Toon posts:

Zal ik de verschil merken als ik van HD6970 naar GTX580 ga?

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste mensen,

Ik heb volgens game kast,

i7 2600k
zware voeding 900w
ddr3 8 gb kingston
Gibabyte ga-z68x-ud4-b3
ssd 120 gb
1TB WD hardeschijf
HD 6970 2gb

ik wil graag mooier beeld krijgen tijdens gamen. en ik hoor hier en daar dingen. maar vertrouwd het niet helemaal. vandaar dat ik hier kom.

Als ik overstap van hd6970 naar gtx580 zal/zou ik kunnen de verschil merken of is het gewoon verspillen van geld en zou ik gewoon geen verschil merken? ik speel call of duty mw2 en wil graag mw3 mee gaan spelen.

Ik hoor het graag van jullie :)

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 21:37

Melkaz

Melkazar

Zonde van het geld. Je beeld wordt niet 'mooier' met de GTX580 in verhouding met je huidige kaart. Ja, de 580 is krachtiger en haalt meer FPS in de meeste games. Zoek maar op internet benchmarks van de gtx580, gegarandeerd dat hier een 6970 ook tussen staat. maar beide kaarten kunnen vrijwel elk spel op de allerhoogste settings spelen.

Mocht je de 6970 voor een goede prijs kunnen doorverkopen en je 100+ euro bij wilt leggen zou je het kunnen overwegen. Maar een spel als CoD MW2 zal never nooit zichtbaar beter beeld geven als je de ATI kaart vervangt met de 580. Het zal me verbazen als MW3 dit bij MW3 wel het geval zou zijn.

edit:
http://www.techspot.com/r...rce-gtx580-soc/page6.html, je zou van 105 Frames per seconds gaan naar 120+-. Totaal verwaarloosbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Melkaz op 02-11-2011 12:35 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 16:25
Wat bedoel je met "mooier" beeld? Dat is heel erg subjectief.

Bedoel je kleur, de resolutie, sneller (meer frames per seconde)? Wat jij mooier noemt is voor een ander iets heel anders. Beschrijf het duidelijk om misverstanden te voorkomen.

Je "hoort" hier en daar "dingen"? Kan je het nog vager beschrijven? Specificeer het even, zeg duidelijk wat je hoort en waar het over gaat. Een linkje als referentie zou geen kwaad kunnen.

Zonder heel veel aannames te doen is het onmogelijk je vraag goed te beantwoorden.

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It's just a fact

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:29:
Hoi beste mensen,

Ik heb volgens game kast,

i7 2600k
zware voeding 900w
ddr3 8 gb kingston
Gibabyte ga-z68x-ud4-b3
ssd 120 gb
1TB WD hardeschijf
HD 6970 2gb

ik wil graag mooier beeld krijgen tijdens gamen. en ik hoor hier en daar dingen. maar vertrouwd het niet helemaal. vandaar dat ik hier kom.

Als ik overstap van hd6970 naar gtx580 zal/zou ik kunnen de verschil merken of is het gewoon verspillen van geld en zou ik gewoon geen verschil merken? ik speel call of duty mw2 en wil graag mw3 mee gaan spelen.

Ik hoor het graag van jullie :)
Mooier beeld?! Je kunt een beter beeldscherm kopen die een betere kleurcontrast heeft enzov.
Daarnaast haal je met een GTX580 meer FPS maar de limiet zit hem in de game.
Zo is de graphic engine van de Call Of Duty series al sinds 4 hetzelfde (en in MW2 een beetje getweakt, maar nog steeds flut)

Een game is opgezet uit textures, models en polygonen. Naarmate er meer polygonen in een game zitten (en andere acties) heb je een krachtigere videokaart nodig om al deze polygonen te kunnen renderen. Nou is jouw HD6970 één van de Highend kaarten en zul je bij MW3 alles op het hoogste kunnen draaien omdat de graphic engine verouderd is. Als je namelijk alles al op het hoogste hebt draaien kun je niet hoger en kan het dus ook niet mooier voor dat spel)

Als je een mooier spel bedoelt dan zou ik momenteel gaan voor Crysis 2 of Battlefield 3 (En nee ik ben geen fanboy, ik speel zowel COD als BF)

Dus in dit geval upgraden naar een GTX580 is volledig onzinnig. Ik zou óf een ander spel gaan spelen (zoals Battlefield 3 met een zware graphic engine) of een monitor met een goede kleurcontrast kopen, zodat de kleuren wat meer van het scherm spatten.

[ Voor 10% gewijzigd door jopitan op 02-11-2011 12:47 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry jongens voor een beetje onduidelijkheden. nu jullie het zeggen, merk ik idd dat ik meer info bij moeten zetten, om mijn vraag meer duidelijker te maken.

Wat ik met beeld mooier bedoel is eigenlijk: ik speel nu mw2 en ik heb de graphic op aller hoogste staan. Maar wat ik merk/zie is dat bij heel snel heen en weer kijken zeg maar dan is de beeld wat waziger dan als ik stil sta tijdens gamen. Ik heb namelijk de volgende beeldscherm: HP Compaq LA2405wg 24ich

En wat ik met hier en daar hoor bedoelden ik van ik zie op internet allerlei testen, en dan zie ik idd dat de gtx ietsjes meer scoort en op youtube zie ik videos met een beetje kletsen en die mannetje verteld van ja gtx is sneller maar word veel warmer en de levensduur korten dan hd6970. en bij hd6970 zegt die man weer op youtube dat het ietsjes minder snel is dan de gtx580 maar word minder warm tijdens gamen en dus is de levensduur langer.

Ze maken het je moeilijker soms dan het is.

Dus wat ik zo graag zou van jullie willen weten is: is het mogelijlijk dat als ik gtx580 neem dat het dan tijdens gamen ondanks dat ik snel moet rennen of heen en weer moet kijken dat het dan de beeld beter en mooier scherp word dan de hd6970?
en wat ik ook zo graag zou willen weten is. of ligt het aan mijn scherm? ik heb deze scherm special gekocht omdat hij 200 hrz is! hoe meer hrz hoe beter dat is wat ik begrepen heb,

Trouwens ik heb de HD6970 bij iemand gekocht die thuis eigen winkeltje heeft en repareert pc. dus ik zou hem zo terug kunnen geven voor ietsjes minder dan toen ik van hem koch en dan met een beetje bijbetaling zou ik gewoon de gtx580 kunnen nemen. Want ik heb deze gehele pc sinds 2 weken of zo iets, alles is dus vrij nieuw!

bedankt alvast jongens voor jullie aandacht en tijd.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
Ik ben niet zo bekend met Modern warfare, maar wat jij beschrijft klinkt als iets van motion blur. Kun je dat vinden onder de instellingen?

Het kan natuurlijk ook "Ghosting" zijn, dit betekend dat de je monitor de bewegingen die je maakt niet snel genoeg kan weergeven. Een aantal jaren terug ging het er vooral om dat je een monitor had met een snelle "response-tijd" ( in milliseconden oftwel ms) om dit te voorkomen. Hier houd mijn kennis rond de monitoren ook op, ik weet niet hoeveel ms jou monitor heeft . Tevens weet ik niet of het milliseconden verhaal bij monitoren van de laatste jaren uberhaupt nog wel klopt aangezien technieken veel beter zijn geworden dan in het begin met de introductie van TFT & LCD monitoren. :)

Verwijderd

Topicstarter
zo heet mijn monitor:
HP Compaq LA2405wg 24ich

Verwijderd

Topicstarter
Ow jongens waar ik achter ben gekomen is dat deze beeldscherm geen 200 hz maar 60 hz heeft, en op de site waar ik heb besteld had, gaf hij aan dat hij 200 heeft, en dat is niet leuk, anders was mijn keuze naar een ander gegaan!
Maar goed, wat nu? dus mijn probleem komt voornamelijk door dat hij 60hz heeft? of is 60hz gewoon normaal voor scherm zoals ik om mee te gamen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
200hz pc-scherm? Die moet je mij aanwijzen, 120hz zijn al aardig schaars, laat staan 200. 60hz is juist heel normaal en ook het maximale singlelink dvi/hdmi toestaat op 1920x1080/1200... daar kan je heel eenvoudig diverse sites voor raadplegen.

Jouw probleem heeft niets met je videokaart te maken en/of het aantal hertz van je monitor. Het is of een optie in de game, zoals al genoend 'motion blur' wat je in de grafische instellingen uit zou moeten kunnen schakelen. Anders bestaat er zeker voor MW2 nog een speciale config tool waarmee het zeker kan...

http://www.mw2config.com/

En anders is het een probleem met je monitor, die qua verversingssnelheid te traag is om de snelle beelden van de game bij te houden. Maar gezien de monitor die je gebruikt lijkt mij dat ook niet het probleem, ondanks dat het een Compaq/HP monitor is liegen de specs er niet om... het is ook geen budget-monitor aan de prijs te zien.

Blijft dus eigenlijk een instelling van de game of eventueel van de videokaart over...

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
bij modern warfare 3 haal je er makkelijk iets van 250 fps mee

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
bij battlefield 3 word het een ander verhaal.
dan draai je die game rond de 30 A 90 fps (miss. overdreven.)

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou, ik zal zo naar de instelling kijken,

Maxvanderberg, dus battlefiel 3 zal dus veel meer vermogen vragen?
Maar wat ik hoor is van mensen die call of duty en battlefiel 3 spelen, die zeggen dat call of duty mooier beeld geven.

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:04:
MicGlou, ik zal zo naar de instelling kijken,

Maxvanderberg, dus battlefiel 3 zal dus veel meer vermogen vragen?
Maar wat ik hoor is van mensen die call of duty en battlefiel 3 spelen, die zeggen dat call of duty mooier beeld geven.
EA heeft net de nieuwe engine Frostbite 2.0 aan Battlefield 3 toegevoegd en deze mensen beweren dat de Call of Duty(engine uit 2007) beter "beeld" geeft?

En als je mijn mening wilt weten of het kopen van de GTX580, zeker niet het geld waar!

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, dus gewoon deze HD6970 2gb houden en lekker mw3 meespelen? Ik ben fan alleen van mw3, en ik speel niets anders, dus misschien na een tijdje ga ik over over naar 6990 4gb Maar dat is misschien over 1 jaar of zo als dan niet nog betere versies uit zijn!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-11-2025
Als je alleen Call of Duty gaat doen kan je zeker nog een minstens 2 jaar mee!
Gewoon zo laten dus.
(Volgens mij was je net als mij vroeger, altijd weer willen upgraden naar wat nieuws)

Verwijderd

Topicstarter
hahaah

• Urza-
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 15:14
Als het je te doen is om binnen een jaar up te graden, dan kun je ook kijken (of liever gezegd; wachten op) de de 'northern islands' series uit van AMD. Dat wordt de 7xxx serie van amd. Dat staat gepland voor het eerste kwartaal van 2012. Als je nog wat langer wil wachten dan kun je wachten op de nieuwe serie van nvidia, die staat gepland voor Q2/3 2012.

Voorlopig heb je voldoende aan je hd6970 :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:27:
Okeej, dus gewoon deze HD6970 2gb houden en lekker mw3 meespelen? Ik ben fan alleen van mw3, en ik speel niets anders, dus misschien na een tijdje ga ik over over naar 6990 4gb Maar dat is misschien over 1 jaar of zo als dan niet nog betere versies uit zijn!
Wat men je duidelijk probeert te maken is dat je huidige kaart MEER DAN voldoende is om MW3 te kunnen spelen, de aanschaf van een HD6990 gaat je echt geen 'beter beeld' geven, alleen meer fps. Aangezien die 6970 al met gemak 200+ fps op MW2 draait, de engine van MW3 daar niet veel van verschilt, ga je dus echt niets tekort komen aan je huidige kaart.

Hou je geld lekker in je zak of koop er iets anders moois van. Als je voor jezelf de game-ervaring wil verbeteren dan zou je dat geld in een (nog) betere monitor kunnen investeren, of je koopt er een goede gamers-headset voor zodat je ook qua audio helemaal in de game gezogen wordt (mocht je nog geen goede headset hebben). Maar nogmaals, zoveel uitgeven aan een videokaart voor een game die gemakkelijk draait op een lichtere kaart (een HD6870 gaat je al 100+ fps geven) is gewoon geld in de prullenbak gooien...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dicht. Hier gaan we later vanavond maar even over mailen Tawhied.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.