Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.htaccess redirect van subdomein naar subdomein mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• rokas
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik wil een paar pagina's (van een site die veel groter is) permanent verplaatsen met en 301 van het ene naar andere subdomein en ook nog een andere webpaginanaam.

Bestaande webpagina staat op: suboud.domein.nl/oudenaam.htm
en wil de pagina overzetten naar: nieuwesub.domein.nl/nieuwenaam.htm

Ik vermoed dat dit kan met .htaccess maar na veel zoekwerk kom ik er toch niet uit.
Ik wil geen rewrite het gaat maar om een paar pagina's.

Dus ik zoek iets als:
Redirect 301 suboud.domein.nl/oudenaam.html http://nieuwesub.domein.nl/nieuwenaam.htm

Maar ik heb een sterk vermoeden dat het eerste gedeelte (suboud.domein.nl/oudenaam.htm) niet goed is.
Ik kon geen pagina vinden die dit beschreef.
Iemand een idee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je wil geen rewite maar wel een rewrite ?

anders doe je gewoon heel lomp een meta refresh Wikipedia: Meta refresh

Iperf

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 22:46
Zijn de oudenaam.htm en nieuwenaam.htm statisch?

Wellicht kan je dan gebruik maken van de Conditie HTTP_HOST:
code:
1
2
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^suboud.domein.nl/oudenaam.htm
RewriteRule ^(.*)$ nieuwesub.domein.nl/nieuwenaam.htm [R=301,L]

Geen garantie dat bovenstaande werkt, maar het zal je hopelijk naar een oplossing leiden mocht dit zijn wat je bedoelt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

C0rnelis schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:41:
Zijn de oudenaam.htm en nieuwenaam.htm statisch?

Wellicht kan je dan gebruik maken van de Conditie HTTP_HOST:
code:
1
2
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^suboud.domein.nl/oudenaam.htm
RewriteRule ^(.*)$ nieuwesub.domein.nl/nieuwenaam.htm [R=301,L]

Geen garantie dat bovenstaande werkt, maar het zal je hopelijk naar een oplossing leiden mocht dit zijn wat je bedoelt
Rokas wil geen rewrite

Iperf

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 23:12
Wil je een 301 Redirect?

Ik weet alleen hoe dat moet met PHP :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door alwinuzz op 02-11-2011 00:58 ]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

rokas schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:04:
maar na veel zoekwerk kom ik er toch niet uit.
Met welke trefwoorden zoek je dan? [webserver] + redirect + subdomain zou duizenden resultaten op moeten leveren, en er is geen webserver waarvan de documentatie hier niets over vermeldt.

Het is in ieder geval wel handig om te vertellen welke webserver je gebruikt als je hulp wilt.
Hetgeen waar je op reageert is ook geen rewrite, maar een redirect (zoals je aan de [R] flag kunt zien).

[ Voor 25% gewijzigd door 8088 op 02-11-2011 01:23 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• rokas
  • Niet online
Ik wil inderdaad geen rewrite maar een redirect.
Ik heb gezocht op vele termen, bijv.
redirect subdomain .htaccess
of
.htaccess redirect from subdomain -rewrite
maar ik heb al tig pagina's gelezen maar niets...

Ik meen dat .htaccess al aangeeft dat het hier een Apache server betreft of heb ik dat mis?

Genoeg te vinden over subdomains maar dan altijd (zover ik dat kan zien) beperkt tot redirects naar een subdomain. Ik zoek redirect vanaf een subdomein.

Ik wil het inderdaad voor statische pagina's.
Voor .php pagina's gebruik ik in de oude pagina bovenaan:
<?php
// Permanent redirection
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: http://nieuwesub.domein.nl/nieuwenaam.php");
exit();
?>

@fish: een meta refresh, zo had ik gelezen wordt niet zo op prijs gesteld door search engines vanwege misbruik en ik wil de "ranking" van die pagina's niet verliezen.

[ Voor 10% gewijzigd door rokas op 02-11-2011 02:47 ]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

rokas schreef op woensdag 02 november 2011 @ 02:42:
.htaccess redirect from subdomain -rewrite
Zoeken naar oplossingen waarin het woord rewrite niet voor mag komen zal inderdaad weinig opleveren, aangezien de geëigende manier binnen Apache gebruik maakt van mod_rewrite. Als je al tig pagina's gelezen hebt zou je toch de juiste richting gevonden moeten hebben.

Heb je de documentatie al bekeken? C0rnelis' oplossing al bekeken en geprobeerd?
Ik meen dat .htaccess al aangeeft dat het hier een Apache server betreft of heb ik dat mis?
Inderdaad, Apache is niet de enige webserver die .htaccess bestanden gebruikt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• rokas
  • Niet online
Wellicht ben ik onduidelijk geweest:

Ik wil niet alleen naar een ander subdomein naam verwijzen,
maar tegelijkertijd ook naar een andere webpaginanaam.

Dus een generieke rule zal niet kunnen werken.
Het moet dus een domme lijst zijn met
oudadres1 -> nieuwadres1
oudadres 2 -> nieuwadres2
oudadres 3 -> nieuwadres3
etc..

En oud adres betaaat uit een subdomeinnaam (wat anders moet worden) en een domeinnaam wat gelijk blijft en een webpaginanaam (.htm dus statisch) wat anders moet worden.

Voorbeeldjes (puur fictief maar geeft die "niet"-consequentie aan in naamswijzigingen:
oud: luidsprekers.mijndomein.nl/review-luidsprekers-best-wel-goed.htm
nieuw: luidsprekerboxen.mijndomein.nl/index.htm

Maar in een volgend geval is het:
oud: receptenenzo.mijndomein.nl/index-pannenkoeken.htm
nieuw: koken.mijndomein.nl/pannenkoekenmetzelfreizendbakmeel.htm

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 22:46
Nogmaals, heb je het uberhaupt geprobeerd om dit met mijn geposte rewriterule dit te verwerkelijken? Hij is niet perfect, maar het moet je allicht een hoop in de goeie richting sturen (htm bestand moet namelijk - uiteraard - niet bij HTTP_HOST staan, maar op de plek van (.*)

code:
1
2
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^receptenenzo.mijndomein.nl
RewriteRule ^index-pannenkoeken.htm$ http://koken.mijndomein.nl/pannenkoekenmetzelfreizendbakmeel.htm [R=302,L]

Hooguit dat de punten bij HTTP_HOST nog ge-escaped moeten worden, maar wellicht dat dit voor jou werkt en dat niet interessant is (zal je moeten testen).

Probeer het met een 302 totdat je zeker weet dat het werkt en maak er dan een 301 van (301's worden direct gecached door je browser: maak je een foutje en verbeter je deze moet je eerst je cache weer legen voordat je het nieuwe resultaat ziet.

Zeg niet dat je geen RewriteRule wilt, maar Redirect Bovenstaande is een perfect legitieme redirect.

• rokas
  • Niet online
C0rnelis, (maar andere ook dank) dank voor je aanhoudende moeite om me te helpen. Dat stel ik erg op prijs. Je hebt me over de streep getrokken om het met Rewrite te doen. Het is maar ten dele gelukt. 1 rule/adres werkte wel een tweed werkte niet, maar... tijdens experimenten mertke ik dat de subdomains ineens heel vreemd reageerden (soms fout -404 fout- soms goed, zelfs met lege .htaccess). Eerst moet de hostingpartij dit oplossen, dan kan ik hier mee doorgaan. Ik zal zeker mijn ervaringen hier schrijven, voor eventuele stumpers ;) na mij.
Pagina: 1