Als eerste ben ik nieuw in deze wereld dus graag een beetje rustig aan met de reacties, mochtik een totaal verkeerde keuze hebben gemaakt
. Op zoek naar een instap systeem met betrekking tot geluid voor de TV.
Aan het kijken voor nieuwe TV + bijborende geluidset + bluray speler. Hier en daar lees ik dat de bekende 5.1 home cinema setjes nou niet echt geweldig zijn. Dus vandaar ben ik eens gaan rondneuzen wat dan wel leuk is. Totaal budghet is +/- 1400 euro voor alles. Philips TV is ongeveer 750 euro dus dan houden we nog 650 euro voor de audio.
Eisen audio:
- 2.0 / 2.1 systeem i.v.m geen mogelijkheid om 5.1 te creeeren.
- optisch in, tulp analoog in, hdmi-in (min. 2x) en HDMI out
- het oog wil ook wat
De keus is:
BD speler:
- nog uitzoeken +/- 150 euro (3D ondersteuning, welke weet ik zo niet nog..)
Speakers:
- Wharfedale Diamond serie 10.1 (110 euro)
Receiver:
- Pioneer VSX-521 (300 euro)
Evt. subwoofer (noodzakelijk ???)
- Yamaha YST SW012 (100 euro)
Vragen:
- Set gaat gebruikt worden voor muziek te luisteren en films in de woonkamer/leefruimte. Is subwoofer per direct benodigd of is dit een geval van: "luister het even aan"
- Is de combinatie een beetje reeeel? Met andere woorden: de verhoudingen van "kwaliteit" zijn in orde?
- We hebben een vrij kleine woonkamer, zo'n 16m2, dus ik heb niet naar het vermogen gekeken en "boeit me ook niet". Vraag is wel of deze speakers geschikt zijn voor de receiver?
- Of kan ik beter voor dit bedrag een 2.1 setje kopen van Philips of iets dergelijks, ook gezien vanuit het gebruikersgemak (1 apparaat) en omdat het budget van 650 euro voor de audio nou niet bijsterend hoog is in dit segment.
Ik hoop dat jullie enkele tips kunnen geven
.
Aan het kijken voor nieuwe TV + bijborende geluidset + bluray speler. Hier en daar lees ik dat de bekende 5.1 home cinema setjes nou niet echt geweldig zijn. Dus vandaar ben ik eens gaan rondneuzen wat dan wel leuk is. Totaal budghet is +/- 1400 euro voor alles. Philips TV is ongeveer 750 euro dus dan houden we nog 650 euro voor de audio.
Eisen audio:
- 2.0 / 2.1 systeem i.v.m geen mogelijkheid om 5.1 te creeeren.
- optisch in, tulp analoog in, hdmi-in (min. 2x) en HDMI out
- het oog wil ook wat
De keus is:
BD speler:
- nog uitzoeken +/- 150 euro (3D ondersteuning, welke weet ik zo niet nog..)
Speakers:
- Wharfedale Diamond serie 10.1 (110 euro)
Receiver:
- Pioneer VSX-521 (300 euro)
Evt. subwoofer (noodzakelijk ???)
- Yamaha YST SW012 (100 euro)
Vragen:
- Set gaat gebruikt worden voor muziek te luisteren en films in de woonkamer/leefruimte. Is subwoofer per direct benodigd of is dit een geval van: "luister het even aan"
- Is de combinatie een beetje reeeel? Met andere woorden: de verhoudingen van "kwaliteit" zijn in orde?
- We hebben een vrij kleine woonkamer, zo'n 16m2, dus ik heb niet naar het vermogen gekeken en "boeit me ook niet". Vraag is wel of deze speakers geschikt zijn voor de receiver?
- Of kan ik beter voor dit bedrag een 2.1 setje kopen van Philips of iets dergelijks, ook gezien vanuit het gebruikersgemak (1 apparaat) en omdat het budget van 650 euro voor de audio nou niet bijsterend hoog is in dit segment.
Ik hoop dat jullie enkele tips kunnen geven
Hoi