Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
pricewatch: Sony DVD RW AD-7690H 4x DL 5x RAM Slot-in Black Slim SATA (AD-7690H-01) Zwart
Samen met: pricewatch: Scythe Scythe Slim-Line SATA Cable 45cm incl. power
Kan je die op ieder moederbord met sata aansluiten.

[ Voor 47% gewijzigd door laurens700 op 04-11-2011 13:00 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-11-2011 15:29 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Vervolgens die uit elkaar schroeven. Er zit een plaatje die de sata naar usb overdracht doet. Die haal ik er vervolgens uit. Dan met een dremel/zaag de achterkant weg halen zodat de kabel er door kan waarna ik een mooi en strakke cd-rom drive heb. Wat denken jullie ervan?
Verwijderd
Verder is de dvd drive ook nog eens peperduur.
Hoe kom je aan de foto van de behuizing? Prototype foto ofzo? Ziet er gaaf uit!
volgens mij bedoelt hij dat hij de sata-usb convertor eruit haalt en direct op de sata aansluit.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:52:
Zou ik niet doen, je kan de losse drives ook kopen met sata aansluiting. Sata zit op de schijf die ze om hebben gebouwd naar usb, en nu wil je van usb weer naar sata. Ik denk dat er snelheidsverlies optreed en het is een beetje omslachtig.
Verder is de dvd drive ook nog eens peperduur.
Hoe kom je aan de foto van de behuizing? Prototype foto ofzo? Ziet er gaaf uit!
Dus direct sata op de Superdrive.
Ziet er goed uit verder, maar denk dat je met een standaard formaat sata slot-loading dvd drive makkelijker uit de voeten kunt.
[ Voor 9% gewijzigd door Sandertje03 op 05-11-2011 10:17 ]
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
nice ! zo heb ik hem ook aangeschaft. Ik vind persoonlijk die airduct van de 2009 case het mooist.laurens700 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:52:
2009 mac pro case nog helemaal in folie verpakt
Klopt dat was ik inderdaad van plan, om de convertor eruit te halen. Dat klopt met een standaard formaat, maar ik hou van een uitdagingSandertje03 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:17:
[...]
volgens mij bedoelt hij dat hij de sata-usb convertor eruit haalt en direct op de sata aansluit.
Dus direct sata op de Superdrive.
Ziet er goed uit verder, maar denk dat je met een standaard formaat sata slot-loading dvd drive makkelijker uit de voeten kunt.
Ja, daarom heb ik hem ook aangeschaft. Maar ook de i/o poorten vind ik net iets beter eruit zien dan bij de G5. Trouwens het is inderdaad een concept, gewoon bij google op "mac pro concept" zoeken en je krijgt hem. De prijs maakt me niet heel veel uit van de dvd/cd drive en de rest, ik wil hem echt mooi maken en zo goed mogelijk maken.Astudillo schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:54:
[...]
nice ! zo heb ik hem ook aangeschaft. Ik vind persoonlijk die airduct van de 2009 case het mooist.
Ik zat te denken aan de volgende specs:
ASUS Rampage III micro
Intel® Core™ i7-960
AMD Radeon HD 6950 2 GB
Solid State Drive 120 GB
Geheugen DDR3 12 GB
Macbook air cd/dvd drive
Blu-ray drive
Voeding (nog geen idee)
Tips zijn altijd welkom
Verwijderd
http://tonymacx86.blogspot.com/search/label/CustoMac
Niets dan hulde voor tonymacx86 en kornuiten, met iBoot is het allemaal een fluitje van een cent.
Verwijderd
Over je set-up:
Ik zou sowieso een ander moederbord kiezen, voor hackintosh word gigabyte het meest gebruikt.
Neem een GA-X58A-UD5 of UD7. Hiermee zijn al veel succesvolle hackintoshes gebouwd!
Het is alleen wel een ATX, maar als je een dikke machine wilt bouwen moet daar een dik moederbord in.
Het word veel passen en meten in je case maar het is mogelijk, heb ergens nog wel een link van dat project.
Verder is je videokaart lastig maar niet onmogelijk. Mijn planning is ook om er een HD 6950 2GB in te zetten. Ze zijn nog bezig met de drivers enzo ervoor. Hij werkt wel maar niet probleemloos. Maar dat is een kwestie van een korte tijd denk ik. Hier kan je er alles over lezen, word vaak geüpdatet:
http://tonymacx86.com/vie...hp?f=15&t=12595&start=320
Hier nog hardware die compatible is:
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/HCL_10.7.2
Bedankt voor de tips! Dit vind ik erg handig! Eerst maar wachten op me kast, hij vliegt door heel Amerika bijna. Nu is die in Memphis.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:01:
Het zou wel eens een prachtige machine kunnen worden met de superdrive!
Over je set-up:
Ik zou sowieso een ander moederbord kiezen, voor hackintosh word gigabyte het meest gebruikt.
Neem een GA-X58A-UD5 of UD7. Hiermee zijn al veel succesvolle hackintoshes gebouwd!
Het is alleen wel een ATX, maar als je een dikke machine wilt bouwen moet daar een dik moederbord in.
Het word veel passen en meten in je case maar het is mogelijk, heb ergens nog wel een link van dat project.
Verder is je videokaart lastig maar niet onmogelijk. Mijn planning is ook om er een HD 6950 2GB in te zetten. Ze zijn nog bezig met de drivers enzo ervoor. Hij werkt wel maar niet probleemloos. Maar dat is een kwestie van een korte tijd denk ik. Hier kan je er alles over lezen, word vaak geüpdatet:
http://tonymacx86.com/vie...hp?f=15&t=12595&start=320
Hier nog hardware die compatible is:
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/HCL_10.7.2
laurens700 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:15:
Heb het volgende gevonden op internet. ik ga de macbook air cd-rom drive kopen.
[afbeelding]
Vervolgens die uit elkaar schroeven. Er zit een plaatje die de sata naar usb overdracht doet. Die haal ik er vervolgens uit. Dan met een dremel/zaag de achterkant weg halen zodat de kabel er door kan waarna ik een mooi en strakke cd-rom drive heb. Wat denken jullie ervan?
Maar waarom neem je toch een superdrive? Waarom niet een gewone slotloeding-drive of beter, een bluray slotloading drivelaurens700 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:54:
[...]
-
ASUS Rampage III micro
Intel® Core™ i7-960
AMD Radeon HD 6950 2 GB
Solid State Drive 120 GB
Geheugen DDR3 12 GB
Macbook air cd/dvd drive
Blu-ray drive
Voeding (nog geen idee)
Tips zijn altijd welkom
Tenzij je hem natuurlijk niet inbouwt, ben sowieso benieuwd wat het wordt
Als ie niks hoeft te branden ben je voor onder de 100 euro klaar even googlen geeft al snel een mooie slotloading bluray lezer
[ Voor 7% gewijzigd door Achilles op 07-11-2011 18:20 . Reden: Link ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Omdat ik het mooier vind. Ik heb trouwens mijn kast binnen! Hij is echt schitterend! Aangezien het mijn eerste mac pro kast word die ik ga verbouwen, ben ik dus een leek. Had een vraag over de front panel. Kan ik die gewoon aansluiten op mijn atx moederbord? (denk het niet) of moet ik de kabels converteren ( hoe doe ik dit?) heb een beetje gezocht op internet maar kan niet veel informatie vinden.Achilles schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:08:
[...]
[...]
Maar waarom neem je toch een superdrive? Waarom niet een gewone slotloeding-drive of beter, een bluray slotloading drive.
Tenzij je hem natuurlijk niet inbouwt, ben sowieso benieuwd wat het wordt.
Als ie niks hoeft te branden ben je voor onder de 100 euro klaar even googlen geeft al snel een mooie slotloading bluray lezer
Op dit forum staat een diagram . Ik heb mijn kabel gemaakt van een 44pin ide laptop kabel, die paste beter in kast dan een 44pin->40 pin ide converter. En hij werkt uitstekend op de Firewire800 poorten na dan.
Ik heb trouwens mijn moederbord en voeding besteld.
Asus p8p67 pro B3, waarom?
- Hij is mooi
- Heeft blutooth
- mooie prijs
- firewire aansluiting
- os werkt erop
- En nog veel meer redenen.
Coolmaster silent pro 700 W, waarom?
- Geen reden, naja 1 hij is wel mooi
- toch nog 1, omdat er modulaire kabels bij zitten
Even wachten tot ik het in huis heb en dan gaan met die banaan! Nu kan ik nog gaan kijken naar mn lege kast.
[ Voor 13% gewijzigd door laurens700 op 09-11-2011 21:26 ]
Jammer van het moederbord, wanneer je OS X wilt draaien is Gigabyte veel fijner
zou zat hij in de doos
En de kast helemaal verpakt.
[ Voor 16% gewijzigd door laurens700 op 09-11-2011 21:36 ]
[ Voor 89% gewijzigd door sebastius op 09-11-2011 21:36 ]
ziet er vet uit KUTGW!
Nee nog niet. Misschien doe ik dat later nog.erik23 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:58:
heb je al een topic in schop een modje want volgens mij gaat dit nog een hele leuke casemod worden.
ziet er vet uit KUTGW!
Nu gaan we echt beginnen!
Lang lang geleden stond er een mac pro kast! Helemaal leeg en zocht een baasje (ik dus) Helemaal afgereisd van Amerika naar Nederland stond ze te glimmen om misbruikt te worden
Ik heb elk geval de fans uit gehaald.
Kan ik deze fans aansluiten op een atx bord met een verloopstekker of te solderen? ( heb niet veel op internet over gevonden) En anders welke fans raden jullie me anders aan die er in passen. Gnoom had andere fans erin gedaan en dan overgespoten. Duurt vrij lang voordat ik mn moederbord en voeding heb
Als laatste misschien leuk voor iemand. Ik heb een imac eind 2009 staan hier vrij nieuw! iemand interesse of ruilen voor een cinema display 27 inc met mini display poort.
Geloof zelfs dat er al gelinked is naar 1 van de grotere hackintosh websites waar ze heel forum hebben over casemodding en macpro/powermac kasten.
Zelf heb ik bij mijn G5 conversie er nieuwe fans ingehangen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Diagramen staan overal op het internet.
Fans gewoon vervangen ze zijn niet extreem still vooral niet als je ze boven 7V laat draaien.
Krijgen we nog fotos van het interieur van je mac pro kast.
Verwijderd
Zaten alle lade's, kapjes enzo erbij?
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ik heb inmiddels 12 cm fans gekocht en vervolgens met een spuitbus overheen gespoten. ik maak binnenkort foto's hoe het er van binnen uit ziet. Tevens zou ik een kast uit 2009 krijgen maar het is een 2008 modelmaarten12100 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:07:
Je kan de fans op je voeding aansluiten en mits je een beetje goed kan solderen ook de fansnelheid regelen via je moederbord.
Diagramen staan overal op het internet.
Fans gewoon vervangen ze zijn niet extreem still vooral niet als je ze boven 7V laat draaien.
Krijgen we nog fotos van het interieur van je mac pro kast.
Dat klopt maar ik zit erover na te denken om in de toekomst een 2de videokaart in te doen.maarten12100 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:12:
[...]
Wow dat is echt verspilling.
Je kan beter het 600W model nemen je setup is niet extreem energie vrettend het is niet dat je dat ooit kan trekken.
Gaat hem volgen!
Oja, nog een leuke gimmick; Zet onderop, onder de sticker, onder de kast (sticker verwijderen, daar zitten de airports namelijk), een bluetoothstick, onopvallend en je kunt onder MacOsx de Macpro via een Iphone uit slaapstand krijgen.
[ Voor 30% gewijzigd door GNOOM172 op 12-11-2011 20:44 ]
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?