Darkstone gaf aan dat ik met mijn probleem in PMG terecht kan dus daar gaat ie:
Ik heb nu al 3 jaar problemen met mijn "nieuwe" systeem. Hij loopt op random momenten vast. Het systeem bevriest en reageert nergens meer op. Het beeld veranderd niet meer, geluid blijft hangen etc. Het maakt niet uit wat ik met de pc doe internetten, gamen, tekstverwerken, helemaal niets (vastlopen als hij een tijd op het inlogscherm blijft staan)
Ik heb uiteraard de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlopen.
Getest: geheugen met memtest getest, geen fouten gevonden
Moederbord: onder garantie omgeruild voor een nieuwe (Geen rare piepjes of knipperende lampjes van het moederbord)
Videokaart: onder garantie omgeruild voor een nieuwe
CPU: oude moederbord was niet meer leverbaar, dus overgestapt op ander socket dus ook een nieuwe cpu aangeschaft
Raidcontroller: Ook zonder de raid controller dezelfde vastlopers
Voeding: Volgens CPUID Hardware Monitor (Hw M) blijven de voltages ruim binnen de marges. Is via een verdeeldoos met overspannings beveiliging op een geaard wcd aangesloten
OS: van een gedownloade vista overgestapt naar 7 ultimate (64 bit) legaal
Drivers: van alle onderdelen dmv windows update de meest recente binnen gehaald (uitgezonderd videokaart via steam)
Software: volledig verse windows install zonder geinstalleerde software
Overclocked/temperatuur: niet overclocked en temperatuur is volgens Hw M geen issue
Geen rare piepjes van het moederbord
Geen uitroeptekens bij apparaatbeheer
Het systeem:
kast: CM stacker
Mobo: Asus P6X58D-e
CPU: boxed i7 950
videokaart: club 3d hd4870
geheugen: OCZ DDR3 Platinum Dual Channel Kit (D3 4GB 1333-777 Plat K2)
Raid controller: Promise SuperTrak EX8350 met daar aan 4 x Samsung 1TB in raid 5 (maar de raidcontroller is nu niet aangesloten dus die schijven ook niet)
2 x samsung 320 GB in raid 0(via ich10r) op het mobo (met een 500 GB windows partitie (500 en geen 640 omdat ik een 500 gb backup schijf heb
))
lite-on lh-20a1s brander op het mobo aangesloten
Monitors: samsung T260, dell E171FP
input: Logitech G19 tobo, Logitech MX revolution muis
Ik ben ten einde raad! Wat zie ik over het hoofd?
Ps.
ben ik informatie over het systeem of iets anders vergeten? Laat het even weten!
Ik heb nu al 3 jaar problemen met mijn "nieuwe" systeem. Hij loopt op random momenten vast. Het systeem bevriest en reageert nergens meer op. Het beeld veranderd niet meer, geluid blijft hangen etc. Het maakt niet uit wat ik met de pc doe internetten, gamen, tekstverwerken, helemaal niets (vastlopen als hij een tijd op het inlogscherm blijft staan)
Ik heb uiteraard de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlopen.
Getest: geheugen met memtest getest, geen fouten gevonden
Moederbord: onder garantie omgeruild voor een nieuwe (Geen rare piepjes of knipperende lampjes van het moederbord)
Videokaart: onder garantie omgeruild voor een nieuwe
CPU: oude moederbord was niet meer leverbaar, dus overgestapt op ander socket dus ook een nieuwe cpu aangeschaft
Raidcontroller: Ook zonder de raid controller dezelfde vastlopers
Voeding: Volgens CPUID Hardware Monitor (Hw M) blijven de voltages ruim binnen de marges. Is via een verdeeldoos met overspannings beveiliging op een geaard wcd aangesloten
OS: van een gedownloade vista overgestapt naar 7 ultimate (64 bit) legaal
Drivers: van alle onderdelen dmv windows update de meest recente binnen gehaald (uitgezonderd videokaart via steam)
Software: volledig verse windows install zonder geinstalleerde software
Overclocked/temperatuur: niet overclocked en temperatuur is volgens Hw M geen issue
Geen rare piepjes van het moederbord
Geen uitroeptekens bij apparaatbeheer
Het systeem:
kast: CM stacker
Mobo: Asus P6X58D-e
CPU: boxed i7 950
videokaart: club 3d hd4870
geheugen: OCZ DDR3 Platinum Dual Channel Kit (D3 4GB 1333-777 Plat K2)
Raid controller: Promise SuperTrak EX8350 met daar aan 4 x Samsung 1TB in raid 5 (maar de raidcontroller is nu niet aangesloten dus die schijven ook niet)
2 x samsung 320 GB in raid 0(via ich10r) op het mobo (met een 500 GB windows partitie (500 en geen 640 omdat ik een 500 gb backup schijf heb
lite-on lh-20a1s brander op het mobo aangesloten
Monitors: samsung T260, dell E171FP
input: Logitech G19 tobo, Logitech MX revolution muis
Ik ben ten einde raad! Wat zie ik over het hoofd?
Ps.
ben ik informatie over het systeem of iets anders vergeten? Laat het even weten!
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn