Toon posts:

start in pc building and casemodding.

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sinds een aantal maanden ben ik me in het verdiepen in pc-building en pc modding via you -tube video's.
Ik wil uiteindelijk mijn eerste casemod gaan bouwen.

het idee is om een pc in een bureau of kast te bouwen. de devices and harde schijven zullen hierbij in aparte
plaatsten gescheiden van het moederbord zijn. tevens gebruik hierbij van hotswap units om de schijven in te plaatsen.

daarnaast wil ik zoveel mogelijk kabels wegwerken dat in feite maar een paar kabels erachter uitkomen voor stroom en internet. aansluitingen voor monitor wil uitgang boven in het bureau maken enzo.
ik heleboel goede ideen voor de mod.

Ik wil voor deze mod ook een atx mobo tray uit een oude pc kast halen. is hier info over te vinden.
verder vind ik weinig info op het internet over powerswitches. ik wil graag weten of er ook switches zijn inclusief de kabel.

ik wil zo veel mogelijk leren en op zetten kwa plannen en tekening voordat ik echt begin.
en ook uiteindelijk mijn ervaringen op het internet vast leggen.
ik zit er ook aan te denken om uit mijn ervaring van onderdelen uit een pc case halen een turtorial dan te maken.

kort samengevat

ik heb een goed idee voor een casemod maar zoek nog tips om mij op weg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Tip 1: heel veel buildlogs lezen, naast hier kan je ook op www.bit-tech.net ideeën opdoen.
Tip 2: je eerste build gaat niet perfect worden, dus begin simpel.
Tip 3: Oefening baart kunst! (zie tip 2) Start laag voordat je op hoog nivo wilt modden.

Hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 19:47
Er zijn een aantal PC-kast buildlogs op dit forum waarin je waarschijnlijk veel tips kunt vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik zeker nog wel wat build logs in ga kijken voordat ik begin.
daarnaast heb ik al google sketchup van het internet gehaald voor de design te maken. met dank aan dit forum.

ik kan begrijpen dat de eerste mod niet perfect zal zijn.
mijn eerste idee is om de pc hardware in een bureau in te bouwen.
heb er al wat mogelijkheden van online gezien. .
maar daarintegen zoals het er nu naar uit ziet . kan ik heel gemakkelijk aan oude pc('s) komen om me eerst even op bod te vieren voor dat ik begin :)

ik ben op dit moment nog vooral bezig met leren, leren via logs, tutorials in het builden en modden van pç's

verder aan het kijken naar materiaal en gereedschap:
zoals het aanschaffen van een goede dremel.
kijken voor manieren aan oude pc kasten komen voor weinig als training en voor onderdelen uit te halen.

al met al voor dat ik ga beginnen met de "built in" zit wel ergens in in het eerste kwartaal van 2012 zitten.
en ik heb geen haast. :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:34
Powerswitches met draadjes? Ik zou eens googelen op een soldeerbout :D

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 19:47
Op zich is het inbouwen van een pc in een kast niet een heel moeilijke taak. Alleen bedrading schiet waarschijnlijk vaak te kort en je hebt redelijk wat fans nodig (Waterkoeling misschien?)

Op mijn school hebben we een hele stapel met kapotte computers inclusief cases, maar ik weet niet of je nog op school zit :) Ik heb er deze middag 1 achterop mijn fiets meegenomen, ben hem nu in elkaar aan het zetten met oude onderdelen die ze ook nog hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Om je een beetje op weg te helpen is het inderdaad zeer nuttig om wat casemod logs te bekijken, hier, of op internationale fora zoals bi-ttech. Zo zie je een hoop ideeën, thema's, en sta je misschien bij dingen stil waarbij je anders de fout in zou gaan.
Verder blijft het gewoon bij zelf doen en zelf ontdekken. Daar kunnen wij je niet bij helpen. Er zijn vaker mensen geweest die het casemodden net ontdekken. En een vergelijkbaar topic openen. Maar daarmee kom je niet veel verder. Daarom hierop een slotje, omdat het advies telkens op hetzelfde neerkomt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.