Router als VPN

Pagina: 1
Acties:

• Memorice
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 03:57
Ik overweeg om een router te kopen. Ik zou deze router tevens als VPN server willen gebruiken, met als doel het bekijken van internet streams (e.g. live streams van de NOS) wanneer ik in het buitenland ben. Veelal worden deze streams geblokkeerd wegens het feit dat ik in het buitenland niet mijn Nederlandse IP adres heb.

Nu vroeg ik mij af of deze oplossing realistisch is, dus is de upload snelheid van een gemiddelde Nederlandse internet verbinding voldoende hiervoor? Of misschien beter gesteld, wat is de minimale upload snelheid die hiervoor vereist is? Mijn tweede vraag is welke router hier het meest geschikt voor zal zijn, ik zat zelf te denken aan de TP-Link TL-WR1043ND met als firmware DD-WRT of zijn er inmiddels betere alternatieven?

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Ik denk dat je dan eens moet kijken of VPN in het buitenland niet geblokkeerd wordt?
Anders als jij een goeie upload hebt en in het buitenland een goeie download zou het moeten lukken.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Vaak kost de encryptie van een VPN tunnel nogal wat cpu kracht. Je kunt misschien beter een router kopen die hier specifieke hardware voor heeft, zoals een Draytek 2130 oid.

Hier stond een dode link.

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
Hou er wel rekeningen mee als je VPN via DD-WRT firmware wil dat de standaard DD-WRT firmware dit niet heeft. hiervoor moet je speciale VPN firmware van DD-WRT hebben ik weet niet of die beschikbaar is voor jou router.

Verwijderd

En zorg in ieder geval dat je minstens 2-3 mbit aan uploadshnelheid hebt.
1mbit is echt te weinig, ik doe hetzelfde (2008 vpn server) maar dan met een 4mbit upload snelheid, werkt als een tiet.

• Memorice
Wat ik begreep kun je vrij eenvoudig VPN installeren via DD-WRT:
http://www.howtogeek.com/64433/how-to-install-and-configure-openvpn-on-your-dd-wrt-router/

Maar jullie denken dus dat de TP-Link TL-WR1043ND niet krachtig genoeg is?

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Ik heb de TP-Link WR1043ND i.c.m. DD-WRT en VPN. Voor mij is het goed te doen. Heb een 4Mbit uploadsnelheid.

https://freight.associates

• Memorice
Daffie, je gebruikt de router dus als VPN server?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
firefly112 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:16:
Hou er wel rekeningen mee als je VPN via DD-WRT firmware wil dat de standaard DD-WRT firmware dit niet heeft. hiervoor moet je speciale VPN firmware van DD-WRT hebben ik weet niet of die beschikbaar is voor jou router.
Zit gewoon ingebouwd in de standaard dd-wrt build voor deze router.

Overigens heb ik zelf liever OpenWRT dan dd-wrt, is naar mijn beleving een stuk stabieler. Het is alleen wel een stuk omslachtiger om alles goed in te stellen.

• Memorice
@all
Het is me nog steeds niet duidelijk of de TP-Link TL-WR1043ND krachtig genoeg is als VPN server en als dit niet het geval is, welke router zouden jullie dan aanbevelen?

Verwijderd

zelf gebruik ik hier de TP-Link TL-WR1043ND als VPN server
Heb hiervoor open WRT geinstalleerd met Open VPN.
Mijn ervaring is dat het erg goed werkt. De snelheid van de VPN is 12mbit up en down Gebruik de VPN vooral voor toegang tot mijn NAS. en voor het hebben van een beveiligde internet verbinding op openbare wifi netwerken.
Kan gewoon media streamen vanaf de NAS over de VPN.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Denk dat je voor dit doel beter af bent met een eigen thuis server welke je als router kan gebruiken. VPN vraagt namelijk enorm veel CPU kracht en daar ontbreekt het in de meeste thuis routers aan. Zo'n server kun je dan ook als router gebruiken. Als je dat niet wilt kun je ook nog een VPS overwegen en je verkeer daar over tunnelen.

Maar als je het thuis wilt doen op wat voor manier dan ook dan zou ik eerst eens beginnen met uit te zoeken wat de snelheid van je internetverbinding is (vooral upload). Om bijvoorbeeld live streams van de NOS goed te kunnen kijken over je VPN heb je toch eigenlijk wel minimaal 2Mbit upload nodig.
Pagina: 1