Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Hallootjes,

Mijn vriendin heeft een HTC Magic gekregen, en uiteraard was ze blij want dan kon ze ook eindelijk Whatsappen. Blijkt nu dat de magic Android 1.6 heeft en dat Whatsapp hier niet op werkt.

Een automatische update is niet mogelijk.

Dus ik zou m kunnen rooten en een custom rom er op zetten met een hogere versie, maar dan ben ik bang dat ie trager wordt (dan dat ie al is, want het is een oud model).

Of weten jullie misschien alternatieven?

Thanks!

Curiousity is a bitch

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dr_Dirk schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:50:
Hallootjes,

Mijn vriendin heeft een HTC Magic gekregen, en uiteraard was ze blij want dan kon ze ook eindelijk Whatsappen. Blijkt nu dat de magic Android 1.6 heeft en dat Whatsapp hier niet op werkt.

Een automatische update is niet mogelijk.

Dus ik zou m kunnen rooten en een custom rom er op zetten met een hogere versie, maar dan ben ik bang dat ie trager wordt (dan dat ie al is, want het is een oud model).

Of weten jullie misschien alternatieven?

Thanks!
Logischerwijs zal een telefoon sneller zijn wanneer je een custom rom draait.
Dat is in 90 % van de gevallen namelijk ook het idee achter een custom rom, het optimaliseren van een bestaande rom.
Verder kun je je natuurlijk altijd inlezen in ervaringen van anderen met een bepaalde rom.

Ook is het misschien wijsheid om opzoek te gaan naar een Cyanogenmod rom. Dit zijn vrij kale roms, zonder htc sense e.d. en vreten dus een stuk minder resources van het toestel.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
In dit forum staat alles dat je wilt weten. Let wel: nogal veel lees-en uitzoekwerk is het wel...

Nickname does not reflect reality

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens in [HTC Magic] Rooten & Custom ROM's wat de ervaringen zijn. Een custom ROM is de beste optie, en die kun je vaak nog wel verder uitkleden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op rooten + custom rom na lijkt mij niet dat er een alternatief is. Overigens denk ik dat het met het performanceverlies wel meevalt. Ik denk zelfs dat als je een goede rom pakt, je best wel eens wat performancewinst kan krijgen.

• Dr_Dirk
Top, dan weet ik wat ik vanavond ga doen :) Zal nog wel ff laten weten wat de rom wordt.

Curiousity is a bitch

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-11 15:57
Enig idee hoezo hij niet kan updaten? de HTC Magic heeft namelijk wel een update naar 2.nogwat gekregen.

• Dr_Dirk
geen id, het is een vodafoon gelockte telefoon, is simlock vrij gemaakt. En bij menu ->instellingen -> over de telefoon -> systeemupdates checken, geeft ie aan dat er geen updates zijn en dat ie up to date is.

Maar t is echt 1.6 wat er op staat..

Curiousity is a bitch

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik heb in Juli zelf mijn telefoon van de 2.2.1 Vodafone rom voorzien, nadat de update niet OTA kwam. Ik heb er op internet een handleiding voor gevonden, maar heb hem nu niet bij de hand. Als je goed zoekt, moet die nog wel te vinden zijn. (De software heb ik wel nog ergens in een mapje staan, mocht je interesse hebben.)

• Dr_Dirk
Iooryz schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:24:
Ik heb in Juli zelf mijn telefoon van de 2.2.1 Vodafone rom voorzien, nadat de update niet OTA kwam. Ik heb er op internet een handleiding voor gevonden, maar heb hem nu niet bij de hand. Als je goed zoekt, moet die nog wel te vinden zijn. (De software heb ik wel nog ergens in een mapje staan, mocht je interesse hebben.)
En tevreden mee?

Curiousity is a bitch

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 15:39

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ja, ik ben er wel tevreden mee. Het geheel ging er wel op vooruit, maar verbruikt wel meer.

edit:
Laten we dit topic niet onnodig omhoogschoppen, maar hier de link met de handleiding die ik uiteindelijk gebruikt heb om te updaten vanaf 1.6 met de officiële vodafone rom:
http://forum.xda-develope...p?p=15031276#post15031276

[ Voor 59% gewijzigd door Iooryz op 21-11-2011 01:20 . Reden: link toegevoegd ]

Pagina: 1