Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software om rapporten te maken van diverse lokaties/klanten

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:22
Voor mijn werk moet ik voor meerdere klanten rapportages maken van hoe hun omgeving er aan toe is. Dit doen wij op basis van wat generieke windows informatie (status van de harde schijven, schijfruimte, etc.) als dat wij ook hun SQL database raadplegen om daar fragmentatie te meten en hier een grafiek voor maken om dit aan de klant te laten zien.

Wat ik nu moet doen is telkens inloggen bij een klant, en dan de betreffende queries draaien, plakken naar Excel, en dan weer in een Word document. Enfin, jullie snappen het wel: geen goed business intelligence tooltje.

Ik zat zelf al te denken aan SQL reporting, omdat het bijna altijd dezelfde acties betreffen die we uitvoeren. Het enige wat verschilt zijn de namen van de databases en het aantal databases. Daarnaast kan de klant natuurlijk zelf nog extra dingen willen toevoegen aan hun rapport, wat niet terug hoeft te komen bij andere klanten.

Weten jullie misschien een tool die ik hiervoor kan gebruiken? SQL Reporting is opzich wel een interessante optie, ware het niet dat het inloggen bij de klant niet overal even makkelijk gaat. Als ik een VPN kan opzetten zou ik de Business Intelligence Studio kunnen gebruiken waarmee ik dan direct rapportages trek van hun omgeving. Helaas hebben sommige klanten van die nare webportals waarmee ik geen VPN kan opzetten en dan dus (geloof ik) ook niet zo 1-2-3 met SQL Reporting Tools kan werken.

Zijn er misschien andere tools waarmee ik een set aan queries kan draaien en achteraf (op mijn eigen pc...) de data kan analyseren? Zoja ... heeft iemand enig idee? het hoeft geen Cognos o.i.d. te zijn waar ik eerst een training voor nodig heb :+