Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Domeinnaam in quarantaine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoeveel het kost voor een hostingprovider om een .nl-domeinnaam uit quarantaine te halen?
Het gaat niet om de oude registar maar om een nieuwe. Op internet vind ik tegenstrijdige berichten, soms 25 euro maar soms 250 euro.

Iemand hier ervaring mee?

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:54
Superlol,

Ik zou dit gewoon eens vragen bij de provider? :) Deze kunnen je het het beste vertellen.

Volgens mij verschilt dit ook per extensie, maar voor .nl heb ik eerlijk gezegd geen idee :)

Verwijderd

Topicstarter
De provider rekent waarschijnlijk extra kosten. Ik wil graag de kosten weten die de provider aan SIDN betaalt.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:39
Vraag je bij de supermarkt ook altijd naar de inkoopprijzen?

Als de prijs je niet aan staat bij partij x kun je toch naar partij y gaan?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Daar staat niet bij hoe duur het is..

Maar wat men hier boven zegt; vraag het je registrar, en als de prijs je niet bevalt, dan zijn er nog honderden om uit te kiezen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kees schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:49:
[...]

Daar staat niet bij hoe duur het is..

Maar wat men hier boven zegt; vraag het je registrar, en als de prijs je niet bevalt, dan zijn er nog honderden om uit te kiezen.
Nee maar:
Binnen de quarantaineperiode kan alleen de laatst geregistreerde domeinnaamhouder de domeinnaam weer uit quarantaine halen. De domeinnaam wordt dan weer geactiveerd.
Het lijkt me sterk dat dit dus weer kan, tenzij je dus zelf het domein hebt.

Verwijderd

Topicstarter
De domeinnaam is natuurlijk wel onder mijn naam geregistreerd, maar mijn vorige registar heeft zonder mijn medeweten deze domeinnaam stopgezet.. Dus zoek ik nu een nieuwe provider.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:44
Edit: bij nader inzien, stuur me even een DM. Ik weet niet of ik deze prijzen zo maar mag posten.

[ Voor 74% gewijzigd door IceM op 03-11-2011 10:10 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot is de kans dat wanneer mijn domeinnaam uit quarantaine vrijkomt er een bot of dergelijke mijn domeinnaam gelijk registreert? Het gaat om een domeinnaam met niet zo heel veel traffic, maar wel wat.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:40:
Hoe groot is de kans dat wanneer mijn domeinnaam uit quarantaine vrijkomt er een bot of dergelijke mijn domeinnaam gelijk registreert? Het gaat om een domeinnaam met niet zo heel veel traffic, maar wel wat.
Hangt van het domeinnaam en TLD af.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk je zelf aan te melden voor zoiets dat wanneer een domeinnaam vrijkomt, het word geregistreerd op jouw naam?
Ik heb niet zoiets kunnen vinden, maar bestaat het?

Gaan die bots nou ook voor domeinnamen met tientallen bezoekers per dag of alleen grotere aantallen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:59:
Is het ook mogelijk je zelf aan te melden voor zoiets dat wanneer een domeinnaam vrijkomt, het word geregistreerd op jouw naam?
Ik heb niet zoiets kunnen vinden, maar bestaat het?

Gaan die bots nou ook voor domeinnamen met tientallen bezoekers per dag of alleen grotere aantallen?
Er zijn sites die dat lijken aan te bieden, maar die gaan dan snipen in de wetenschap dat jij dat domein graag wilde hebben.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

De bedragen die de oude provider betalen liggen veel lager. Is het niet handiger deze het domein uit quarantaine te laten halen, en het daarna direct weg te verhuizen?

blub

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:59:
Ik zou dat risico nooit gaan lopen. Als je domeinnaam interessant is ben je hem gewoon kwijt met een beetje pech. Het scheelt natuurlijk wat je domeinnaam behelst maar je moet niet vergeten dat het registreren van een .NL-domein voor een registrar dubbeltjes-werk is.
In de quarantaine periode ben JIJ de enige die bij het domein kan komen (als originele houder) maar dat kost geld.

Belangrijk is nu vooral, hoeveel dagen heb je nog in quarantaine en hoe is je band met je oude hoster? Het is namelijk extreem dubieus om zomaar domeinnamen op te heffen (en erg vervelend dat je daar alleen een klacht voor kunt indienen bij diezelfde registrar).
Als je zeker weet dat dit ten onrechte is gebeurt zou ik daar sowieso een klacht voor indienen maar wel pas nadat je domein 'veilig' is.
Geen idee wat je oude hoster rekent voor het uit quarantaine halen van je domein (het kost ze uit mijn hoofd € 25,- excl. BTW) maar als de relatie echt verstoord is zou ik het gewoon door een andere hoster laten doen. Let wel, dit kost gewoon geld (€ 100,- excl BTW) voor een registrar dus dat zijn minimaal de bedragen waar je op moet rekenen.
Maar nogmaals, ik zou mijn domein NOOIT laten 'verlopen' en hopen dat je hem na de quarantaine periode weer op kunt vissen.

[edit]De genoemde bedragen zijn dus de bedragen die een registrar aan SIDN betaalt en daarom dus absolute minimumbedragen waar je rekening mee moet houden.

[ Voor 5% gewijzigd door IceStorm op 10-11-2011 14:37 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Nog een leuk staaltje lezen over diensten voor domainsniping.
http://www.mikeindustries...snatch-an-expiring-domain

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Pagina: 1