PC aan>uit>aan na power button

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
Tweakers,

Mijn pc gaat zodra ik het Powerknopje doe aan, vervolgens 2 tot 3 seconde uit, en daarna weer aan(ver volgens blijft hij aan)
Het betreft een gloedje nieuwe Silent Pro M700, is dit een voeding test oid?
Of faalt het moederbord(ook gloednieuw) gewoon.

(hij doet het ook als de stroom eraf is geweest, 1 tot 2 sec spanning, dan even helemaal uit, en vervolgens blijft ie gewoon aan)
valt niet uit bij 100% belasting (zon 500 watt power draw)

SPECS:
Intel Core i5 2500k
Corsair Vengeance 8gb 1866mhz Low Voltage
Asus P8Z68-V Pro
Cooler Master Silent Pro M700
MSI N580GTX Twin Frozr II/OC
1 HDD en 1 DVDD

Heeft iemand anders dat ook bij de Silent Pro serie?

[ Voor 14% gewijzigd door Zen!th op 02-11-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je hebt geen andere voeding die je kan testen? Het lijkt mij in ieder geval niet goed dat hij meteen uitvalt. Probeer eerst zeker te weten of het je voeding is die het veroorzaakt, als je het probleem met een andere voeding niet hebt zou ik met deze nieuwe voeding terug gaan naar de winkel.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 17:27
Het ligt aan het moederbord.. Toen ik mijn pc net nieuw had had ik hier ook last van, ik weet niet meer precies waardoor het komt en hoe ik het verholpen heb. Maar volgens mij is het niet schadelijk oid. Kijk anders even of je in het bios/uefi iets kan vinden wat ermee te maken heeft.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je dan ook nog eens specs zou posten, dat zou handig zijn. Volgens mij was er iets met bepaalde asus moederborden die dit probleem hadden, maar het kan even goed een ander merk zijn. Correct me if I'm wrong.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Ik heb nog een Silent Pro liggen, heb ik getest, doet precies het zelfde ;p en in de pc van men ouders blijft mijne wel gewoon aan, dus ik verwacht dat het mobo is

Specs geupdate, sorry voor t niet posten in eerste instantie!

Het is idd een Asus moederbord, dus wrong zal je niet zijn Mavamaarten!

Wouter, en naar wat voor een soort optie moet ik kijken? want ik heb geen idee hoe dat in de bios zou moeten staan -.-

[ Voor 16% gewijzigd door Zen!th op 02-11-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
Zelf heb ik een Gigabyte mobo en daar is het zo dat hij automatisch gaat rebooten als je iets aan het bios hebt veranderd wat niet helemaal goed is. Volgens mij (het is al weer eventjes geleden) had het bij mij met m'n timings van m'n ram-geheugen te maken. Je zou dus even kunnen kijken of deze in het bios overeenkomen met wat ze moeten zijn.

Als dit niets oplost zou je nog een bios-reset kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Had bios al geupdate, maar ik denk dat het kwam omdat XMP niet aan stond (kreeg te weinig volt op men ram, 1.5 ipv 1.65) en net starte ie gewoon op zonder uitvallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat bedoel je precies met aan ?

Mijn fans gaan ook van uit naar volle sterkte naar langzamer en dan weer op halve sterkte.
En Mijn scherm schiet ook aan, ff blank en dan weer door bij

Maar das gewoon het normale boot proces bij mij :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Neee mij fans gaan naar volle kracht, en daarna echt weer uit (heb blauwe ledjes, en ze staan echt even uit:p)
En dan na 3 sec ofzo, gaat alles weer naar volle kracht, en daarna normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
Zen!th schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:28:
Had bios al geupdate, maar ik denk dat het kwam omdat XMP niet aan stond (kreeg te weinig volt op men ram, 1.5 ipv 1.65) en net starte ie gewoon op zonder uitvallen!
Dit is inderdaad de boosdoener. Als het goed is zou hij het nu gewoon steeds goed moeten doen.. Hij startte steeds opnieuw op omdat je bios de waarden tijdelijk goed zette om ze vervolgens bij het uitzetten weer te 'vergeten'. Maar goed, volgens mij is het nu opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door WouterKvG op 02-11-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hetgeen wat je moederboard doet en wat trouwens ook al bij eerdere Asus boarden zo was is dat hij nu in jou geval telkens het geheugen ging calibreren en daarna even een automatische reset doet. Bij een van mijn 1ste X58 Asus boarden dacht ik ook in het begin van hee wat is dit toen ik iets in het bios veranderde. In elk geval is dit normaal en niks om zorgen om te maken want mijn Z68 board van Asus doet hetzelfde bij veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 18:42
Mijn Asus P5Q bordje doet dit ook,maar alleen als je iets veranderd in de bios of als het netsnoer eruit is geweest.. Volgens mij is dit normaal gedrag dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik had dit ook met een Asus moederbord en een CoolerMaster Silent pro. Ik weet niet was het was dus had ik het maar zo gelaten. Of dit is een bug tussen deze twee merken of het is iets met het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:28

vhal

ಠ_ಠ

Mijn vorige PC had dit ook, was een MSI board met een Core2Duo 67xx nogwat erop...toen werd er verteld dat hij de cores apart moest opstarten ofzo.... :?

Ik heb me er nooit aan gestoord, het trad alleen op als ik de aan/uit switch van mijn voeding gebruikte nadat de PC uit stond.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
WouterKvG schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:21:
[...]

Dit is inderdaad de boosdoener. Als het goed is zou hij het nu gewoon steeds goed moeten doen.. Hij startte steeds opnieuw op omdat je bios de waarden tijdelijk goed zette om ze vervolgens bij het uitzetten weer te 'vergeten'. Maar goed, volgens mij is het nu opgelost.
Het probleem is inderdaad opgelost!, thanks voor de hulp. wel raar, want ik heb ook nog een RealPower M700 liggen, die deed het niet. Maargoed das een ouwe voeding :)
Pagina: 1