Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] "Eenzijdig kopieren" over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb een beetje maf probleem.
Ik heb in netwerk twee Windows XP staan. Beiden op netwerk aangesloten en internet enzo werken prima.
Toch klopt er iets niet.

Als ik bestanden wil kopieren op ene XP naar andere XP, gaat het even goed en plotseling krijg ik kopieer error. De laatste bestand blijkt inderdaad defect te zijn (CRC klopt niet meer).

Ik doe even een test uit, nu omgekeerd vanuit andere XP en laat ik bestand naar hier kopieren, en ik zie geen foutmeldingen meer. Het kopieren gaat goed.

Deze "eenzijdige" effect waar op ene pc kopieren toch ernstig fout gaat en op andere pc toch helemaal geen problemen optreden. Ik weet niet waarom het niet goed gaat op ene pc.... terwijl netwerk zelf goed is, harde schijven nog normaal werken .... en wat zou de eenzijdige verkeer veroorzaken? Beiden zijn XP dus niet W7-XP.

Antivirus op beide computers zijn gelijk: Avast.
Wie kent deze eenzijdige probleem? Hopelijk kun je me helpen om bron van probleem te achterhalen zodat ergens mogelijk opnieuw ingesteld moet worden en probleem weer verdwijnt.

Let wel: het gebeurt met één van 6 schijven. De overige 5 schijven treden geen kopieer problemen op maar net die ene schijf gaat het wel goed mis. Maar vanuit andere pc waar alle schijven erin zijn, gaat het wel goed, er zijn geen storingen in kopieren met ene schijf. Heeft dat te maken met slechte schrijfrechten dat ingesteld is op die ene schijf en dat ik dus schrijfrechten even moet verversen?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31
MrDummy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:31:
....
Let wel: het gebeurt met één van 6 schijven. De overige 5 schijven treden geen kopieer problemen op maar net die ene schijf gaat het wel goed mis. Maar vanuit andere pc waar alle schijven erin zijn, gaat het wel goed, er zijn geen storingen in kopieren met ene schijf. Heeft dat te maken met slechte schrijfrechten dat ingesteld is op die ene schijf en dat ik dus schrijfrechten even moet verversen?
Graag exacte info, want nu is echt niet bekend of pc 1: 6 schijven heeft of 5 of maar 1? En pc 2?
Heb je één schijf waar je niet vanaf kan kopiëren?
Wat is de exacte error?
Wat zegt het foutenlogboek? Ook nog andere fouten?
als ik zo gis dan heeft het niet met schrijfrechten te maken, dan zou hij weigeren te kopiëren.
Heb je de schijf al met chkdsk gecontroleerd op fouten?

gewaarwordingshorizon

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Even meer duidelijkheid situatie:

PC1 heeft 1 HDD
PC2 heeft 6 HDDS

Test 1:
PC1 --> copy file ---> PC2 op HDD #5 (bedienen op PC1)
1 bestand ok
1 bestand fail - verbinding opeens weg - kan niet weggeschreven worden

Test 2:
PC2 HDD #5 <--- copy file <--- PC1 (dus nog steeds van PC1 naar PC2, maar ik bedien nu op PC2)
1 bestand ok
1 bestand ok
meer bestanden ok

Huh? Er is niks aan de hand....
Met dezelfde bestand nog wel, maar vanuit PC1 gaat het niet goed naar HDD #5 op PC2.
Maar vanuit PC2 kan ik toch nog bestand kopieren uit PC1.
Rara?
CRC tests zijn goed, opstarten geen gekke zaken gezien. Schrijfsnelheid op PC2 zijn normaal, harde schijf reageert normaal.
Maar hoe kan er fout ontstaan. Misschien een error in netwerkdeel? Maar uit de tweede test is er niks mis mee met de netwerk zelf, alles gaat goed over.

Bij Test 1 kan ik wel kopieren naar andere HDDs op PC2 zonder storingen, dus alleen HDD #5 gaat het niet zoals het moet. Ik vind het wel aparte storing.

Ik denk dat ik PC1 even opstart om te kijken of probleem aanhoudt.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Drivers voor netwerkkaart bijgewerkt op beide PC's?

Om wat voor netwerkkaarten gaat het eigenlijk en wat verbinding/switch zit hier tussen?
Sommige throttling functies in de netwerkkaart drivers willen wel eens roet in het eten gooien.

En graag ook even de meldingen uit de logboeken op de PC waarop het kopiëren fout gaat

[ Voor 15% gewijzigd door akimosan op 03-11-2011 01:29 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoe zijn je IRQ/PCI kanalen verdeeld?

Je Ethernet-irq kan misschien gedeeld zijn met de ide-bus-irq van je controller..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Check schijf #5 eens met HDTune ofzo; grote kans dat-ie smart errors geeft en/of bad sectors.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nic vervangen.
Ding hoort er niet uit te vliegen tijdens een copy actie.

[ Voor 67% gewijzigd door alt-92 op 03-11-2011 07:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 07:22:
Nic vervangen.
Ding hoort er niet uit te vliegen tijdens een copy actie.
Het is onboard Gigabit :P Dan moet ik pci kaartje kopen.
Ik ga andere tips nagaan en pc ook even uitzetten / aanzetten voor verse Win XP. De pc loopt namelijk al een week up... Windows kan dus wat beetje dirty worden.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Check idd je schijf/schijven eens met HDTune ofzo, controleer op bad-sectors of bestanden die niet meer compleet zijn.
Verder zit er misschien een probleem in je router ofzo, die na een bepaalde tijd een bitje mist ofzo... Probeer eens een andere lan-poort?
Pagina: 1