Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Hee allemaal,

Ik heb thuis een netwerk opgebouwd met allemaal CAT 6 apparatuur een gigabit switch. Nu is dat natuurlijk met 100 mbit netwerkkaarten in de meeste pc's niet haalbaar. Nu ben ik bestanden aan het overzetten van mijn computer naar mijn HDX-1000 via het netwerk, en kom ik niet verder dan 4 a 5 mb per seconde.

Heeft iemand een verklaring waarom dat zo langzaam gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

de HDX-1000 is geen snel apparaat. Daar zit je limiet dus ook. Overigens is het MB/s. mb/s bestaat niet.

Test de snelheid van je netwerk dus met fatsoenlijke hardware ;)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
De HDX-1000 gaat niet sneller. Dit kan hij gewoon niet. Als je toch sneller de bestanden over wilt zetten moet je even hem aansluiten met USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja dan moet ik het hele apparaat los koppelen. Wel balen is dat. Als ik nu straks een glasvezel 50 mbit abonnement heb, dan kan de HDX dus ook niet sneller downloaden dan ongeveer 40 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 10:14
Beperking van de hardware helaas. Dit had je trouwens makkelijk kunnen vinden in het topic van de HDX-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

het HDX apparaat is geen snel ding. Als ik me niet vergis zit daar een klein mini processortje op dat eigenlijk enkel videomateriaal kan decoderen. De rest gaat gewoon sloom omdat de processor daar niet voor gemaakt is. Het downloaden van meuk via internet zal dan ook niet sneller gaan dan die 4 a 5MB/s. Waarschijnlijk nog langzamer, afhankelijk van het downloadprotocol dat je gebruikt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Dan wordt het waarschijnlijk eens tijd om een HTPC aan te schaffen haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 10:14
Of een fileserver/NAS....tot nu toe kan ik het meeste afspelen met mijn hdx-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja op de een of andere manier wil mijn HDX niet goed werken in mijn thuisnetwerk. Ik zou dan bijvoorbeeld ook films kunnen streamen. Ik kan de HDX wel zien in het netwerk, maar als ik met de HDX ga browsen in het netwerk zie ik de andere apparaten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Dat is een stukje software. En waarschijnlijk met wat permissies prima op te lossen. Misschien wel handig om die vraag in het HDX1000 topic te stellen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
M2M schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:56:
Dat is een stukje software. En waarschijnlijk met wat permissies prima op te lossen. Misschien wel handig om die vraag in het HDX1000 topic te stellen.
Zal ik doen, dan kan deze ook weer gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik heb zelf een NAS waarop ik al mijn media bewaar. Ik gebruik SABnzbd op mijn PC en heb dat zo ingesteld dat de laatste stap (unrar-en) gebeurd naar de NAS. Op deze manier komen alle films etc op de NAS terecht. Ik stream alles van de NAS naar mijn HDX-1000, en dat gaat eigenlijk perfect. De HDX heeft zelf geen harde schijf meer, en maakt dus als bijkomend voordeel ook helemaal geen geluid.

Nog een reden om niet op de HDX zelf te downloaden is dat deze heel erg traag is met quickpar en unrar. Het downloaden van een Bluray (~40 GB) ging nog wel aardig snel, maar repareren en uitpakken duurde daarna bijna een hele dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Oké...klein lesje:

M = mega
m = milli

B = byte
b = bit

Oftewel, mb/s is hetzelfde als millibit per seconde.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 21:30
offtopic:
@lier
millibit per seconde :P
Dus 5 mb is 0,005 bits/s
Oftewel 1 bit in 3,33 minuten
Een byte duurt dan dus maar 26,66 minuten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

lier schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:50:
[...]

offtopic:
Oké...klein lesje:

M = mega
m = milli

B = byte
b = bit

Oftewel, mb/s is hetzelfde als millibit per seconde.
nee millibits bestaan niet. Een bit is gedefinieerd als een 0 of 1. Kleiner dan dat kun je per definitie niet gaan. Millibits bestaat dus niet.

edit: zegt de kerel met 70K tegen de kerel met 35K :+ O+ :P

edit 2: de rede dat ik een beetje hamer op het mb vs MB verhaal is dat het hier relevant is. Als de TS Mb/s bedoeld had was er meer aan de hand geweest ;)

[ Voor 21% gewijzigd door M2M op 03-11-2011 09:04 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:00:
[...]

nee millibits bestaan niet. Een bit is gedefinieerd als een 0 of 1. Kleiner dan dat kun je per definitie niet gaan. Millibits bestaat dus niet.
millibit is wel degelijk een eenheid: Wikipedia: MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

wikipedia als bron...

echte bron: "The textural language machine: a system of associative electronicnetworks for efficient processing of neural language texts". Hilberg, W. Proceedings of the Twenty-Fourth Annual Hawaii International Conference on System Sciences, 1991. Volume i, Issue , 8-11 Jan 1991 Page(s):219 - 228 vol.1"

1991... toen bestond tweakers.net nog niet eens.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

M2M schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:40:
de HDX-1000 is geen snel apparaat. Daar zit je limiet dus ook. Overigens is het MB/s. mb/s bestaat niet.

Test de snelheid van je netwerk dus met fatsoenlijke hardware ;)
offtopic:
mb bestaat wel, minibit
EDIT: Alleen theoretisch gezien dan. We hebben alleen hele bit's. Dus geen halve, driekwarte of eenderde. Het verschil tussen MB en Mb is er echter wel, in een factor 8!!

[ Voor 23% gewijzigd door Beatboxx op 03-11-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Goed...ga ik toch nog even ontopic de discussie aan.

Je hebt gelijk: millibit bestaat niet, maar dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb het over mb/s, oftewel hoeveel data er per seconde getransporteerd wordt. Het is namelijk best wel mogelijk (alhoewel het een theoretisch verhaal wordt) dat één bit er ongeveer een minuut over doet om getransporteerd te worden. En dat zou tot een snelheid van 1000/60 mb/s opleveren.

edit: zegt de kerel met 35K tegen de kerel met 70K :+ O+ :P

edit2: Helemaal met je tweede edit eens ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Maar om het verhaal dus even duidelijker te maken. Een glasvezel abonnement van 50Mbps daarmee kun je dus 50/ 8 = 6,25 MB per seconde mee downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Ja dat klopt, Tc-Chub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ah dat is mooi snel :) Een gemiddelde film kost je dus zo'n 14 min, waar dat met een 100 Mbps abonnement dus zo'n 8 minuten kost. Het lijkt me bij de meeste glasvezel providers dan ook niet nodig om een 100 Mbps abonnement af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 19:19
Tc-Chub schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:51:
Ah dat is mooi snel :) Een gemiddelde film kost je dus zo'n 14 min, waar dat met een 100 Mbps abonnement dus zo'n 8 minuten kost. Het lijkt me bij de meeste glasvezel providers dan ook niet nodig om een 100 Mbps abonnement af te nemen.
licht er aan als je zo dvix film download van 1.5 gig
kost bij mij 8 minuten met een 25 mbit abonnement

INFO van SABNZB+

Size 1.5 GB
Downloaded in 8 minutes 50 seconds at an average of 2.9 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

lier schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:52:
Goed...ga ik toch nog even ontopic de discussie aan.

Je hebt gelijk: millibit bestaat niet, maar dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb het over mb/s, oftewel hoeveel data er per seconde getransporteerd wordt. Het is namelijk best wel mogelijk (alhoewel het een theoretisch verhaal wordt) dat één bit er ongeveer een minuut over doet om getransporteerd te worden. En dat zou tot een snelheid van 1000/60 mb/s opleveren.

edit: zegt de kerel met 35K tegen de kerel met 70K :+ O+ :P

edit2: Helemaal met je tweede edit eens ;)
Deze 70K kerel laat het bij deze toe om het getal door tweeen te delen.

-_-

Pagina: 1