Ubuntu op usb 3 memory stick vs vmware?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10-2024
Hallo,

Ik draai windows 7, maar heb soms eens linux nodig voor software die niet voor windows beschikbaar is.

Een dual boot is voor bepaalde redenen uitgesloten.

Nu vroeg ik mij af wat jullie denken dat het vlotst zou werken: Ubuntu via vmware of ubuntu op een USB 3.0 memory stick?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 19:38
Ubuntu via vmware op een ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 08:27
Dat is geheel afhankelijk van je systeem... over het algemeen is mijn ervaring dat een live-omgeving beter werkt dan een virtuele omgeving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Het snelste is altijd "on iron". Maar het is nogal afhankelijk van de rest van je hardware, natuurlijk. Op USB drive heeft namelijk ook zo z'n nadelen omdat je met persistent space op een USB stick zit.

Overigens: niet elke USB3 controller is ondersteund, een USB2 stick is, om compatibiliteitsredenen, toch wel aan te raden. E-SATA overigens nog wat meer, maar goed.

Ik denk dat de échte vraag is: wat voor specifieke niet-windows software is het? Netwerk? Disk I/O? RAM/CPU intensief? Grafisch zwaar? Of is het een lightweight dingetje. Indien het dat laatste is... virtualiseer! Disk I/O? Ga >NIET< aan de USB sticks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10-2024
Ja, sorry voor de beperkte info:

Mijn systeem: laptopje met Vertex 3 SSD, 8gb DDR3 ram, core i3 2330 en Geforce 540m.
Geen esata beschikbaar, wel USB 3 Renesas Electronics controller.

De niet windows software zijn meestal programmeer zaken met bepaalde libraries die enkel voor linux beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:27

Umbrah

The Incredible MapMan

M'n Dell XPS15 heeft ook Renesas controllers, en boot doorgaans alleen op de USB2.0 poort (die overigens tevens een E-SATA poort is) linux distro's.

Programmeren is in feite slechts standaard text editors gebruiken, dat is niet bepaald zwaar. Ik weet echter niet wat voor libraries je het over hebt. MPIR en GMP (overigens ook voor Windows) zijn bijvoorbeeld behoorlijk close-to-steel arithmetics libraries die via ASM niet bepaald te virtualiseren zijn, en ook nog eens heel zwaar zijn!

[ Voor 53% gewijzigd door Umbrah op 02-11-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96482

Met 8Gb kun je ook een vmware sessie van ramdisk draaien, die je bewaart op usb. ;)
Pagina: 1