Ik zou dat risico nooit gaan lopen. Als je domeinnaam interessant is ben je hem gewoon kwijt met een beetje pech. Het scheelt natuurlijk wat je domeinnaam behelst maar je moet niet vergeten dat het registreren van een .NL-domein voor een registrar dubbeltjes-werk is.
In de quarantaine periode ben JIJ de enige die bij het domein kan komen (als originele houder) maar dat kost geld.
Belangrijk is nu vooral, hoeveel dagen heb je nog in quarantaine en hoe is je band met je oude hoster? Het is namelijk extreem dubieus om zomaar domeinnamen op te heffen (en erg vervelend dat je daar alleen een klacht voor kunt indienen bij diezelfde registrar).
Als je zeker weet dat dit ten onrechte is gebeurt zou ik daar sowieso een klacht voor indienen maar wel pas nadat je domein 'veilig' is.
Geen idee wat je oude hoster rekent voor het uit quarantaine halen van je domein (het kost ze uit mijn hoofd € 25,- excl. BTW) maar als de relatie echt verstoord is zou ik het gewoon door een andere hoster laten doen. Let wel, dit kost gewoon geld (€ 100,- excl BTW) voor een registrar dus dat zijn minimaal de bedragen waar je op moet rekenen.
Maar nogmaals, ik zou mijn domein NOOIT laten 'verlopen' en hopen dat je hem na de quarantaine periode weer op kunt vissen.
[edit]De genoemde bedragen zijn dus de bedragen die een registrar aan SIDN betaalt en daarom dus absolute minimumbedragen waar je rekening mee moet houden.
[
Voor 5% gewijzigd door
IceStorm op 10-11-2011 14:37
]