unix/Oracle man dus ben niet zo hard op de hoogte van Win).
Hans Klok? Ken ik niet, moet een NL inside joke zijn
RD ken ik, maar moet er fysiek op PC1 ingelogd worden of kan die remote geactiveerd worden op PC1? Ook van uitermate groot belang dat er geen aanwijzingen zijn vanop PC1 dat dit gebeurt aangezien anders het, eh, "legal evidence" van de misbruiken zou verdwijnen, is bijna CSI Oracle hier op het moment, vervelend.DeX schreef op donderdag 03 november 2011 @ 07:22:
Remot Desktop is een service die je moet inschakelen om van afstand PC 1 aan te sturen. Pas daarna kun je shares aanmaken en eigenschappen van shares aanpassen.
[ Voor 99% gewijzigd door heuveltje op 03-11-2011 07:27 . Reden: iets te iffy dit ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Kun je de pc via computer management overnemen over het netwerk? Remote Desktop valt zegmaar nogal op enzo.demichel schreef op donderdag 03 november 2011 @ 07:24:
[...]
RD ken ik, maar moet er fysiek op PC1 ingelogd worden of kan die remote geactiveerd worden op PC1?
Weinig Professional Networking aan eerlijk gezegd. dat kun je zelfs vanuit ADUC al doen.
(overigens: als je geen ervaring hebt in beheer van Windows machines in een domain is hetgeen je wil gaan doen niet verstandig omdat je dan geheid de verkeerde dingen gaat doen waardoor je forensics om zeep helpt).
[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 03-11-2011 07:43 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dus \\pc\d$
Inloggen op pc2 als gebruiker die admin rechten heeft op pc1.
Dan de externe schijf benaderen via het netwerk met de juiste schijfletter.
\\pc1\d$ is waarschijnlijk de cd/dvd speler
\\pc1\e$ misschien? Of \\pc1\f$?
while (! ( succeed = try ()));
Elke NT versie van Windows (En ja dat is XP ook) zal een administrative share maken voor een disk. Ook een USB disk. Die is dus prima te benaderen via het netwerk zoals Grolsch hierboven ook meldt.
Verder kan ik je afraden om 'forensisch' onderzoek te doen op deze manier. Als je data verwacht op die schijf en je bent bang dat hij kan verdwijnen, dan wil je de disk eigenlijk niet meer aansluiten. Je wil dan eigenlijk een kopie maken van de disk op sector niveau. Op de kopie ga je dan rondzoeken naar je bewijsmateriaal.
Dit gaat overigens niet op wanneer het doelsysteem een versleuteling heeft, en waarbij de data alleen via dat systeem kan benaderen.
Hoe dan ook: Dit is geen PNS
Dit topic is gesloten.
![]()