Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.
[ Voor 26% gewijzigd door Freezerator op 02-11-2011 10:22 ]
De standaard door HP geleverde controller (de E200i) ondersteunt 8 disken, maar ik ga er toch een Smart Array P412 naast zetten. De controller ondersteunt het wel, maar ik vraag me af of de backplane het ondersteunt.ik zie in de specs al staan dat je 2 controllers nodig hebt voor 8 schijven
Ik heb ervaring met Supermicro servers, waar bepaalde (hardware) PCB-revisies van de backplanes een mix van SAS en SATA drives niet ondersteunt. M.a.w. je moest dan per se de laatste revisie hebben.
[ Voor 40% gewijzigd door m_w_mol op 02-11-2011 10:32 ]
Ligt aan de definitie van standaard.m_w_mol schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:19:
Quickspecs geeft geen antwoord op mijn vraag; ik wil SAS en SATA mixen op dezelfde backplane. Dit is geen standaard situatie.
Jij meld dat je er std een e200 in krijgt, maar dat is alleen bij het Performance Model >>> zie quickspecs.
Volgens diezelfde quickspecs heeft een std.model alleen een emb. sata RAID contyroller.
Hoe dan ook ml150 g5 mix-and-match drives en de ml150g5 ondersteund dat met bv de HP SC44Ge Host Bus Adapter . Die HBA staat overigens ook in de Quickspecs lijst.
Maar aangezien je de SA412 ernaast wilt zetten zal je de compatibiliteit moeten vergelijken icm je ML150g5
Helaas lukt het me niet de SA412 op de site van HP terug te vinden, wel heb ik de SA410 gevonden die mix-&-match toestaat. Echter staat er weer niet bij of die controller weer werkt in de ml150g5.
Yep, helemaal terecht; had ik erbij moeten vermelden dat het om dit model gaat.dat is alleen bij het Performance Model
Heb ik ook op gezocht, maar dat zou -- theoretisch -- alleen kunnen gelden voor systemen zonder backplane (dus systemen/modellen zonder hotplug backplane). Vandaar mijn vraag of iemand uitsluitsel kan geven over, of ervaring heeft met de (performanceml150 g5 mix-and-match drives
Kan kloppen; dat krijg je als je een SA P212 kruist met een SA P410Helaas lukt het me niet de SA412 op de site van HP terug te vinden
[ Voor 17% gewijzigd door m_w_mol op 02-11-2011 13:11 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
SATA Hot Plug 3.5" 1Tb disks zijn altijd Midline (MDL) Drives en geen Enterprise!m_w_mol schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:01:
6x 1TB 7.2k Enterprise SATA (RAID5 of RAID6) voor data.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Hoef je niet af te raden, dat doet ie simpelweg nietEthirty schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:20:
niet mengen van SAS en SATA in dezelfde array.
verder is mengen van schijven mits niet in dezelfde array prima te doen op een P410 oid. Vaker gedaan.
Let wel op als je array neemt uit de P410, P410i, P411, P812, P212 familie dat je je firmware bijwerkt. Er zit een vieze bug in voor SATA schijven die je array kan laten klappen. Dit heb ik meerdere malen meegemaakt. Pas vanaf firmware 5.12 beloofd HP dat het gefixed is (Deden ze al eerder maar het gebeurde nog steeds)
http://h20000.www2.hp.com...8dcba3142db44409671bab1ab
Problems Fixed:
There is a potential data transfer issue if the following Smart Array controllers P212, P410, P410i, P411, or P812 are attached to certain models of the SATA hard drives. SAS hard drives are not affected by this issue. For additional information and a list of affected SATA hard drives models, reference Customer Advisory c03011446 at the following URL: http://h20000.www2.hp.com...nt.jsp?objectID=c03011446
SATA hard drives may not be discovered during Power-On Self-Test (POST) when attached to Smart Array P212, P410, or P410i Controllers that are configured for Zero Memory RAID (ZMR).
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.