Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Read only functie verandert niet

Pagina: 1
Acties:

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 14:42
hallo allemaal,

ik heb onlangs windows 7 opnieuw geinstalleerd maar nu willen mijn andere schijven (2x 2 raid0 setup) en de partities daarvan, de mappen daarin de readonly functie kan ik niet weghalen.

ik heb mezelf alle rechten gegeven om mappen te veranderen, ik ben ook administrator.

ook heb ik in cmd, 'attrib -r D:\torrents' geprobeerd maar dit haalde ook niks uit.

iemand een idee?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heeft weinig met een IO controller of met de hardeschijfen specifiek te maken, maar meer met het OS en de uitgedeelde rechten en attributen, maar volgens mij is dit fenomeen normaal, (is mij onder Windows Vista ook al eens opgevallen) de vraag is functioneerd er nu iets niet naar behoren?

In iedergeval een kleine verhuizing naar het juiste subforum.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat vinkje staat hoe dan ook aan. Als je ook goed kijkt, is het niet zwart, maar grijs. Dat wil zeggen dat er onderdelen in de map read-only kunnen zijn. Zolang je er in kan schrijven en de naam kan wijzigen, zou ik er geen aandacht aan besteden, verspilde energie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Waarschijnlijk ben je geen 'eigenaar' van die mappen.
Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Eigenaar -> Bewerken -> selecteer je naam en selecteer vervang eigenaar van subcontainers.... en klik op Ok.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 14:42
Ik kan er dus wel dingen inslepen maar dan vraagt ie of zegt ie dat ik op continue moet drukken dus dat is geen probleem maar ik wil hem instellen als map voor utorrent
en dat werkt niet... En ja ik ben reeds eigenaar van de map