Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Ik ben hier bezig aan een design maar heb een probleem dat ik tot op heden nooit ben tegen gekomen :p

Mijn selectie begint zo:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2lxayz9.png

maar als ik deze wil verkleinen naar het gewenste formaat krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/333zc08.png

Nu dacht ik, goh gewoon op die rode + klikken omdat hetzelfde wel eens kan voorvallen in InDesign, maar geen succes, het wordt gewoon onzichtbaar terwijl de vulkleur nog steeds op zwart staat.

Het rare is, deze 2 tekens zijn van een geheel van een klok, en als ik alle tekens verklein blijven ze allemaal mooi zichtbaar, enkel deze 2 "verdwijnen" gewoon.

Iemand die dit nog al eens is tegen gekomen en nog beter, een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien dat ze door een afrondingsfout net niet meer in het kader passen of zoiets?

Mogelijke oplossingen:
- Punt-uitgelijnde tekst gebruiken in plaats van tekstkaders (nieuw tekstitem klikken in plaats van slepen).
- Tekstkaders iets ruimer maken, met behulp van het open selectiepijltje.
- Tekst eerst omzetten naar lettercontouren met cmd - shift - o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

benoni schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:22:
Misschien dat ze door een afrondingsfout net niet meer in het kader passen of zoiets?

- Tekst eerst omzetten naar lettercontouren met cmd - shift - o.
Hier zou ik ook voor gaan. Schalen met tekst die nog bewerkbaar is, zowel in Illustrator als in InDesign, geeft vaak problemen. Opeens past het lettertje niet meer in het vakje. Ik zou hem dus omzetten naar een contour en zo verder werken. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Ik heb het uiteindelijk opgelost gekregen met het terug een font-size te geven. Een rare oplossing, want de letter is weldegelijk een pak kleiner dan het kadertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien vindt Illustrator dat niet. Er kan witte loze ruimte om een letter heen zitten, die Illustrator nodig vindt om hem binnen zijn vakje te laten passen.

Zijn alle cijfers op de klok nu nog wel hetzelfde formaat?

Nogmaals raad ik je echt aan om de cijfers om te zetten naar contouren. Bij een klok is het gegeven welke cijfers erop staan, dus daar hoef je volgens mij ze niet editable voor te houden.

Stel je voor dat je dit naar een drukker stuurt, als hele grote klok, om te laten drukken, en hij heeft het lettertype niet. Dan komen al je cijfers er in een standaardfont, niet passend (en dus verdwenen) uit. Met lettercontouren heb je dat probleem gegarandeerd niet.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Simon Shipperd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:52:
Ik heb het uiteindelijk opgelost gekregen met het terug een font-size te geven. Een rare oplossing, want de letter is weldegelijk een pak kleiner dan het kadertje.
Zoals gemeld ligt het aan het font, hoewel je er genoeg ruimte omheen hebt zit rond elke glyph meegebrachte ruimte, oftewel je Em square. Illustrator kan hier weinig aan veranderen.
Pagina: 1