XXODD Laptop, interne voeding kapot, oplosbaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274635

Topicstarter
De interne voeding van mijn XXODD laptop (dus de component waar men de adapter insteekt) is kapot. Na een val van de laptop (waarna de laptop nog steeds perfect werkte) was die voeding in de behuizing een beetje 'naar achter' geschoven. Moeilijk uit te leggen. Denk alsof het einde van je stroomkabel net een paar millimeter langer moet zijn om in de voeding te passen.

Om een lang verhaal kort te maken: De kabel en voeding zijn letterlijk 'opgesmoord' en samengesmolten. Met een tang heb ik de stroomkabel eruit moeten halen. Dit lukte niet volledig en er zit nog steeds wat in de - zwartgeblakerde en stinkende - voeding.

De laptop heeft nog wel een beetje batterij over, en werkt nog perfect. Ik ken wel wat van laptops en computers, en heb al veel dingen vervangen van verschillende apparaten in het verleden, maar bij dit probleem heb ik geen idee waar & hoe. Het betreft een XXODD XNi570tu-GS, niet meer binnen garantie en XXODD is failliet. Wat doe ik best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
BTO contacteren: info@bto.eu of hier op het forum een PM sturen naar BTO_USER

Die zullen je zeker verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sowieso valt dit niet onder garantie, maar normaal gesproken kun je er wel een nieuwe DC-jack op solderen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:26:
Sowieso valt dit niet onder garantie, maar normaal gesproken kun je er wel een nieuwe DC-jack op solderen.
Dat ziet er inderdaad uit als wat ik moet hebben. Wist zelfs niet dat zoiets apart te kopen viel. Hoe bepaal je van zoiets het exacte type en is dat vervangen een moeilijke ingreep?

Ik ga sowieso ook BTO contacteren, eens zien wat zij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Anoniem: 274635 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:32:
[...]

Dat ziet er inderdaad uit als wat ik moet hebben. Wist zelfs niet dat zoiets apart te kopen viel. Hoe bepaal je van zoiets het exacte type en is dat vervangen een moeilijke ingreep?

Ik ga sowieso ook BTO contacteren, eens zien wat zij zeggen.
Als je een beetje kan solderen moet het geen probleem zijn en op youtube staan ook wat filmpjes van HP e.a laptops waarbij het voorgedaan word.

De jack is met een beetje googlen ook welzo gevonden denk ik.

edit hoeveel moet je er hebben ? :P
http://www.almedo.nl/lapt...M7EjbSxmKwCFcwhtAodMW-cNg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 380171 op 02-11-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 274635 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:32:
[...]
Hoe bepaal je van zoiets het exacte type
Site's zoals Almedo of ReplaceDirect hebben het vaak op de site staan en anders is het een kwestie van Googlen op het laptop type of de huidige goed bekijken en een vergelijkbare vinden.
en is dat vervangen een moeilijke ingreep?
Ligt er aan. Meestal moet de laptop helemaal uit elkaar, sommige laptops gaat dit niet even gemakkelijk, maar sowieso is de eerste keer niet de gemakkelijkste. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[b]-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:53:

Ligt er aan. Meestal moet de laptop helemaal uit elkaar, sommige laptops gaat dit niet even gemakkelijk, maar sowieso is de eerste keer niet de gemakkelijkste. :p
Inderdaad, valt niet mee. So far echt alles er al uitgehaald voor zover het mogelijk is, maar krijg de behuizing er niet af. Even youtuben, kijken of'k daar wat tips kan opdoen.
Alvast bedankt tot dusver, jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 08:00
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn XXODD.
Oplossing: Service manual van clevo gedownload (die is de producent van de barebone) en vervolgens de laptop uitklaar geschroefd. Ik zou het niet wagen zonder de service manual.

Toen stuitte ik op het probleem om de oude DC JACK te verwijderen, je hebt hier een zeer goede bout voor nodig, anders adviseer ik een ander bedrijf, staan er genoeg op marktplaats.
Kost meestal rond de 60-80 euro, en hun halen de laptop ook nog eens in en uit elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lvrijn schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:15:
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn XXODD.
Oplossing: Service manual van clevo gedownload (die is de producent van de barebone) en vervolgens de laptop uitklaar geschroefd. Ik zou het niet wagen zonder de service manual.

Toen stuitte ik op het probleem om de oude DC JACK te verwijderen, je hebt hier een zeer goede bout voor nodig, anders adviseer ik een ander bedrijf, staan er genoeg op marktplaats.
Kost meestal rond de 60-80 euro, en hun halen de laptop ook nog eens in en uit elkaar..
Thx. Kan je me ff zeggen waar precies je dat hebt laten doen?
Heb nu net de service manual (thanks x1000 voor de tip), maar hij ligt al wel bijna open. Heb ook wat brute force gebruikt, laat ons hopen dat'k niets kapot heb gedaan.

EDIT: Damn, staat niet in precisie in hoe 'k hem uit elkaar moet halen :(
EDIT2: Nu heb'k de service manual. nvm edit1

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 274635 op 02-11-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 08:00
Nog gelukt?
Pagina: 1