Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire G7700 Predator geeft artifacts

Pagina: 1
Acties:

• zoipe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 08:57
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Acer Aspire G7700 gaming pc. Nu heb ik sinds kort een probleem. Dat is namelijk dat de pc of niet start, of na een tijdje failt(zoals in deze link: YouTube: Acer Predator Fail), of de video card geeft dit beeld: Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/4199/videoproblem.jpg

Ik heb windows vista en windows 7 geprobeerd, dus daar kan het probleem in ieder geval niet liggen.

Hier een link met de inhoud van de pc: http://support.acer.com/a...7700/AspireG7700sp2.shtml

Nu zal ik graag willen weten, heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik hiermee naar acer? Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?

Mvg,

LJ

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 11:17

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik zou sowieso terug gaan naar Acer met dit probleem. De foto die je laat zien duid waarschijnlijk op artefacts van je videokaart.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
In inderdaad een duidelijk gevalletje garantie, probeer wel even duidelijk de problemen te omschrijven (filmpje en foto is inderdaad handig). Probeer ook eens of je de temperatuur kan uitlezen (coretemp, everest enz).

• zoipe
Temperaturen zijn helemaal goed, alle fans doen het, alle lichtjes die horen te branden branden. Ik zou echt niet weten waar het aan kan liggen, maar het filmpje duidt er volgens mij op dat deze pc de problemen wel vaker heeft. Zal het misschien aan het moederboard liggen?

Onder het filmpje wordt verteld dat het waarschijnlijk bij hun aan de slecht vastzittende video kaart lag, maar bij mij heb ik het daarmee niet kunnen fixen.

[ Voor 22% gewijzigd door zoipe op 02-11-2011 18:37 ]

• zoipe
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/7745/02112011093.jpg

Hoe ironisch is dit? Wilde ik jullie melden dat alles opgelost was, loopt ie weer vast. Het opstarten verloopt nu goed, ik de video kaart ondersteunen met een plastic buisje waardoor het niet meer zakte. Maar ja, nu krijg ik het geval zoals hierboven. De pc doet het eerst gewoon, maar loopt ineens vast. De pc blijft aan maar het beeld loopt gewoon vast. Wanneer ik de pc weer opstart na zo'n crash vraagt de pc of hij windows normaal wilt opstarten, duidt dus op een driver probleem denk ik?

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 11:17

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Je kan 2 dingen doen:
1. Zelf aanmodderen en kijken of het inderdaad de drivers zijn of niet, dus laatste drivers downloaden en zo.
2. Terug gaan naar de winkel en zelf niet teveel Hannessen met hardware voordat je garantie vervalt, en hun meteen laatste firmware/drivers laten installeren.
Mij lijkt het dat als je aan de videokaart gaat rommelen en hij dan even goed reageert er ergens toch iets niet helemaal goed zit. Het kan variëren van een los contact tot hardware problemen zelf. Als je garantie hebt gewoon anderen de problemen op laten lossen voordat je straks niets meer hebt.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• zoipe
Okay, bedankt voor het advies, maar helaas heb ik deze pc van voor 200 euro overgenomen van een kennis die ook deze problemen had, dus nu kan ik er niet meer mee terug naar de winkel. Misschien de videokaarten vervangen? Suggesties? Ik zat zelf te denken aan 2 nvidia 450gts'en. Wat denken jullie?

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
Zit er echt geen garantie mee rop?

Welke Acer Aspire G7700 is het? Er zijn nogal wat verschillende type's.

Als er nu ook ook 2 kaarten inzitten (en je hebt geen garantie meer) zou je kunnen proberen te booten met 1 kaart. Het zou zomaar kunnen dat één van de twee faalt.

Als er maar één in zit kun je beter één goede kopen (bijvoorbeeld een GTX 570) dan twee pauperkaarten. Een GTX450 is nou niet echt een game kaart.

• zoipe
Ok, thanks for de tip, ik denk inderdaad dat ik dan maar voor de gtx 570 ga.

Het bleek dat 1 vid card het slecht deed. Bedankt voor al jullie hulp!

Verwijderd

Titelfix.
zoipe schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:08:
[afbeelding]

Hoe ironisch is dit? Wilde ik jullie melden dat alles opgelost was, loopt ie weer vast. Het opstarten verloopt nu goed, ik de video kaart ondersteunen met een plastic buisje waardoor het niet meer zakte. Maar ja, nu krijg ik het geval zoals hierboven. De pc doet het eerst gewoon, maar loopt ineens vast. De pc blijft aan maar het beeld loopt gewoon vast. Wanneer ik de pc weer opstart na zo'n crash vraagt de pc of hij windows normaal wilt opstarten, duidt dus op een driver probleem denk ik?
Overigens duld dat 100% zeker op kapot videoram, of brakke drivers. Ik gok op het eerste. Een nieuwe kaart zou dat op moeten lossen.

• zoipe
Thanks Darkstone, ik weet niet zo ontzettend veel van die termen. En inderdaad, het was 1 van de videokaarten.
Pagina: 1