Compatibiliteitsproblemen SBS2003 Windows 7 64-bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakertjes,

Ik zit bij een bedrijf en loop vast met een probleempje. Ik heb hier een verse Windows Small Business server 2003 Standard edition draaien met vier clients, laptops met Windows 7 (met SP1) 64-bit. Deze clients zijn probleemloos toegevoegd aan het domein.

Er treedt alleen een compatibiliteitsprobleem op als ik inlog in het domein (het blijft terug komen). De melding geeft aan dat het een bekend probleem is bij Microsoft en dat er een oplossing beschikbaar is. Vol goede moed klikte ik op "Oplossing zoeken op internet", waardoor helaas niks werd gevonden. "Nouja, een bekend probleem?" dacht ik en ging dus maar googlen, als ik hierop Google vind ik wel een compatibiliteitsprobleem page van Microsoft, maar deze gaat alleen over WIndows Vista en/of over Outlook 2007 (just for the record, er staat office 2010 op de systemen).

Ik heb al redelijk wat gegoogled over dit, maar kom er helaas niet uit, iemand bekend met dit probleem en weet iemand de oplossing? mijn dank zou groot zijn.

Bijlage: Screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28021104/Melding.png

EDIT:

handig ook weer, ben er wel achter gekomen dat het met Office 2010 te maken heeft, ik kom al iets verder, maar Microsoft zelf helpt niet echt mee ben ik bang.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is die client setup wizard van SBS server toch?
Ding probeert je Outlook 2003 - die je niet hebt - te configureren op basis van een setje rechten die de app verwacht op XP.

Die is sowieso al niet eens gebouwd/geschikt voor Vista /Office2007 en hoger.

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 02-11-2011 12:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, daar was ik al bang voor ja, las het net ook. Heel erg bedankt voor je reactie :D Ik ga het er met het bedrijf over hebben...

Slotje graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Slotjes niet nodig :)

Overigens kun je 'gewoon' met de hand of met wat goedgemikte GPOs ook die Windows7 clients wel netjes configureren, dus er is niks overboord..

[ Voor 77% gewijzigd door alt-92 op 02-11-2011 14:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device