Gebruik zone 2

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Graag had ik een versterker aangeschaft om muziek in de woonkamer en de keuken te hebben. Zowel in de woonkamer als in de keuken wordt enkel stereo gebruikt, maar omdat het misschien handiger is om ook beeld via dezelfde receiver te versturen, neig ik momenteel meer naar een surround receiver in plaats van naar een gewone stereo versterker.

In de pricewatch vond ik de Onkyo TX-SR508, die al sinds 2010 op de markt is maar niet veel moet onderdoen voor de opvolger ervan. Deze receiver heeft 5.1 voor de eerste zone en 2.0 voor de tweede zone. Dit leek me ideaal, al vond ik in de handleiding het volgende: "Sluit indien u 4 of 5 luidsprekers gebruikt elk van de twee surround luidsprekers aan op de SURR L/R aansluitingen. Sluit ze niet aan op de SURR BACK OR FRONT HIGH L/R of FRONT HIGH OR ZONE 2 L/R aansluitingen."

Dit lijkt me niet echt wenselijk, aangezien ik graag de 2 zones apart zou willen bedienen (enkel zone A, enkel B of beide met een apart volume).

Iemand die weet wat wel mogelijk is?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
Als deze op de 509 lijkt qua specificaties dan heb je alleen pre-out voor de 2e zone. Hier moet je dus nog een aparte versterker voor aanschaffen. De 609 kan wel een 2e zone actief aansturen.

P.s. Er is trouwens een algemeen Onkyo topic: Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zal mijn vraag daar posten. Jammer dat ik deze thread niet zelf kan verwijderen.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.