Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleNANdO
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 12:55
Ik wil mijn asrock ion gaan verkopen om een ATV2 te kopen.
Op deze Asrock draai ik nu XBMC Live/Linux.Echter ik wil van linux af omdat ik het te omslachtig vind in mijn thuisnetwerk.
Mijn vraag, is XBMC op een ATV2 net zo stabiel als op mijn asrock en speelt de ATV ook gewoon alle formaten video af als deze gejailbreakt is?
De bedoeling is om een externe HDD aan de ATV2 te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 18:46

iChaos

It's Lupus.

Allereerst: de Apple TV 2G ondersteunt geen externe HDD's. Je zult je media moeten streamen via het netwerk (UPnP/SMB/etc.). Verder kan de 2G momenteel niet meer dan 720P outputten. Het afspelen van 1080P zal dus wel werken (als je netwerk het toelaat), maar je zult geen 1080P output krijgen: de AppleTV maakt er 720P van.

Verder beschikt die Ion wel over een stuk meer capaciteiten; 1080P output met VDPAU, veel meer aansluitingen, en interne HDD mogelijkheden, en een Linux-kern. Je gaf aan dat laatste niet fijn te vinden, maar je kan eens kijken naar OpenELEC: die heeft speciale Ion-builds die optimaal werken met Asrock Ion, en OpenELEC is niet veel meer dan XBMC + een Linux-kern die alleen het hoognodige heeft, en het zou dus de maximale snelheid moeten opleveren, en het is bedoeld om gebruiksvriendelijk te zijn.

Probeer het eens, het is een aanrader ;) Als je vragen hebt kan je ze altijd nog stellen.