Draadloos internet optimaliseren

Pagina: 1
Acties:

• Matttthijs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08-2025
Hallo,

Sinds 2 weken heb ik niet meer de mogelijkheid om draadloos te internetten op de 2e verdieping. Zelfs met de nieuwe wifi modem van ziggo werkt dit niet. In het hele huis perfecte verbinding maar op de 2e verdieping werkt het helemaal niet meer. Kabel trekken is de makkelijkste oplossing maar dat is helaas geen optie. Is het werken met een repeater een beter idee? En zo ja welke zou dan het beste hiervoor zijn. Andere opties zijn uiteraard ook welkom!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Uiteraard kan een wireless repeater helpen, maar het is wellicht ook makkelijker als je wat meer verteld over je netwerk.

Wat voor router heb je? Wat voor verbindingen gebruik je? Welke channels gebruik je? Is er wat veranderd 2 weken geleden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, scan je kanalen eens! Misschien zit een buur je lastig. Sowieso: een draadloos netwerk heeft wat zendvermogen betreft een beetje de vorm van een paraplu, naar boven is altijd lastig. Iets veranderen aan de positie van de zender kan helpen door de antenne iets te draaien, en natuurlijk: niet ophangen tussen al te veel metaal.

Hoe was de kwaliteit in het verleden? Als in: quality, snelheid, packets lost, etc...

• Matttthijs
Nee is bij mij thuis niks veranderd. Ziggo zegt ook dat er niks anders is. Ik gebruik nu geen router meer omdat deze ingebouwd zit in de nieuwe modem. Heb tenminste tot 1,5 verdieping perfect draadloos internet.
Bedoel je channels van de modem? Deze heb ik gisteren op advies van ziggo allemaal geprobeerd maar maakte niet veel uit. Verder ben ik niet heel technisch dus ik hoop dat het zo wat duidelijker is :P

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
ok zoals je aangeeft heb je issues op 2e verdieping en hoger?

heb je een laptop ? zo ja dan kan je signaalsterkte's meten via www.metageek.com/inssider

als je het helemaal pro wilt doen moet je zoon dongle aanschaffen (voor 25 euro) en dan kan je ook zien wat er stoort (magnetron , inteferentie van andere routers) , je kan precies zien per model apparaat wat de straling is en of het overeen komt met jouw storing.

voor general troubleshooting : install inssider , kijk eerst beneden hoe signaal is etc. loop dan stap voor stap naar boven en kijk wat er veranderd tot je op 2e etage komt. (misschien springt het op bepaald punt ineens helemaal naar beneden en blijkt router van buurman ineens heel dominant te zijn.)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Kan je eens inSSIDer installeren op je laptop en dan op de 2e verdieping een screenshot nemen?
Selecteer het '2.4GHz Channels' tabblad voor je het screenshot neemt.

[ Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-11-2011 14:11 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, dit forum verwacht wat research, dus ik zou zeggen: download een WiFi scan-app naar je telefoon (o.i.d.) en ga de frequenties eens scannen, desnoods door het hele huis.

En beantwoord mijn vraag eens: hoe was de kwaliteit in het verleden? Packetloss/bandwith/quality zijn allemaal waarden die dan relevant zijn.

En ja, dat is het leuke van het concept: gooi alles maar in de ether: dat doen je buren ook. Bij jou hoeft niks te veranderen. Het kan bij je buren veranderen, dat die een 2e zender boven hebben neergezet op een nét iets andere frequentie, en dat die op de frequentie van jou zit waardoor je in feite nu weggedrukt wordt. Overigens: alles kan WiFi storen, ook je koelkast, lampjes en magnetron. In feite houd de verantwoordelijkheid van Ziggo (en wat veranderd is) op bij het kabelmodem. De router (en dus ook: je WiFi zender) is jouw verantwoordelijkheid!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik had tot een jaar of 2 terug een oplossing om ook op de 2e verdieping een goede verbinding te krijgen een accespoint geplaatst, beetje centraal op de 1e verdieping, en Wlan uitgezet in de router.
Toen genoeg plezier van gehad, maar nu niet meer nodig daar ik een mooie Linksys heb geplaatst in de meterkast.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Je zou eventueel een accespoint / router op de 2e verdieping kunnen zetten en die met draad+powerline verbinden met je modem/router.
Hoef je geen kabel te trekken en is het signaal naar je accesspoint in ieder geval van redelijke kwaliteit.

• Matttthijs
Ik snap dat er research verwacht wordt maar dan moet je wel weten wat je moet doen ;) Zit geen luiheid achter eerder wat onkunde. Ik zou graag antwoord willen geven op je vraag hoe de kwaliteit was in het verleden maar al die namen zeggen mij helemaal niks.
Het is inderdaad mijn verantwoordelijkheid maar om hulp vragen bij de helpdesk lijkt mij ook niet verkeerd.

Ik zal het programma eens installeren als ik thuis ben. Zit nu namelijk nog op mijn werk.

Heb voordat ik deze nieuwe modem kreeg ook altijd een linksys gehad. Maar die redt het dus ook niet meer.

• Petervanakelyen
Welk type was dat? Als je geluk hebt, kan je die met alternatieve firmware instellen als repeater bridge, dan hoef je geen extra hardware te kopen :)

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Petervanakelyen schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:21:
Welk type was dat? Als je geluk hebt, kan je die met alternatieve firmware instellen als repeater bridge, dan hoef je geen extra hardware te kopen :)
Met wat geluk kun je zelfs je zendvermogen boosten!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
Je kan het beste door middel van van channel scanner (http://www.metageek.net/get_inssider_today/)
het kan zijn dat je buur man op de zelfde channel zit als jij hierdoor kan het zijn dat je wifi minder bereik heeft. hou er rekening mee als hij channel 7 gebruikt dat channel 8 ook zal storen neem dan altijd 2 channels hoger.

mocht dit het niet zijn je kan ook je oude linksys nemen. hier de DD-WRT firmware op zetten deze kan je dan gaan gebruiken als repeater (scheelt weer in de portemonnee)

• Matttthijs
Channel scanner heb ik al gedaan. Ik ben alle 9 channels afgegaan maar niks heeft effect gehad. Tot de 2e verdieping heeft het wel effect maar op de 2e verdieping zelf is helemaal niks ervan te merken. Dat is het dus helaas niet. Als ik het zo hoor hoop ik maar dat het inderdaad een linksys is. Wat zeker weet is dat het een wit apparaatje is en niet heel erg duur was :P Kan het helaas nu niet bekijken...

Edit: Heb hem toch op internet gevonden. Helaas anders merk. Het is namelijk deze http://www.e-tech.nu/Prod...G=N&LANG=N&SUB=Wireless54

[ Voor 18% gewijzigd door Matttthijs op 02-11-2011 14:44 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Kan worden gebruikt als draadloze repeater (mits andere apparaat ook WDS protocol ondersteunt)
Dus proberen zou ik zeggen!

nggyu nglyd

• Petervanakelyen
Voorwaarde is wel dat je huidige router ook WDS ondersteund (wat bij lang niet alle routers het geval is).

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Petervanakelyen schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:17:
Voorwaarde is wel dat je huidige router ook WDS ondersteund (wat bij lang niet alle routers het geval is).
Staat er toch bij?
Daarom zeg ik, gewoon proberen.

nggyu nglyd

• Matttthijs
Misschien ook wel handig om erbij te zetten dit is de nieuwe modem van ziggo: Ubee EVW3200

• Petervanakelyen
Volgens deze website heeft die ondersteuning voor WDS, dus het zou moeten lukken :)

@Quad: de ervaring leert dat mensen meestal niet verder lezen dan '...draadloze repeater', vol goede moed aan de slag gaan en dan teleurgesteld komen melden dat ze het niet werkend krijgen :+

• Matttthijs
Had het ook net gevonden inderdaad. Ik probeer nu uit te zoeken of dat ook voor mij te doen is om allemaal in te stellen :P

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Petervanakelyen schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:11:
@Quad: de ervaring leert dat mensen meestal niet verder lezen dan '...draadloze repeater', vol goede moed aan de slag gaan en dan teleurgesteld komen melden dat ze het niet werkend krijgen :+
:')

nggyu nglyd

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:19
Bij mij is het Wi-Fi signaal van het ziggo modem een stuk verbeterd na het aanzetten van Xpress in de webinterface, kan helaas nou niet laten zien omdat ik niet thuis ben, maar misschien is dit een optie?

Deze optie staat standaard uit op het modem.

Just a simple thought....

• Matttthijs
Die optie ga ik dan ook wel even proberen als ik thuis. Misschien een stomme vraag maar als ik die router als repeater wil gebruiken moet deze dan aangesloten worden op internet. Om wds in te schakelen moet je namelijk contact maken met de router...Of is netstroom al genoeg om dat allemaal te kunnen instellen?

• Petervanakelyen
Stroom en UTP aansluiten -> reset -> configureren. Als alles werkt, kan je draadloos eens verbinding maken. Vergeet niet voor je begint WDS aan te zetten in de webinterface van de Ubee en Wireless-N uit te zetten. Je E-Tech routertje ondersteund geen Wireless-N en je sluit best compatibiliteitsissues op voorhand uit.

• Matttthijs
Bedankt! Als ik mij goed heb ingelezen moet ik dan ook mac adres invullen. Dus adres A bij B invullen en andersom. Waar kan ik die adressen makkelijk terug vinden?

• Petervanakelyen
Met inSSIDer kan je het mac-adres zien van de Ubee. Wellicht dat die ook met een stickertje op het apparaat geplakt is.

• Matttthijs
Ik probeer nu het Wireless-N uit te zetten alleen ik kan het nergens vinden in het menu. Iemand een idee onder welk kopje ik het kan vinden?

Edit: Of is dat 802.11 n-mode?

[ Voor 10% gewijzigd door Matttthijs op 02-11-2011 22:46 ]

• Petervanakelyen
Het is inderdaad dat laatste. Welke opties krijg je in dat menu?

• Matttthijs
Wireless
Country
Output Power
802.11 Band
802.11 n-mode
Bandwidth
Sideband for Control Channel (40 Mhz only)
Control Channel Current : 8
Regulatory Mode
Pre-Network Radar Check
In-Network Radar Check
TPC Mitigation (db)
OBSS Coexistence

Dat zijn de opties. Heb tot nu toe al wat pogingen gedaan alleen helaas nog niet echt succesvol. Weet niet goed hoe ik het handig moet aanpakken

Edit: contact maken met oude router lukt opeens ook niet meer...

[ Voor 7% gewijzigd door Matttthijs op 02-11-2011 23:36 ]

• Petervanakelyen
Ik bedoelde de opties bij '802.11n Mode'. Ik kan a.d.h.v. screenshots van de webinterface wel een idee vormen van de opties, maar echt gedetailleerde instructies geven lukt zonder Ubee ook niet :)

• Matttthijs
Op die manier. Kan alleen kiezen uit auto of off. Maar blijkbaar is het er niet beter op geworden. Kan nu namelijk ook niet meer in die oude router komen. Kon ik net dus wel....

• Petervanakelyen
Kan je geen draadloze verbinding meer maken of ook niet meer bekabeld?

• Matttthijs
Nee ook niet meer bekabeld...

• Petervanakelyen
Wat heb je allemaal aangepast? Toevallig aan DHCP opties gezeten?

• Matttthijs
Ja klopt inderdaad omdat in die handleiding stond dat ik die moest uitzetten :P

• Petervanakelyen
Welke handleiding heb je gebruikt? DHCP moet je op je host router mooi laten aanstaan :) Even een vast IP-adres instellen en DHCP terug aanzetten zou je alleszinds terug moeten brengen tot een werkende webinterface.

• Matttthijs
Deze handleiding heb ik gebruikt: http://www.e-tech.nu/supp...oads/wmrt01_manual_nl.pdf
het gaat dus om de router die ik wil gebruiken als repeater. Hoe stel ik een vast IP adres in? :P

• Petervanakelyen
Wacht even, heb je DHCP uitgezet op de Ubee of op de E-Tech? Op de E-Tech moet die namelijk wel uit :P
Normaal begin je echter met de instellingen van je host (=Ubee) en configureer je daarna je client (=E-Tech).

• Matttthijs
ik heb hem uitgezet op de E-Tech. Waarschijnlijk dat daar de fout in zit dan. Ben verkeerd begonnen :P

• Petervanakelyen
Uit de handleiding van de E-Tech:
Opmerking: WDS verbinding kunt alleen beveiligingen middels WEP beveiliging.
Ik was vergeten dat het geen DD-WRT is. :/ WEP is heden ten dage eigenlijk niet meer te gebruiken als beveiliging. Het zal, met de nodige aanpassingen op de Ubee, uiteindelijk dus wel samenwerken maar optimaal is het niet. Met 10 minuten heeft heel je buurt toegang tot je netwerk.

• Matttthijs
Wonen aardige mensen hier maar internet mogen ze toch lekker zelf betalen ;) Dus dan moet ik toch gaan kijken voor een aparte repeater denk ik dan. Heb je daar toevallig ook nog wat goede tips over :P

• Petervanakelyen
Ik denk dat ik persoonlijk niet voor een repeater zou gaan, maar zoals Mental al vermeldde, powerline in combinatie met een extra Access Point.

Bijvoorbeeld dit powerline setje in combinatie met dit Access Point. Een van de powerlines plug je in op een stopcontact bij je Ubee, een ander op een stopcontact op de tweede verdieping. Aan die powerline hang je het Access Point. Er zitten twee (korte) UTP kabeltjes bij de powerlines dus je hebt niets extra nodig, buiten een vrij stopcontact waar de Ubee staat en twee stopcontacten op de tweede verdieping voor Powerline en Access Point.

Edit: even reden motiveren on niet voor een repeater te gaan. Het probleem is dat bij je repeaters de helft van de snelheid verliest, iets waar je geen last van hebt in bovenstaande situatie. Bovendien is een repeater ook afhankelijk van het draadloze signaal van de Ubee, waardoor je het dus ergens tussen Ubee en tweede verdieping moet plaatsen om signaal te krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door Petervanakelyen op 03-11-2011 00:21 ]

• Matttthijs
Zit er zoveel verschil tussen de twee oplossingen dan? Het is meer dat dit op 75 euro uitkomt en vind ik een aardig bedrag ervoor. Woon nu nog thuis en ben niet van plan om lang thuis te blijven wonen dus zou het dan zonde van mijn geld vinden als ik over een paar maanden het al niet meer nodig heb. Maar als een goede repeater net zoveel kost dan moet het maar :P

• Petervanakelyen
Ik heb in voorgaande post even de reden gemotiveerd om voor powerline+access point te gaan in plaats van een repeater.

Nu, het Access Point dat ik gelinkt heb, heeft ook een 'Universal Repeater' mode. Dit is gelukkig niet hetzelfde als WDS en vereist geen aanpassing aan de Ubee. Je zou dus enkel het Access Point kunnen bestellen en later alsnog beslissen of je de extra snelheid nodig hebt en een powerline setje gaat halen.

• Matttthijs
Dat klinkt als een mooie oplossing. Alleen ben ik wel benieuwd hoeveel verlies je van snelheid hebt zonder powerline. Een exact antwoord zal lastig zijn om te geven maar misschien een kleine indicatie? Als het verschil nou heel groot is dan kan ik net zo goed gelijk die powerline er ook bij bestellen.

• Petervanakelyen
Onmogelijk te voorspellen. Als je een laptop hebt: kijk eens wat je linksnelheid is vlak naast de Ubee en op de plaats waar je het Access Point (in repeater mode) wil hangen. Linksnelheid kan je zien bij de eigenschappen van de draadloze netwerkkaart.

• Matttthijs
Ik kom veel dingen tegen in mijn windows menu maar de eigenschappen van mijn draadloze netwerkkaart kan ik niet vinden. Zal er waarschijnlijk wel overheen kijken :P

• Petervanakelyen
In Windows Vista/7:

Start-> 'Netwerkcentrum' intikken -> Naast 'Verbindingen' klikken op 'Draadloze netwerkverbinding' en kijken bij 'Snelheid'.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28680222/GoT/Windows7netwerkverbindingen.png

In Windows XP:

Dubbelklikken op het icoontje voor draadloze netwerkverbinding in de tray.

• Matttthijs
Bedankt! Had ik het dus toch goed gezien alleen vond ik het zo gek dat het op beide plekken hetzelfde bleef. Zit nu op de 1e verdieping en de snelheid is hier net zoals op de begane grond naast het modem 65 Mbps

Verwijderd

Repeaters gebruiken moet je niet aan beginnen, wordt de uiteindelijke snelheid alleen nog maar lager van. Beste oplossing is kabeltje trekken / powerline naar boven en daar een 2de AP neerzetten. Klaar :)

Maar ik was al niet de enige die deze oplossing voordroeg zo te zien. Zendvermogens verhogen is zinloos trouwens, je clients kunnen daarmee niet ineens harder terugzenden. Dat soort aanpassingen moet je dan aan beide kanten uitvoeren ;)

Ook plaatsing van het AP en oriëntatie van de antenne's kan erg veel uitmaken. Zo heb ik hier in huis door middel van meerdere surveys de optimale plaatsing van mijn AP's kunnen bepalen waardoor ik nu overal in het huis 4/5 "streepjes" ontvangst heb (ten minste -62 dB overal!).

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 14:54 ]

• Matttthijs
Dus dan eigenlijk de apparatuur gebruiken die hierboven ook werd beschreven. De TP-Link TL-WA801ND en TP-Link TL-PA211 Starter Kit. Het aansluiten is dat erg lastig of is dat ook voor mij mogelijk ;)

Verwijderd

Aansluiten van powerline kan iedereen, hoef je niets voor te doen (afgezien van uit pure interesse het boekje eens te lezen).
De wireless access point instellen kan een ander verhaal zijn, maar in principe de netwerk kabel in de wan poort en gaan met die banaan.
(Je kunt ook kiezen om dhcp uit te zetten en de kabel in een lan poort te stoppen zodat de accesspoint ook echt alleen een accesspoint is ipv een router die nog een keer NAT toe gaat passen)

• Matttthijs
Als ik dit zo lees dan moet er bij het acces point een netwerk kabel liggen. Of sluit je met een netwerkkabel het acces point aan op de powerline? Probeer het mij voor te stellen hoe het eruit moet zien :P

• Petervanakelyen
Powerline kan je zien als een soort virtuele kabel. Het ene eind sluit je aan op de router (Ubee) en het andere op het Access Point. Simpel. :)

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:07:
Powerline kan je zien als een soort virtuele kabel. Het ene eind sluit je aan op de router (Ubee) en het andere op het Access Point. Simpel. :)
Exact. En als je het nou echt goed wil doen trek je gewoon een kabel naar het tweede access point. Powerline is ook niet heilig en valt ook genoeg over te zeggen ;)

Een degelijke ethernetbekabeling in huis is een zegen, misschien nog niet voor nu voor jou maar zeker in de toekomst. Het geeft je zo veel flexibiliteit (extra AP's aansluiten, VoIP, IPTV, Gigabit PC's aansluiten), en aan de performance zal het niet liggen :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 16:34 ]

• Matttthijs
Oh dat is wel mooi. Ik loop nu in de mediamarkt maar hier hebben ze de voorgestelde apparaten helaas niet. Alleen netgear, sitecom en linksys allemaal behoorlijk prijzig. Valt dan weer tegen

Verwijderd

TP-link wordt meestal niet in dat soort retailwinkels verkocht ;)
De beter webshops hebben ze wel.

Maar lees ook is de post hierboven.

• Matttthijs
Zie nu pas je post staan ;) Het lastige is dat bekabeling erbij leggen helaas echt geen optie is. Zou het zelf ook graag doen maar het kan niet anders. Ik had het namelijk als eerste optie om gewoon helemaal de kabel door te trekken maar die is dus afgevallen.

Moet wel zeggen dat het mij nog verbaasde hoeveel netwerk spullen ze hadden bij de mediamarkt. Maar zolang ze niet de spullen verkopen die ik nodig heb maakt het alsnog niet uit.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik ben ook niet tevreden met mijn draadloze netwerk wat ik met mijn D-Link dir-655. Mijn laptop staat normaal gesproken boven op zolder, en de ontvangst daar is belabberd, 11 Mbit als ik geluk heb (enkel 802.11n netwerk). Nu zat ik te kijken om de ontvangst boven op zolder te verbeteren, en ik kwam voor mezelf erop uit dat ik drie opties heb:
1. Wireless repeater
2. Betere antennes op de 655
3. Netwerk via lichtnet

Optie 1 heb ik geprobeerd, Netgear WN2000RPT, op de 1e verdieping neergezet. De ontvangst was heel goed op zolder, 40-50 Mbps continue. Echter, als ik flink begon te downloaden vanaf usenet servers trok ik de repeater vol. En aangezien ik dit dus regelmatig wil kunnen doen, heb ik deze maar teruggestuurd.

Nu twijfel ik dus tussen optie 2 en 3. Voor optie 2 heb ik 3 nieuwe antennes nodig, met de mogelijkheid dat de antennes niet geaccepteerd worden door de 655, voor optie 3 ben je afhankelijk van de kwaliteit van het stroomnet in huis. Mijn huis is begin jaren 80 gebouwd, en heeft een ouderwetse stoppenkast. Optie 2 gaat me op z'n minst 75 euro kosten, optie 3 46 euro als ik voor de TP-Link TL-PA211 Starter Kit ga.

Ik wil het liefst 50 Mbps stabiel kunnen halen, via 802.11n is dit goed te doen, op de 1e verdieping heb ik deze snelheid al bijna.

Welke optie zouden jullie me adviseren? Het liefst koop ik slechts 1x iets zonder ervoor terug te moeten gaan. Dat de TP-Link goedkoper is, hoeft niet het doorslaggevend argument te zijn wat mij betreft, kwaliteit vind ik belangrijker dan de prijs.

Hier kon uw advertentie staan

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
Nitroglycerine schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:22:
Ik ben ook niet tevreden met mijn draadloze netwerk wat ik met mijn D-Link dir-655. Mijn laptop staat normaal gesproken boven op zolder, en de ontvangst daar is belabberd, 11 Mbit als ik geluk heb (enkel 802.11n netwerk). Nu zat ik te kijken om de ontvangst boven op zolder te verbeteren, en ik kwam voor mezelf erop uit dat ik drie opties heb:
1. Wireless repeater
2. Betere antennes op de 655
3. Netwerk via lichtnet

Optie 1 heb ik geprobeerd, Netgear WN2000RPT, op de 1e verdieping neergezet. De ontvangst was heel goed op zolder, 40-50 Mbps continue. Echter, als ik flink begon te downloaden vanaf usenet servers trok ik de repeater vol. En aangezien ik dit dus regelmatig wil kunnen doen, heb ik deze maar teruggestuurd.

Nu twijfel ik dus tussen optie 2 en 3. Voor optie 2 heb ik 3 nieuwe antennes nodig, met de mogelijkheid dat de antennes niet geaccepteerd worden door de 655, voor optie 3 ben je afhankelijk van de kwaliteit van het stroomnet in huis. Mijn huis is begin jaren 80 gebouwd, en heeft een ouderwetse stoppenkast. Optie 2 gaat me op z'n minst 75 euro kosten, optie 3 46 euro als ik voor de TP-Link TL-PA211 Starter Kit ga.

Ik wil het liefst 50 Mbps stabiel kunnen halen, via 802.11n is dit goed te doen, op de 1e verdieping heb ik deze snelheid al bijna.

Welke optie zouden jullie me adviseren? Het liefst koop ik slechts 1x iets zonder ervoor terug te moeten gaan. Dat de TP-Link goedkoper is, hoeft niet het doorslaggevend argument te zijn wat mij betreft, kwaliteit vind ik belangrijker dan de prijs.
is kabel neer leggen een optie?. hiermee ben je bijna altijd zeker van je snelheid. met wireless zijn er zo veel dingen die er voor kunnen zorgen dat de verbinding slecht is.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Kabel leggen is helaas geen optie

Hier kon uw advertentie staan

• Matttthijs
Heb nu alle spullen hier in huis. Ook alles aangesloten hoe het hoort alleen het wil nog niet echt werken. Poweline in de Ubee. Poweline in de accespoint alleen nu heb ik wel internet maar kan niet in het menu van het accespoint komen. Wat doe ik verkeerd?

• Petervanakelyen
Access Point eerst configureren voor je het aansluit ;)

• Matttthijs
Zelfs dat lukt mij niet :P Ik moet een static ip adres instellen. Als ik dat doe dan verdwijnt die net zo snel weer en krijg ik alsnog geen verbinding met het Acces Point om het configureren....

• Petervanakelyen
Wat is het adres van het Access Point (by default)? Je stelt gewoon een static IP in en surft naar dat adres? Wat kan daar misgaan? :P

• Matttthijs
Niet voor elkaar krijgen om een static ip adres te krijgen :P Heb het op internet opgezocht en doe vervolgens precies wat er staat en dan verandert er eigenlijk helemaal niks.

• Petervanakelyen
Welk OS gebruik je eigenlijk?

In Windows 7 is het een kwestie van je huidige verbinding verbreken, naar 'Netwerkcentrum' --> 'Adapterinstellingen wijzigen' gaan en de eigenschappen openen van je adapter. Daar kies je IPv4 (Internet Protocol versie 4) en voer je je waarden in onder 'Het volgende IP-adres gebruiken'.

• Matttthijs
Wilde ook net plaatsen dat het nu wel gelukt is. Maakt elke keer een stomme fout. Ik ga hem nu opnieuw opstarten en dat zou hem moeten zijn dan.

Edit: Beveiliging zit er nu op als het goed is. Het rare alleen is nu dat hij 2x in mijn internetlijst staat.

[ Voor 28% gewijzigd door Matttthijs op 08-11-2011 21:15 ]

Pagina: 1