Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASUS X53S optische drive vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het overlijden van mijn trouwe HP laptopje heb ik de nieuwe ASUS X53S aangeschaft. Hoewel het systeem prima voldoet, is er nog één aanpassing die ik wil doen: het inbouwen van een blu-ray drive.

Bij mijn voorgaande laptop(s) was de odd zeer eenvoudig te verwijderen door een schroefje aan de onderkant los te draaien. Tot mijn verbazing kon ik deze niet vinden bij de X53.

Heeft iemand enig idee hoe ik de odd eenvoudig los kan halen? Plan B is namelijk het volledig open schroeven van dit apparaat.

Voor de visueel ingestelde onder ons een filmpje (niet door mij gemaakt):
YouTube: ASUS X53S video in FULL HD

Rond +/- 1:00 is de onderkant van de laptop te zien. Onder het rubberen dopje zit in ieder geval geen schroef verborgen.

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Al eens via Google of search engine gezocht?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik geen info vinden over het de-assembleren van de laptop of het vervangen van de odd. Ook de officiële gebruikershandleiding kon mij niet helpen.

Ik heb gezocht op X5 series, X53S, X53Sv en X53Sc (als het goed is hebben alle 15" modellen dezelfde behuizing). Er blijkt echter vrij weinig te vinden te zijn over dit type. Te nieuw? Niet populair onder tweakers?

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 14:27
Je moet onder het toetsenbord zoeken. Het toetsenbord zit meestal met 5 schuifjes in de bovenrand vergrendeld aan de kast

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Als ik het forum van Asus mag geloven zit er ergens achterop onder een klep een schroef(je) om de ODD lost te schroeven.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de snelle reacties. Inmiddels is het gelukt.

@winwiz De odd bleek inderdaad vast te zitten onder het keyboard. Scheelt toch weer een hoop geschroef. Thanks! :D

@D4NG3R Onder het klepje zitten alleen de hdd, het ram en de pci-e wifi kaart. Mogelijk is dit bij een ander model net weer anders.
Pagina: 1